|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
*elsker ENGA*
|
Sv: Hvor mye ost bruker dere på en uke?Minimum 1 kg i uka... Minimum, noen ganger 2... Ungene eeeelsker ostesmørbrød laget i microen, og når 4 unger spiser noe de elsker går det unna
|
|
|
|
#3 |
|
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye ost bruker dere på en uke?Det meste av ost brukes til matlaging.Smør har vi ikke, men bordmargarin. Kjøper inn også må jeg kaste den når den går ut på dato
|
|
|
#4 |
|
Passiv
|
Sv: Hvor mye ost bruker dere på en uke?
Samme her. |
|
|
|
#5 |
|
representert
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye ost bruker dere på en uke?Rundt 1 kilo pr uke, noen ganger mer, noen ganger mindre. Somregel Norvegia. Men jeg er litt svak for Edamer og Jarlsberg. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Lykkelig nygift.
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye ost bruker dere på en uke?Bruker rundt 0,5 kg i uka, litt mer dersom vi har ost til middag.
|
|
|
#7 |
|
Borte
|
Sv: Hvor mye ost bruker dere på en uke?Det går gjerne en sånn vanlig pakke i uka. Da har vi halvparten på pizza en eller annen gang i helgen. Vi har ikke matpakker noen av oss, det er mulig det hadde gått mer om vi hadde det.
|
|
|
#8 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: Hvor mye ost bruker dere på en uke?Før brukte vi minst 1 kg i uka, men etter at minste måtte slutte med alt av melkeprodukter begrenser det seg. Blir ikke lenger brukt i maten og virker som alle har begrenset ostebruken her i huset.
|
|
|
#9 |
|
♥ ♥ ♥
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye ost bruker dere på en uke?Vi spiser myyyyye gulost.
|
|
|
#10 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Hvor mye ost bruker dere på en uke?Jeg er veldig glad i ost, og vi brukte mye ost før. Men siden Mathias ikke kan ha så mye av det så har det begrenset seg veldig. Nå blir det helst parmesan til pasta'en. Det MÅ jeg ha.
|
|
|
|
#11 |
|
Evig optimist
![]() ![]() |
Sv: Hvor mye ost bruker dere på en uke?Vi spiser ca. 1 kilo Norvegia i uka.
|
|
|
#12 |
|
ræv med ører
Sv: Hvor mye ost bruker dere på en uke?Vi bruker ganske nøyaktig en Norvegia i uken. Ikke den store pakken, men den med 500g i.
|
|
|
#13 |
|
stille
Hvor: Tønsberg
Sv: Hvor mye ost bruker dere på en uke?Vi spiser 1 - 1,5 kilo Norvegia i uken. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Peppy!
|
Sv: Hvor mye ost bruker dere på en uke?Jeg klarer ikke matche forbruket til den gjengse FP-er. Her går det kanskje knapt 0,5 kg hvitost i måneden? I tillegg spiser guttungen litt brunost. I helgene går det jo litt andre oster da, som brie og blåmuggoster. Men ikke mye. 100 gram i uka, maks. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Sv: Hvor mye ost bruker dere på en uke?Hoi!
|
|
|
|
#17 |
|
strikker
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye ost bruker dere på en uke?
Unnskyld. Glemte meg helt her. :langer over en osteskive som et plaster på såret:
|
|
|
#19 |
|
I mål
|
Sv: Hvor mye ost bruker dere på en uke?Tja, vi bruker kjapt en halvkilo i uka, avhengig av hvor mye vi bruker til matlaging. Bruker det lite på brødet. Prøver å begrense oss ellers også egentlig. Ang smør/margarin går vårt alltid ut på dato, så det varer en stund ja. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Type R ;)
Hvor: Nord
Sv: Hvor mye ost bruker dere på en uke?Her spiser vi ikke så mye KVIT ost . kjøper en pakke ferdig oppskjert hvitost hver 14 dag, tror jeg. Sånn liten pakke.
|
|
![]() |
|
|