Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Folk som smatter når de snakker

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-12-07, 10:08   #21
DM
Live and let live

DM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Folk som smatter når de snakker

Opprinnelig lagt inn av Pastill, her.

Noe som også er ufattelig kvalmt er de som "knekker" opp hendene... :spy:
Jeg blir bare akutt kvalm av den lyden.

Å, ja. Det er grusomt.

Gammel 03-12-07, 10:10   #22
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mannen min er en knekker. Han kan knekke omtrent alle ledd i hele kroppen. Siden jeg har truet med skilsmisse gjør han det aldri lenger (med vilje) foran meg. Det er helt grusomt ja. Drømmen hans er å gå fast til kiropraktor og få hele seg knekket jevnlig, bare fordi han elsker det.

Gammel 03-12-07, 10:11   #23
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fordi noen er vettskremte og nervøse fordi de skal holde en julegrantennetale og er tørre i munnen og dermed er nødt til å smatte litt, synes jeg ikke at de skal bli gjort oppmerksomme på en uvane.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-07, 10:13   #24
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det fordi de er tørre i munnen de gjør det? Det trodde jeg ikke, men da vet jeg det. Da skal jeg heller tilby dem et glass vann neste gang.
Jeg gikk faktisk ikke bort til henne og sa "hey, du smatter, slutt med det tullet". Jeg lager heller en tråd slik at folk selv kan tenke etter om de gjør det. Jeg tror ikke jeg har sagt fra til noen andre enn mamma, og hun sluttet med det, heldigvis. Dessuten trodde jeg ikke jeg kun snakket om julegrantennere.

Gammel 03-12-07, 10:18   #25
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Selvsagt er det mitt problem, jeg håper ingen tror at jeg er wonderwoman og faktisk KAN forandre alle mennesker jeg møter på?
Jeg synes bare det er greit å kanskje gjøre folk litt oppmerksomme på at det der er en litt nasty uvane (for det mener jeg det er), og så kan de velge om de vil fortsette eller tenke seg litt om. Jeg har som sagt uvaner selv og har forandret på mange av dem etter å ha fått beskjed av andre om at det muligens kan være litt irriterende.

Det kan være greit å gjøre andre oppmerksom på deres uvaner, eller rettere sagt det jeg mener er deres uvaner. På den andre siden reagerer vi mennesker på så forskjellige ting at om alle skulle fortelle meg akkurat hva de mener er mine uvaner ville det bli sørgelig å være meg.

Du smatter, og bør slutte med det!
Du puster og spiser med åpen munn, slutt med det!
Du har en irriterende måte å snakke på, det kan være smart å gjøre noe med!
Heiko måten du sitter på når du har på deg skjørt er ikke bra, sørg for å sitte mer feminint!
Heiko, du kremter når du snakker i store forsamlinger, det er jævlig irriternde.
Du bruker ordet rellasjon alt for ofte, det er så utrolig fjernt.
Heiko, måten du rynker nesen på når du liksom tenker ser så teit ut!
Hallo, du smører pålegg på feil side av knekkebrødet, det er jo håpløst!
Osv

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-07, 10:19   #26
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hehe, Iset, lugna ner. Jeg har vært der du er. Lover. Sett stygt på alle som lagde ekle lyder, satt på radioer, CD-spillere, kjøkkenvifter og holdt meg "diskret" for ørene.

(Når jeg tenker meg om var jeg sikkert way beyond der du er.)

Så gikk det opp for meg at det at jeg irriterte meg så vanvittig over andres lyder, og at jeg lot det gå utover gleden over andre ting, var en mye verre uvane enn et smatt i ny og ne.

...and I am now in peace. Within.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-07, 10:22   #27
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Jeg ser ikke så stygt på dem altså, jeg virker jo som et nedlatende monster her.
Jeg er faktisk ganske snill i virkeligheten, og verken tenker eller sier stygge ting om folk så ofte. Men enkelte lyder irriterer meg bare sånn at jeg får vondt langt inn i sjela, jeg takler det ikke. Trenger sikkert psykolog.

Gammel 03-12-07, 10:24   #28
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Har ingenting imot folk som smatter. Men heller dem som spytter hver gang dem snakker. Det er ekkelt.

Greit nok engang av og til man kan spytte når man skal si P eller noe. Men HALLO må man spytte for hver for**** setning! *Grøss*

Gammel 03-12-07, 10:25   #29
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pastill, her.

