Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

En sjuskepoll

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Se resultatene: Flervalgspoll, kryss av to alternativ
Jeg bryr meg ikke om husarbeid, derfor ser det ikke ut hjemme hos meg 16 7,21%
Jeg prøver å holde litt orden på huset, men det blir liksom aldri helt ordentlig 109 49,10%
Jeg rydder og vasker en gang hver/annenhver uke, men det blir bomba igjen tvert 67 30,18%
Jeg rydder overflatene ofte, men vaskinga tas ikke så ofte 54 24,32%
Jeg er kandidat til programmet "How clean is your house" og får snart barnevernet på døra 9 4,05%
Jeg bryr meg ikke om husarbeid, men min bedre halvdel gjør, og derfor ser det ikke så ille ut hos oss likevel 16 7,21%
Kjøkkenet er verst 35 15,77%
Soverommet er verst 85 38,29%
Badet er verst 32 14,41%
Gangen er verst 43 19,37%
Stua er verst 34 15,32%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 222. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-12-07, 21:18   #21
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En sjuskepoll

Opprinnelig lagt inn av LilleLeo, her.

Jeg prøver å holde litt orden på huset, men det blir liksom aldri helt ordentlig

Selv om jeg nettopp har hatt storrydding og man skule tro at ting var bra, så er det så mye ting og tang jeg ikke har noe plass å gjøre av. Det ser altså rotete ut her hjemme, selv om jeg nettopp har ryddet.

Slaraffen: Du kan umulig være sjuske hvis du vasket under sofaen både for to dager siden og i dag.

Gammel 08-12-07, 21:53   #22
slaraffen
litt gøy på håret

slaraffen sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Hm. Trener til pappa kommer neste helg. Han har ikke vært her på over et år, og han er av typen som sveiper fingeren over listene... Så nå sveiper jeg overalt! Skal ikke ha masse ekle kommentarer bak ryggen min, nei! Så er det vel nedoverbakke igjen, tenker jeg. Dessverre.

Gammel 08-12-07, 22:15   #23
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 221
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva er egentlig definisjonen på ei sjuske? Har vi noen detaljert beskrivelse? :gidder ikke lete:

Gammel 08-12-07, 22:39   #24
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Vi har gudskjelov vaskehjelp en gang i uken, så hver tordsdagskveld er det rydding i huset.

Det holder seg til over helgen, men mandag kveld , og tirsdag, så begynner det å se bomba ut, men i og med at vaskedamen vår kommer på fredag, så rekker det ikke å bli helbomba, slik det ble tidligere.

Men soverommet, blir aldri helt bra. Alt som ikke får plass andre steder, ender opp der inne.

Gammel 08-12-07, 23:04   #25
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg er overhodet ikke interessert i husarbeid, men jeg prøver nå å ta det en gang i uka/hver annen uke. I hvert fall deler av det. Det blir jo bomba med en gang, så jeg gidder ikke akkurat "kaste bort" masse tid på det for ofte.

De fleste rom er relativt rotete her, med unntak av soverommet. Der er det ikke plass til allverden rot.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-07, 23:47   #26
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Jeg lurer på hvor ille det hadde sett ut her om han var like lat som meg.

Du får komme på uanmeldt besøk til oss og se.

Gammel 08-12-07, 23:50   #27
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vil gjerne ha det ryddig og rent rundt meg, men får det ikke til! Jeg er nå en gang en sjuske! Må vel være noe med testosteronpåvirkning i svangerskapet eller no'.

Jeg prøver å holde litt orden på huset, men det blir liksom aldri helt ordentlig Jeg rydder og vasker en gang hver/annenhver uke, men det blir bomba igjen tvert
Soverommet er verst
Badet er verst
Gangen er verst

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-07, 00:01   #28
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Hva er egentlig definisjonen på ei sjuske? Har vi noen detaljert beskrivelse? :gidder ikke lete:

Her er noen av mine "stalltips" for den som vil være med i sjuskeklubben:

• Oppbevar mest mulig på kjøkkenbenken. Her kan nevnes tomflasker, vinflasker, rengjort hermetikk, glass og plastembalasje som ennå ikke har funnet veien til neste stopp (les: pose som skal videre til kildesorteringsdunken), presskanner, kaffekanner, rengjøringsmidler, brødboks, rengjorte kasseroller, skjærefjøl, kaffekvern, krydder, morter, kniv, pasta, medisiner, påskeegg, penner, post-it-lappper og mer.
  • Kildesorteringssystem som følgende: En pose til restavfall står under vasken, poser til plastembalase, papir og glass og metall står på kjøkkengulvet.
  • Rengjør stekeovnen først når både stue og kjøkken røyklegges under matlagingen.
  • Ikke vann planter, men la noen visne kvaster pynte opp i heimen.
  • La gangen flyte av sko og tomembalasje. Dette bør ikke flyttes på ved rengjøring i heimen.
  • La skittentøysdunken ha en høy topp til enhver tid. Våte håndklær kan ligge i en haug på badegulvet.
  • Konvolutter, billag fra aviser ol. bør ligge i en haug i gangen.
  • Ha husdyr, gjerne en katt som ikke vil være ute på vinterstid. Da røyter de ekstra mye, så det blir mye katt.
  • Ikke tørk støv særlig ofte, det legger seg bare nytt med en gang likevel.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-07, 00:02   #29
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ganske flink til å overflaterydde jeg! - Det vil jo si at de områdene som ikke vises (les: inni skap, boder etc) er det fullstendig kaos. - Det er altfor mye å gripe tak i til at vi noen sinne vil bli ferdige tror jeg.

