|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Mensen tidlig = overvektige barn?Jeg fikk mensen to måneder før jeg fylte 10. Har ett barn som er helt på snitt når det gjelder vekt og ett som veier for mye (vi jobber med saken, men hva hjelper det når ikke alle følger opp...).
![]() |
#2 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Mensen tidlig = overvektige barn?Jeg fikk mensen først av de i klassen min, men var 12 år. Jeg var normalvektig, men var den høyeste i klassen (på den tiden). Har 3 unger som har vært veldig tynne. Nå er vel min 12 åring ganske normalvektig, men heller mot den tynne enn den lubne delen.
![]() |
#3 |
*elsker ENGA*
|
![]() Sv: Mensen tidlig = overvektige barn?Jeg var Stine-stankelbein hele barndommen, og jeg fikk mensen da jeg var 11, jeg var 175 cm i 5 klasse og veide nok 45-50 kg... Det er ikke mye fordel på en så lang kropp.
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Mensen tidlig = overvektige barn?Det må da bare være tull. Aldri hverken hørt eller merket noe til en sånn sammenheng. Forøvrig fikk jeg mensen tidlig, var (og er) slank og alle barna mine er slanke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() Sv: Mensen tidlig = overvektige barn?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
superbruker
|
Man må ha en viss fettprosent for å få mensen. Det er noe som har vært kjent i mange år men det forskes stadig på det.
![]() |
#8 |
superbruker
|
![]() Sv: Mensen tidlig = overvektige barn?Jeg var 10 år når jeg fikk mensen. Jeg var stor når jeg liten. Vekten var riktig i forhold til høyden. Jeg var den høyeste jenta i klassen og kun en gutt var høyere enn meg. Ikke gøy.
![]() |
#9 |
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er riktig at sykelig tynne jenter kan få utsatt eller miste mensen. Men det det ble påstått her var at det var en sammenheng mellom tidlig mens og overvektige barn. Det tror jeg er bare tull. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Muligens verdt å vente på
|
![]() Sv: Mensen tidlig = overvektige barn?Jeg var 12, og normalt slank etter 2-3 år med noe valpefett. Mulig litt hang igjen akkurat da jeg fikk mensen. Barna mine er kurvebarn. Altså - ingen store kurver, men midt på normalkurven.
Jeg er i hvert fall lik min mor, som var lik hennes.
![]() |
#13 |
Passiv
|
![]() Sv: Mensen tidlig = overvektige barn?Leste heller ikke HI nøye nok.. |
![]() |
![]() |
#15 |
Expired
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Mensen tidlig = overvektige barn?Jeg har vært høy og tynn hele mitt liv, og fikk mensen da jeg var 11, tror jeg.
![]() |
#16 |
Pauset
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
![]() Sv: Mensen tidlig = overvektige barn?Jeg var 13 og TYNN. Har et tynt barn. 111cm og 18,8 kg er slankt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Lykkelig naiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg så et britisk TV-program om dette for lenge siden. En britisk forsker fulgte utviklingen til et tvillingpar. Den ene tvillingen hadde høyere BMI og fikk mensen først, men så snart den andre tvillingen hadde rundet "det magiske vekttallet" så fikk hun også mensen. Tilfeldig? |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Pauset
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Jeg tror kanskje at alle har en "klokke" i seg som gjør at man får mensen ved en gitt vekt. Men å si at dette er 45kg???? Det må være i snitt såfall. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() Sv: Mensen tidlig = overvektige barn?Jenter fikk vel mensen i gjennomsnitt flere år senere for 100 år siden, bedre kosthold og leveforhold har gjort at snittalderen har sunket. Har jeg hørt ihvertfall. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|