Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Vasking av klær uten vaskepulver?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-12-07, 16:57   #21
TBM
Passiv

Standard

Sv: Vasking av klær uten vaskepulver?

Det interessante er å lese hvor mye klær denne dama i Haugesund vasker - 2 maskiner hver dag + 5 hver lørdag???

Jeg sender ikke ungene på skolen med skitne klær, men plaggene vaskes kun når de er skitne eller har fått flekker.

Synes det var bra sagt av hun som tvilte på om magnetene virket eller ikke - klær i dag er ikke særlig skitne når de vaskes!

Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 17:04   #22
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av TBM, her.

Det interessante er å lese hvor mye klær denne dama i Haugesund vasker - 2 maskiner hver dag + 5 hver lørdag???

Jeg sender ikke ungene på skolen med skitne klær, men plaggene vaskes kun når de er skitne eller har fått flekker.

Synes det var bra sagt av hun som tvilte på om magnetene virket eller ikke - klær i dag er ikke særlig skitne når de vaskes!

JA er i grunn enig. Sikkert samme effekt uten magnetene vil jeg tro?

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 17:42   #23
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Re: Sv: Vasking av klær uten vaskepulver?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg er ikke fornøyd med Sonett som selges på helsekost. Ecover liker jeg godt.

Hvorfor det a?
Hva er du ikke fornøyd med altså?

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 19:08   #24
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Re: Sv: Vasking av klær uten vaskepulver?

btw, vi bruker milo på møkkete parkdresser.. Funker kjempe fint.
Milo er kjempe bra til alt annet enn ull

Ellers holder vi oss til blenda vi..

Gammel 10-12-07, 23:52   #25
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Vasking av klær uten vaskepulver?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg synes Sonett vaskepulver veldig lett klumper seg. Da vi brukte det fikk vi belegg i maskinen. Vi måtte også ta en ekstra skylling for å få det skikkelig ut av klærne og det har vi ikke behøvd med andre vaskepulver.

Sonett ullvask og gallesåpe er tilsatt eteriske oljer som ikke er nødvendige og som ungene mine reagerer på. Det er noe av det mest irriterende jeg vet med en del produkter fra helsekostbutikker. Miljøvennlige er de og det vil jeg gjerne ha, men tilsetninger av eteriske oljer ødelegger produktene for vår del som har atopiker i hus. I de fleste andre land er utvalget mye større på skikkelige miljøvennlige vaskemidler uten at det er eteriske oljer blandet i.

Ullrich som Nøstebarn selger noe av har en del bra produkter. Det er også en del andre jeg er fornøyd med.

Jeg spurte fordi jeg bruker både Sonett og Ecover selv litt om hverandre, mest Ecover og da pga. de eteriske oljene ja.
Ullrich liker jeg også.
Klumper med sonett har jeg ikke opplevd, men jeg bruker meget lite i hver vask også da.
Takk for svar!

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-07, 06:15   #26
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg bruker vanlig vaskepulver, men liten mengde for å være sikker på at såperester blir skylt ut av klærne. Jeg hørte en gang at man burde bruke 1/3 av det produsentene anbefalte, ellers ble klærne skitnere etter vask enn før. Om det stemmer, vet jeg ikke, men det skal ikke mye såpe til for å få klærne rene i hvert fall.

Svar med sitat
Gammel 11-12-07, 07:56   #27
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Re: Sv: Vasking av klær uten vaskepulver?

Opprinnelig lagt inn av Superior, her.

btw, vi bruker milo på møkkete parkdresser.. Funker kjempe fint.
Milo er kjempe bra til alt annet enn ull

Ellers holder vi oss til blenda vi..

Det er vel ikke helt rett. Milo er vel det som IKKE skal brukes på dresser osv. Det inneholder vel noe tøymykner.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:13.