|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
| Se resultatene: Adventstake | |||
| Ja, de er fine og det blir ikke jul uten |
|
91 | 52,00% |
| Nei, men har lyst på |
|
6 | 3,43% |
| Nei, de er stygge |
|
60 | 34,29% |
| Nei, det er harry |
|
18 | 10,29% |
| Deltakere: 175. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Passiv
|
Sv: Har du adventslys i vinduet?
Samme her, men vi plukker av de stygge plastgreiene de har på som liksom skal se ut som bladverk eller hva jeg skal kalle det. Den lysmansjetten eller hva søren det er. |
|
|
|
#2 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du adventslys i vinduet?Jeg synes dette var en dårlig påll. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
By the Sea
|
Plast? Har aldri sett i annet enn i tre, jeg.
|
|
|
#5 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: Har du adventslys i vinduet?Jeg er ikke jødisk, og jeg liker ikke at en ukritisk adopterer andres skikker. Dette er jo relativt ferskt, og har komemt via svenskene. Jeg har heller flere stjerner og andre lys. Tre i hagen med blanke lys har jeg fra første søndag i advent også. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Passiv
|
Sv: Har du adventslys i vinduet?Vi har adventsstjerne i vinduet. Det får holde. Jeg liker ikke de lysestakene, men er enig med andre her i at det er koselig å se på utenfra. |
|
|
|
#7 |
|
Fortynnet
|
Sv: Har du adventslys i vinduet?Jeg syntes ikke sånne lysestaker var fine i det hele tatt, men da eldstegutten min var tre år (i 1989) hadde han lagt merke til disse lysestakene, syntes de var så fine, og spurte om ikke vi kunne kjøpe sånn. Det er ikke da man sier til treåringen at de er stygge og harry og at de ikke passer inn i interiøret. Så vi kjøpte sjuarmet elektrisk lysestake, til stor glede for treåringen. Vi hadde denne framme hver jul i flere år, men da den gikk istykker og gutten som ville ha den var stor, kjøpte vi ikke ny. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Lengter etter sola
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du adventslys i vinduet?Ja, jeg har en i kjøkkenvinduet, en helt enkel hvit uten dill og dall på.
|
|
|
|
#9 |
|
Passiv
|
Sv: Har du adventslys i vinduet?@Dragen: |
|
|
|
#10 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du adventslys i vinduet?Ja, vi har en. Men ikke en som går opp og ned igjen, men en med syv på rad. Kjøpt på IKEA i fjor om jeg husker rett. Hjelper ikke på julestemningen for de utenfor da, de kan nok ikke se vinduet vårt fra gata. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Har du adventslys i vinduet?Bergliot vil ha: Ja, jeg synes de er stygge, men barna liker dem.
|
|
|
#13 |
|
♥ ♥ ♥
Hvor: Nedre Romerike
Sv: Har du adventslys i vinduet?Vil gjerne ha men vi har ikke vindusposter eller hva det nå heter.
|
|
|
#14 |
|
Lykkelig nygift.
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du adventslys i vinduet?Ja, vi har en sånn og det blir ikke advent uten.. Dessuten betyr akkurat den staken noe spesielt for meg.
|
|
|
#16 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Har du adventslys i vinduet?Ja, det har vi. Spesielt pene er de ikke, og jeg har så klart plukket av plastikkpynten og de er helt hvite og enkle. De hører liksom med.
|
|
|
#20 |
|
navnet sjemmer ingen
selvsagt er vi vanskelige å tilfredstille. Hadde du ventet noe annet? |
|
|