Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Navn - og mellomnavn

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Har du et fornavn/mellomnavn du aldri bruker?
Ja. Det er kun mor, far og tante Olga på Toten som bruker det. 18 18,00%
Ja, og jeg har febrilsk forsøkt å slette det i folkeregisteret. 6 6,00%
Nei, jeg er den heldige vinner av kun ett navn. 59 59,00%
Nei, men jeg har alltid drømt om å ha flere navn. 17 17,00%
Deltakere: 100. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-11-07, 22:18   #21
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Navn - og mellomnavn

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Fysøren du er dårligmorTM asså, som lever ut drømmene dine gjennom ungene!

Jepp. Snart må jeg vel kjøpe dem hest og sende dem til månen også.

Gammel 28-11-07, 22:19   #22
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jepp. Snart må jeg vel kjøpe dem hest og sende dem til månen også.

Gammel 28-11-07, 22:21   #23
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har to fornavn. Mitt opprinnelige er nr 2 og jeg bruker det aldri. Kun der jeg må, som f.eks. i passet.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-07, 22:22   #24
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har fire navn - to fornavn og to slektsnavn. Men jeg bruker stort sett bare ett fornavn og ett etternavn. Dermed har jeg to "hemmelige" mellomnavn. Syns likevel det var litt dårlige alternativer i pollen altså... Ja, jeg har et mellomnavn som ingen bruker - men jeg liker det likevel. skulle vært mitt svar. Men jeg krysset av for tante Olga.
Fornavnet mitt har jeg alltid vært "alene" om, men nå er det skikkelig mote. Veldig rart å se nyfødtannonser med mitt navn til stadighet.
Mellomnavnet (det som kan brukes som fornavn også) er veldig vanlig, både som eneste fornavn og mellomnavn.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-07, 22:23   #25
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg har bare et fornavn og det er egentlig ikke så ofte jeg møter noen som heter det. Etternavnet mitt bytta jeg da jeg var 18 fordi det var så vanlig. Jeg vet at det er noen som heter det samme som meg, men jeg tviler på at jeg kommer til å treffe dem noengang.

I barndommen min ønsket jeg veldig å ha et mellomnavn, men i voksne alder er jeg glad jeg ikke har det. Egentlig hadde jeg bestemt meg for at om jeg noengang fikk barn så skulle h*n ha bare et navn, men sønnen min har mellomnavn og det er fordi mannen fikk velge om han skulle han etternavnene til oss begge eller et mellomnavn, og han valgte et mellomnavn.

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-07, 22:23   #26
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har heldigvis bare ett fornavn, jeg hater dobbeltnavn, har aldri likt det. Synes to navn som henger sammen er greit (feks. Per-Tore, Jan-Erik osv) men ikke to enkle fornavn. Smak og behag.

Jeg har et veldig normalt fornavn, men etternavnet er det bare jeg og min familie i hele Norge som har, dvs. 6 stykker.

Gammel 28-11-07, 22:27   #27
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Det er ingen som heter helt det samme som meg (fornavn og etternavn), så hadde det skjedd ville jeg ha blitt veldig forbauset. Fornavnet er 70-talls, så jeg er så vant til å ha fornavnesøstre at jeg ikke tenker over det. Har bare ett fornavn, og ingen mellomnavn, men jeg ønsket veldig å hete Marie Rosalie i stedet for mitt eget navn da jeg var liten.
Og selvfølgelig har alle barna mine fått lange og kronglete (men veldig fine) dobbeltnavn.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-07, 22:52   #28
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har et fornavn og et etternavn og trives veldig godt med det.
Da jeg var liten var jeg oppriktig lei meg fordi jeg ikke fikk min oldemors navn som mellomnavn, men er glad for det i dag.

Det er en til som har samme for og etternavn som meg, og hun har av alle ting flyttet hit til byen

Gammel 28-11-07, 23:02   #29
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er så mange som har samme fornavn som jeg, så jeg tenker ikke noe spesielt - assosierer nesten like mye til andre jeg kjenner med samme navn som til meg selv. Jeg bodde en periode som student i hus med en annen jente som hadde samme for- og etternavn som jeg, og jeg vet at det finnes flere også.