Noe som også er ufattelig kvalmt er de som "knekker" opp hendene... :spy:
Jeg blir bare akutt kvalm av den lyden.

Min yngste datter gjør det der, og jeg får fnatt!
Enda verre: Hun tar hodet fra side til side, og "knekker nakken".

Gammel 03-12-07, 10:34   #30
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Line* kanskje hun burde gått til fysio. Jeg fikk beskjed om at det ikke var bra å gjøre det. Har fått den beskjeden av både fysio og kiropraktor.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-07, 10:48   #31
Line*
Expired

Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Line* kanskje hun burde gått til fysio. Jeg fikk beskjed om at det ikke var bra å gjøre det. Har fått den beskjeden av både fysio og kiropraktor.

Jeg har sagt det tusen ganger, og også fått en lege til å si det.
Hun er snart 17 år, og det nytter ikke å si noe angående det.
Egentlig føler jeg at jeg aldri burde ha sagt noe, hun begynte med dette i tidlig tenår. Det virker nesten som at hun gjorde det mer da.

Gammel 03-12-07, 11:28   #32
DM
Live and let live

DM sin avatar

DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Åh. Jeg gjør det. Hvis nakken min blir stiv og "henger" dvs at det blir vondt og vanskelig å snu hodet, så vipper jeg det i noen spesielle retninger som jeg har erfart at hjelper, og så kommer det noen knekk og jeg er bra. Kan da ikke være negativt det vel?

Gammel 03-12-07, 11:57   #33
Line*
Expired

Standard

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Åh. Jeg gjør det. Hvis nakken min blir stiv og "henger" dvs at det blir vondt og vanskelig å snu hodet, så vipper jeg det i noen spesielle retninger som jeg har erfart at hjelper, og så kommer det noen knekk og jeg er bra. Kan da ikke være negativt det vel?

Jeg vet egentlig ikke.
Datteren min sier det samme som deg.
Men fytti katta hvor ekkelt det er å høre på.

Gammel 03-12-07, 12:01   #34
DM
Live and let live

DM sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Jeg vet egentlig ikke.
Datteren min sier det samme som deg.
Men fytti katta hvor ekkelt det er å høre på.

Jeg skulle egentlig til å si at jeg tror ingen kan høre meg, men så sjekket jeg med HP, og han sa han hørte når jeg knakk i nakken. Hehe.

Gammel 03-12-07, 12:09   #35
Line*
Expired

Standard

Jeg skulle egentlig til å si at jeg tror ingen kan høre meg, men så sjekket jeg med HP, og han sa han hørte når jeg knakk i nakken. Hehe.

Hun tar tak under haken, og på siden av hodet, så vrir hun det ganske hardt begge veier, og det knekker skikkelig. Sånn at man nesten tror hun faktisk knekker nakken.

Gammel 03-12-07, 12:14   #36
Kaz
Juba Juba

Kaz sin avatar

Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har det samme med ryggen, og da er det ganske digg og knekke. Mannen min hater det. Jeg husker at det var et tema da jeg holdt på med dans, for vi var mange som måtte "knekke" litt, både her og der, om morran. Jeg mener at så lenge det kjennes bra ut, er det OK. (For min egen del, i alle fall).

Iset; den smattingen har jeg aldri tenkt over. Kanskje jeg er en av de som plager deg? Men har du alltid irritert deg over det, eller er det bare nå? Jeg er nemlig mye mer sensitiv for sånne ting når jeg er gravid, så det var det første jeg tenkte når jeg leste ditt innlegg!

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-07, 12:16   #37
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Smatting?? Jeg tror faktisk ikke jeg har hørt folk som smatter når de snakker, eller ikke lagt merke til det.

Er det mer smatting i enkelte dialekter, enn andre?

Gammel 03-12-07, 12:21   #38
Line*
Expired

Standard

Opprinnelig lagt inn av Go\jenta, her.

Er det mer smatting i enkelte dialekter, enn andre?

Har du sett filmen "Gudene må være gale"? Iset hadde blitt innlagt på psykiatrisk. Lenge!

Gammel 03-12-07, 12:24   #39
Kaz
Juba Juba

Kaz sin avatar

Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Har du sett filmen "Gudene må være gale"? Iset hadde blitt innlagt på psykiatrisk. Lenge!

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-07, 12:24   #40
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

HAr aldri hørt noe smatter når de snakker jeg.
Men er man veldig tørr i munnen kan det komme smatteliknede lyder kanskje?

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:14.