|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Svart arbeid, har du benyttet deg av det?Har ikke leid inn noen for å gjøre arbeid "svart"..
|
|
|
#3 |
|
Bedreviter
|
Sv: Svart arbeid, har du benyttet deg av det?
Det beror på det samlede beløpet. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Så hvis nabojenta sitter barnevakt en lørdagskveld i måneden, og får 100 kr gangen for det - Så har man benyttet seg av svart arbeid?!?! |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Svart arbeid, har du benyttet deg av det?Ja, vi hadde svart dagmamma for noen år siden, vi har brukt svarte håndtverkertjenester, både fra venner og venners venner, vi har svart vaskehjelp og til sommeren skal vi ha svarte snekkere til utvendig husjobb.
|
|
|
#6 |
|
Passiv
|
Sv: Svart arbeid, har du benyttet deg av det?Ja,det har benyttet meg av, og gjør det fortsatt. |
|
|
|
#7 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
Man kan lønne enkeltmennesker inntil 1000 kr i året uten at det skal betales skatt eller rapporteres noen plass.
|
|
|
#8 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Svart arbeid, har du benyttet deg av det?Vi har svart vaskehjelp. Hvit vaskehjelp, hvis det i det hele tatt er å oppdrive, koster en formue, for da må man ha et byrå.
|
|
|
#9 |
|
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
Alternativet her er ingen vaskehjelp (og et skitnere hjem).
|
|
|
#10 |
|
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
Sv: Svart arbeid, har du benyttet deg av det?Den eneste dagmammaen jeg benyttet i meget kort periode en dag pr.uke (hadde ikke full barnehageplass, og hun var venninne) betalte vi svart
|
|
|
#11 |
|
sporadisk
Hvor: Bodø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Svart arbeid, har du benyttet deg av det?Nei, gjør husarbeidet selv og annet vedlikehåndsarbeid gjør mannen. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Utenlands
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Svart arbeid, har du benyttet deg av det?Har ikke frem til nå og tviler på at jeg kommer til å gjøre det. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Svart arbeid, har du benyttet deg av det?Selvfølgelig har jeg det, jeg har da hatt passepike til Camilla. Gadd liksom ikke kreve at hun registrerte seg som 14-årig passepike.
|
|
|
#15 |
|
søt
Sv: Svart arbeid, har du benyttet deg av det?Jeg har vel det, i forbindelse med sporadisk dagmamma (en dag i ny og ne) og hjelp til bilen (litt mekking). Men i begge tilfellene er det gode venner av meg som har stilt opp, så jeg velger å kalle det en vennetjeneste. Jeg fikser pc'en deres og stiller opp det jeg kan også. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Svart arbeid, har du benyttet deg av det?Ja, det har jeg benyttet meg av. Svart dagmamma, av samme årsak som Tinetoff. Svart vaskehjelp, av samme årsak som Nenne.
|
|
|
#17 |
|
lissom sjarmør
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Svart arbeid, har du benyttet deg av det?Jeg synes svart er en fin farge, jeg. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
kamerat
|
Teofelia. Jeg har aldri hatt svart dagmamma av den enkle grunn at begge jentene fikk barnehageplass med en gang vi trengte det.
|
|
|
#20 |
|
Administrator
|
Sv: Svart arbeid, har du benyttet deg av det?Jeg betaler venner som utfører arbeid for meg svart, og har ingen betenkeligheter med det. Om jeg hadde fått utført tjenester fra fremmede (som ikke er venners venner) så ville jeg hatt kvittering, for å sikre meg i tilfelle reklamasjon skulle bli nødvendig. |
|
|
|
![]() |
|
|