Jeg har ingen mellomnavn, men da jeg var liten, skulle jeg ønske jeg hadde det. (Det er en av grunnene til at jeg hadde lyst til at Poden skulle ha et mellomnavn.)

Gammel 28-11-07, 23:24   #30
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har kun ett fornavn, det var svært uvanlig da jeg var liten, nå har det blitt mer populært. Jeg har også et mellomnavn, men det er etternavn. Dette skulle jeg slette da jeg giftet meg, men fikk ikke lov fordi jeg hadde byttet navn før.
Loven er nå anneledes og jeg kan få slettet det, men har ikke orket.

Gammel 28-11-07, 23:25   #31
Frantzen
Passiv

Standard

Har bare ett navn.

Det er ikke ofte jeg møter noen med samme navn som meg, men det hender og det syns jeg er kjemperart. Føler at jeg burde være i familie med dem, minst, og de burde automatisk hilse på meg.
Jeg har et gammelt, litt tungt navn og ønsket i mange år at jeg kunne hete noe så fint og enkelt som Tove, Lise, Linn osv. Det var veldig populært blant barn i årskullet mitt. Nå er jeg veldig glad i navnet mitt.

Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 00:39   #32
lijander
ssscccuphersfantassschisk

lijander sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
lijander er litt kullijander er litt kullijander er litt kul
Standard

Jeg har ett mellomnavn som sjeldent er i bruk.
Fornavnet mitt er det veldig mange som heter, menn som regel i kombinasjon med ett annet navn, så det er alltid de andre som blir nevnt ved to navn
Men jeg reagerer jo hvis folk bruker begge navnene på meg

Men lillemannen har nok en litt mer uvanlig sammensetning av navn, og er nok ikke mange andre i Norge som heter det

Gammel 29-11-07, 01:30   #33
Tammen
Fjott

Tammen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har alltid ønsket meg ett mellomnavn

Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...
Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 01:36   #34
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har 4 navn til sammen, men bruker kun 1 og 4 i det daglige..
Men er det mange med samme 1 navn så bruker jeg navn nr 1 og 2 for å skille oss.
Det har vært en plage at ALLE het det samme, flere i klassen etc..

Men jeg har ikke møtt noen som heter helt likt som meg, altså begge fornavnene.

Har fått skryt for navna da..

Gutta mine har og 4 navn hver.
Gubben har "bare" 3

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 01:37   #35
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Hvor: Vestfold
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tammen, her.

Jeg har alltid ønsket meg ett mellomnavn

Så velg deg ett og meld det inn til folkeregisteret, det gjorde jeg da jeg var ungdom...
Var drit lei at alle het det samme...

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 01:43   #36
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har 2 fornavn, presenterer meg alltid med begge navna og skriver begge navna. Men alle som kjenner meg bruker bare det første navnet mitt, Hvis noen ringer å spør etter meg med begge navna så er det som regel selgere eller tidligere brevvenninner.
Jeg har 2 ganske vanlige navn, men kjenner ingen som har begge navna.

Gammel 29-11-07, 05:01   #37
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Selv har jeg bare ett fornavn, men både vesla og mannebeinet har to. Lillebror vil nok også få to navn. Ett fornavn som vi bruker til daglig, og et mellomnavn som er oppkalling.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 05:57   #38
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Jeg har bare et fornavn, men jeg har jo nå pikenavnet mitt formelt som mellomnavn nå.

Jeg har i utlandet blitt spurt om foreldrene mine ikke brydde seg noe særlig siden de bare gadd å gi meg et navn.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 08:21   #39
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Jeg har et vanlig fornavn og etternavn, men et mellomnavn (pikenavn som bare vår familie heter i Norge.

Gammel 29-11-07, 08:58   #40
Selma
blid

Selma sin avatar

Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har bare ett fornavn og kombinasjonen av fornavn og etternavn er jeg nok alene om.

Begge jentene har også bare ett fornavn. Det angrer jeg kanskje litt på i ettertid Minstemors navn er ganske sjeldent så det er ikke så veldig sannsynlig at hun havner i klasse med noen med samme navn. Storesøster har derimot ei klassevenninnne med samme navn og da blir første bokstaven i etternavnet brukt sammen med fornavnet - det klarer jeg ikke helt å venne meg til Det hadde vært greiere med et fornavn til da

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:13.