Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Snobbete eller harry

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Ville du foretrukket å bli oppfattet som snobbete eller harry?
Snobbete 100 65,36%
Harry 53 34,64%
Deltakere: 153. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-11-07, 11:29   #21
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Snobbete eller harry

Men det er jo nesten to sider av samme sak. F: eks. vet jeg om mange som vil beskrive seg selv som snobbete (med stolthet), selv om jeg syns de er ultraharry. De igjen vil garantert beskrive meg som harry, med min femtitallsfetish og lysende flamingoer, mens mange av mine venner synes at jeg er snobbete, fordi jeg liker en viss standard de syns er unødvendig.

Jeg krysset av på snobbete, men jeg tror egentlig jeg heller vil være harry. Kanskje.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 11:30   #22
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg svarte ellers "snobbete", uten å nøle.

(Man lager seg alltid noen premisser på egen hånd når man svarer på slike forenklede problemstillinger, og det kan være interessant å sammenligne disse premissene. Min tanke var at jeg vil heller at enkelte oppfatter meg som snobbete enn at enkelte oppfatter meg som harry - og det er helt klart ikke de samme to "enkelte"-gruppene jeg tenker på i de to tilfellene. Og jeg har nok også en ikke-helt-bevisst-gjennomtenkt idé om hva slags "type folk" jeg tenker på. Hvis man oppfatter spørsmålet slik at det er den samme gruppen som skal foreta vurderingen, vil kanskje svaret bli et annet for noen.)

Gammel 20-11-07, 11:31   #23
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du er jo litt ekstra vanskelig å klassifisere, Glitter.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 11:32   #24
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Det er en veldig fin kompliment å få. (Og veldig passende til Glitter. )

Gammel 20-11-07, 11:33   #25
Anne
Bør lage seg en tittel selv

Anne sin avatar

Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville nok valgt snobbete.

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 11:34   #26
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kommer helt an på hva man legger i snobbete. Hvis man mener noen som tror de er bedre enn alle andre, er nedlatende og generelt er ufordragelige, vil jeg definitivt heller være harry. Hvis man bare mener at de har litt fine vaner, vil jeg heller være snobb. Det første er vel det jeg forbinder med snobb, og derfor svarer jeg harry.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 11:35   #27
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg krysset av for snobbete. Om jeg måtte velge er det det minste av to onder. Jeg er i så fall kultursnobb og det har ingenting hverken med Wenche Foss eller andre vestkantsnobber å gjøre.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 11:35   #28
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det er en veldig fin kompliment å få. (Og veldig passende til Glitter. )

Tusen takk!

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 11:39   #29
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg vil også vere vanskeleg å klassifisere

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 11:39   #30
Albertine
Passiv

Standard

Hvis folk oppfatter meg som harry har jeg iallefall ingenting å bevise eller leve opp til. Det betyr at jeg kan komme på jobb i tennissokker og sandaler uten at noen leer på et øyelokk.

Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 11:40   #31
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Hvis folk oppfatter meg som harry har jeg iallefall ingenting å bevise eller leve opp til. Det betyr at jeg kan komme på jobb i tennissokker og sandaler uten at noen leer på et øyelokk.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 11:49   #32
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Krysset av for snobbete.
Vil nok helst bli oppfattet som det framfor å bli oppfattet som harry, men jeg ønsker ikke å være det.
For meg betyr snobbete å tro man er bedre, mens harry betyr å nøye seg (i negativ forstand). Fordi jeg mener at man alltid bør prøve å bli den beste versjonen av seg selv som mulig, synes jeg derfor det er verre å bli oppfattet som en som ikke syns det er så farlig (harry) framfor en som i det minste legger vekt på å inneha gode kvaliteter (snobbete).
Hva gode kvaliteter er blir en helt annen diskusjon.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 11:50   #33
Elin

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tror veldig mange forskjellige ting kan bli oppfattet som snobbete. Det samme gjelder harry-begrepet.

og de forskjellige typene snobb går sjelden godt sammen.

Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 11:53   #34
Elin

Elin sin avatar

Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Det kommer helt an på hva man legger i snobbete. Hvis man mener noen som tror de er bedre enn alle andre, er nedlatende og generelt er ufordragelige.

Dette var opprinnelsen til ordet snobb! Rike mennesker som så ned på folk i lavere klasse enn dem selv.
De finnes fortsatt og de er ytterst ufordragelige og lever ytterst meningsløse og tomme liv.

Gammel 20-11-07, 11:54   #35
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Krysset av for snobbete.
Vil nok helst bli oppfattet som det framfor å bli oppfattet som harry, men jeg ønsker ikke å være det.
For meg betyr snobbete å tro man er bedre, mens harry betyr å nøye seg (i negativ forstand). Fordi jeg mener at man alltid bør prøve å bli den beste versjonen av seg selv som mulig, synes jeg derfor det er verre å bli oppfattet som en som ikke syns det er så farlig (harry) framfor en som i det minste legger vekt på å inneha gode kvaliteter (snobbete).
Hva gode kvaliteter er blir en helt annen diskusjon.

Veldig godt sagt.

Gammel 20-11-07, 11:56   #36
Elin

Elin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Jeg krysset av for snobbete. Om jeg måtte velge er det det minste av to onder. Jeg er i så fall kultursnobb og det har ingenting hverken med Wenche Foss eller andre vestkantsnobber å gjøre.

Wenche Foss er ingen snobb, synes jeg. Hun ser ikke ned på folk som ikke er som henne selv.

Gammel 20-11-07, 11:57   #37
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Veldig godt sagt.

Takker. Ser nå at jeg skrev at jeg "i det minste legger vekt på å inneha gode kvaliteter." Betyr det at jeg nøyer meg det da? Er jeg harry? *fanget i egen argumentasjon*

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 12:04   #38
Observatøren

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 23
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Jeg innser at jeg kan bli tatt for å være en snobb uavhengig hva jeg ønsker å bli oppfattet som. Det er en god del ting jeg tar for gitt som for andre oppleves som "luksus", forfordeling osv.

Gammel 20-11-07, 12:09   #39
Siri
seru

Siri sin avatar

Hvor: uren luren
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Harry, helt klart. Da er man i det minste genuin tenker jeg. Å være snobbete er å være overfladisk og matrealistisk slik jeg ser det.

Gammel 20-11-07, 12:10   #40
Siri
seru

Siri sin avatar

Hvor: uren luren
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Wenche Foss er ingen snobb, synes jeg. Hun ser ikke ned på folk som ikke er som henne selv.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:48.