Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Bare for sjusker: Én ting du må ha orden på

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-12-07, 18:16   #1
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bare for sjusker: Én ting du må ha orden på

Badet og doen må være rent.

Gammel 06-12-07, 18:46   #2
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Jeg ser ihvertfall at jeg ikke trenger å søke hjelp. Her er det ingen fare for overdreven rydde og vaskemani

Jeg holder toalettene rene da. Skitne toaletter og hår i dusjsluken er ekkelt, og noe til og med denne sjefssjuska klarer å unngå

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 19:10   #3
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Jeg holder toalettene rene da. Skitne toaletter og hår i dusjsluken er ekkelt, og noe til og med denne sjefssjuska klarer å unngå

Da er du vel ikke noen sjefssjuske...

*synder av og til på begge de to punktene over*

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-07, 12:08   #4
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om vi skal ta bilder - skal jeg sannlig bidra med tellekantene på hånddukene (som er det eneste jeg består) - Egentlig bør jeg kanskje ta bilde av haugen av rene klær som ligger på gjesterommet og ikke blir brettet sammen før de blir brukt igjen også

Gammel 06-12-07, 09:57   #5
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det eneste jeg føler at jeg har kontroll på og som jeg alltid er ajour (?) med er klesvasken. Full kontroll, og aldri mer enn ei maskin liggende på vent.
Ellers har jeg ikke kontrolln på så mye egentlig...

Gammel 06-12-07, 09:58   #6
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjøkkenbenk inkl. kjøkkenvask, spisebord, stuebord og yttergangen. Hvis disse blir infisert så er løpet kjørt.

Gammel 06-12-07, 10:02   #7
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Kjøkken og bad er det jeg bestreber å alltid ha ryddig og rent. Resten av huset kan være så ryddig det bare vil, men er kjøkken eller bad skittent føler jeg at hele huset ser skittent og rotete ut.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 10:30   #8
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tror at vi vaskeekte sjusker ikke nødvendigvis har en eneste ting vi alltid har orden på.

Det eneste jeg kan trekke fram for egen del er at jeg MÅ ha kontroll på nøkler og lommebok. Dvs vite hvor jeg har det - som igjen innebærer fast plass. Eller, må kanskje moderere meg, det er vel strengt tatt bare nøklene som har fast plass. Lommeboka har jeg gjenfunnet i diverse skap, i fryseboksen, i bilen, i jakkelomma, i veska, i ryggsekken, i handleposen fra i går (som er stappet ned i pose-skuffen, da fortrinnsvis også inneholdende en pakke sukkerfri tyggegummi), på TV-en, i bokhylla....

Men altså: har jeg kontroll på nøklene så har jeg ro i sjelen!

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 20:47   #9
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Libra, her.

Kjøkken og bad er det jeg bestreber å alltid ha ryddig og rent. Resten av huset kan være så ryddig det bare vil, men er kjøkken eller bad skittent føler jeg at hele huset ser skittent og rotete ut.

Dette prøver jeg på også. Ikke at jeg lykkes hele tiden...

Gammel 06-12-07, 10:30   #10
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Kjøkkenbenk inkl. kjøkkenvask, spisebord, stuebord og yttergangen. Hvis disse blir infisert så er løpet kjørt.

Dette synes jeg i grunnen var ganske mye..

Jeg prøver å ha badet sånn passe rent til alle tider. Dessuten har jeg ganske bra oversikt over klesvasken

Gammel 06-12-07, 10:36   #11
bina
Ustabil

bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Du er ingen ekte sjuske!!!! Så rent har vi det kun et par timer etter storrengjøringen til jul!

Gammel 06-12-07, 10:43   #12
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Isj, du er jo rene amatørsjuska

Gammel 06-12-07, 10:47   #13
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Dette diskvalifiserer til å bære tittelen sjuske altså.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 16:24   #14
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Vi har aldri oppvask stående lenge..
Og får fnatt når ting ligger oppå kommoder og slikt. Mannen skal alltid legge fra seg nøkler, lommebok, reginger overalt OPPÅ sjenken, kommodene, ovnen og etc. Jeg blir gal..

Gammel 06-12-07, 17:44   #15
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Jeg må ha ryddig kjøkken, ellers blir jeg smårar.
Jeg orker ikke lage mat på en rotete kjøkkenbenk.
Ellers kan det ofte flyte rundt meg uten at jeg får gjort noe med det, er jeg redd...

Gammel 06-12-07, 10:33   #16
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1278
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja! Nøklene har fast plass!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 10:53   #17
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1278
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Ja! Nøklene har fast plass!

Kom plutselig på at jeg har en tendens til å glemme nøklene i nøkkelhullet. På utsiden av døren. Finner de gjerne igjen morgenen etter.

Ja, nabolaget er visst ganske trygt, heldigvis.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 10:57   #18
bina
Ustabil

Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Kom plutselig på at jeg har en tendens til å glemme nøklene i nøkkelhullet. På utsiden av døren. Finner de gjerne igjen morgenen etter.

Ja, nabolaget er visst ganske trygt, heldigvis.

Nei. Nei! NEI! Måtte du minne meg på det? Jeg har prøvd å fortrenge alle de gangene naboen har ringt på døra eller sendt SMS og fortalt at nøklene står i på utsiden. Eller de morgenene jeg har lett panisk etter nøklene... og funnet dem i døra på utsiden...

Men altså - jeg ØNSKER i det minste å ha kontroll på nøklene, og NÅR jeg har det, DA har jeg ro i sjelen!

Gammel 06-12-07, 10:35   #19
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg må alltid ha god mat? :hedonistisk sjefssjuske: (Vi har rene klær også, da. I hvert fall oss.)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-07, 22:46   #20
syllan
Viking F.K !!

syllan sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
syllan er populærsyllan er populærsyllan er populærsyllan er populær
Standard

Orden??

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:11.