|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Live and let live
|
![]() Sv: NAVs måte å skrive brev på ...
Forbereder du ikke timene dine? Leser deg opp på temaene?
![]() |
#22 |
Pauset
|
Jeg har et par planleggingstimer lagt inn i arbeidstiden + at jeg er med og planlegger en ettermiddag i uka. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Passiv
|
![]() Sv: NAVs måte å skrive brev på ...I leseplikten ligger det et visst antall undervisningstimer, og det kan variere fra fag til fag. Norsk er et fag med mye retting og for- og etterarbeid, og har derfor færre undervisningstimer enn f.eks. gym. Der er det ikke så mange stiler å rette. |
![]() |
![]() |
#24 |
Pauset
|
Det var ikke akkurat noe vi lærte på lærerskolen. Dette du nevner her altså.... Må visst erfare det den harde veien jeg da..... Må betale 7800 kr. tilbake til NAV... surt.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Passiv
|
![]() Sv: NAVs måte å skrive brev på ...Det var rart at dere ikke hørte noe om det på lærerskolen. Leseplikt (heter det det fortsatt, tro?) er jo et velkjent begrep og burde ha vært tatt opp ved flere anledninger under studiumet og ikke minst praksisen. Det er sure penger ja, enig i det. |
![]() |
![]() |
#26 |
Pauset
|
Vi hadde ikke noe som helst om dette.... Ser nå at det burde vi hatt noe om. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Pauset
|
Tusen takk. Det er bagateller, men jeg nekter å godta at de skal få beskylde meg for noe jeg ikke har gjort med viten og vilje. Jeg håper bare at utskriftene fra NAV viser at de har gjort noen tabber underveis. Får bare håpe at ingen prøver å skjule noe evnt. Stoler ikke så mye på dem nå......... |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
WF: Sausnebbet
|
![]() Sv: NAVs måte å skrive brev på ...Det var ikke koselig. Vet det er rotete med hvordan lærertimer fungerer sammenliknet med annet arbeid, og folka du har vært i kontakt med på NAV burde absolutt ha informert deg skikkelig om dette. Jeg er under NAVs hånd nå, og har sjekket med dem hvor mye de regner en undervisningstime som. I barneskolen er en undervisningstime 1,44 "NAV-timer". Så når jeg har fem vikartimer en dag blir det 7,2 timer, som igjen rundes ned til 7 timer. Så lenge en jobber timebasert og ikke i prosentstilling fungerer den utregningen greit. Sist redigert av Kaija : 24-11-07 kl 10:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Ansvar for egen luring
|
![]() Sv: NAVs måte å skrive brev på ...Når jeg begynte som lærer, hadde jeg ganske tidlig medarbeidersamtale der min mellomleder tegnet og forklarte hvor mange timer bunden arbeidstid jeg hadde i forhold til undervisningstimer. Det skulle de nok ha gjort med deg også.
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Hertuginne
|
![]() Sv: NAVs måte å skrive brev på ...Så utrolig kjipt med et slikt brev fra NAV, jeg har også reagert på formuleringene i de brevene de sender ut, for det virker som om det ikke er noen form for tenkearbeid bak, bare en standardformulering en eller annen har tenkt ut for lenge siden. Problemet som oppstår da er at mottakeren føler seg støtt og misforstått, eller i beste fall bare oppgitt. Jeg har ved et par tilfeller måtte ringe NAV og høre hva de egentlig mener i brevet, for jeg forstod ikke om vedtaket var til min fordel eller ikke.
![]() |
#32 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: NAVs måte å skrive brev på ...Aetat sine brev er til tider til å få krampe av.
![]() |
#33 |
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: NAVs måte å skrive brev på ...Skjønner godt at du er irritert og frustrert, Jessica. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: NAVs måte å skrive brev på ...Noe så ille Jessica |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Pauset
|
Tusen takk alle sammen for mange gode ord. Jeg føler virkelig at jeg har gjort det jeg kan for å komme inn i arbeidslivet igjen, og det på tross av kreften og alt det har ført med seg. Jeg har hele tiden hatt en god kontakt med NAV. Når jeg fikk kreftbehandling sendte jeg flere brev til saksbehandleren for å orientere om situasjonen og om hvor jeg var i utdannelsen. Jeg har alltid vært svært positiv og full av pågangsmot når jeg har snakket med NAVs saksbehandler. De skifter hele tiden saksbehandlere for at vi ikke skal komme for nær, tror jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
WF: Sausnebbet
|
![]() Sv: NAVs måte å skrive brev på ...Skjønte på deg at det ble litt kronglete forklart. Er det slik at du kan jobbe inntil 60%? For 60% av en vanlig arbeidsuke på 37,5 timer skal vel bli 22,5 timer (ikke 21,5, som du nevnte før her???). |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Pauset
|
Ja, det ble klarere. Takket være denne tråden skjønner jeg mer av dette nå. Du skriver 22,5 timer som 60% av 37,5 timer. Det er selvfølgelig det riktige. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|