Gammel 09-12-07, 00:36   #30
syllan
Viking F.K !!

syllan sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
syllan er populærsyllan er populærsyllan er populærsyllan er populær
Standard

Rydder å støvsuger hver dag..(har hund)
men det ser like bomba ut for det om....:grøss:
Badet ser værst ut... sykelig mye skittentøy en familie kan ha...
Kommer aldri til bunns i skittentøyskurven...:gahh:

Gammel 09-12-07, 09:01   #31
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 221
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pr Fadese sin definisjon er jeg ikke sjuske, men mannen min er.
Jeg blir sur og forbanna hvis det er rotete og møkkete. Derfor rydder og vasker jeg hver dag, ikke fordi jeg liker det.

Gammel 09-12-07, 09:12   #32
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er egentlig veldig ryddig og organisert av meg, men det er vanskelig å klare å rydde opp etter meg selv og tre andre. Jeg rydder ett sted, men når jeg snur meg så har noen klart å bombe området bak meg. Jeg føler jeg rydder konstant, og likevel er det ikke strøkent her.

Gammel 10-12-07, 12:12   #33
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1272
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg overflaterydder egentlig ganske bra, men det holder jaggu ikke lenge. Soverommet er bomba. Tror faktisk jeg er nødt til å gjøre noe med det nuh.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 20:24   #34
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg vil, jeg vil men jeg får det ikke til.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 20:32   #35
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Tar skippertak hver/annenhver uke, og har en mann som i hvert fall holder noenlunde orden på kjøkkenet.

Soverommet er det verste rommet med et slags sort hull på gulvet som suger til seg alle klærne mine. Klarer med nød og neppe å fiske dem fram igjen en gang i blant og starter med friske forsetter om å legge alt på plass. Men slike sorte hull har en enorm gravitasjonskraft...

Gangen ser heller ikke bra ut, og utvalgte steder i huset - som skrivebord, kjøkkenbenk o.l. - har en enorm tiltrekningskraft på gamle betalte regninger, forrige ukes aviser, tomme brukte konvolutter, kvitteringer, beskjeder fra barnehagen jeg skulle lest for lenge siden, huskelister jeg aldri så på osv.

Gammel 10-12-07, 22:10   #36
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er i kategorien:

Sitat:

Jeg bryr meg ikke om husarbeid, derfor ser det ikke ut hjemme hos meg

Derfor har vi hushjelp som tar det verste annenhver uke.

Det er definitivt soverommene som er mest rotete. Det er fullt av alt mulig rart, mye av det ligger i poser som vi ikke helt vet hva inneholder. Dette legges på sengen annenhver uke slik at vaskehjelpen får tatt gulvet.

:ekte sjuske:

Gammel 10-12-07, 22:24   #37
Hønni

Hønni sin avatar

Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hjemme hos oss er det som regel alltid ryddig, men åpner du en skapdør eller en skuff renner det ut!

Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-07, 10:33   #38
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg svarte på tre alternativer, selv om det sto at man bare skulle svare på to: : pollanarkist :

Jeg rydder overflatene ofte, men vaskinga tas ikke så ofte
Gangen er verst
Badet er verst

Gammel 11-12-07, 10:38   #39
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

Her er noen av mine "stalltips" for den som vil være med i sjuskeklubben:

• Oppbevar mest mulig på kjøkkenbenken. Her kan nevnes tomflasker, vinflasker, rengjort hermetikk, glass og plastembalasje som ennå ikke har funnet veien til neste stopp (les: pose som skal videre til kildesorteringsdunken), presskanner, kaffekanner, rengjøringsmidler, brødboks, rengjorte kasseroller, skjærefjøl, kaffekvern, krydder, morter, kniv, pasta, medisiner, påskeegg, penner, post-it-lappper og mer.
  • Kildesorteringssystem som følgende: En pose til restavfall står under vasken, poser til plastembalase, papir og glass og metall står på kjøkkengulvet.
  • Rengjør stekeovnen først når både stue og kjøkken røyklegges under matlagingen.
  • Ikke vann planter, men la noen visne kvaster pynte opp i heimen.
  • La gangen flyte av sko og tomembalasje. Dette bør ikke flyttes på ved rengjøring i heimen.
  • La skittentøysdunken ha en høy topp til enhver tid. Våte håndklær kan ligge i en haug på badegulvet.
  • Konvolutter, billag fra aviser ol. bør ligge i en haug i gangen.
  • Ha husdyr, gjerne en katt som ikke vil være ute på vinterstid. Da røyter de ekstra mye, så det blir mye katt.
  • Ikke tørk støv særlig ofte, det legger seg bare nytt med en gang likevel.

Melder meg som sjuske!
Fantastisk treffende beskrevet!

Gammel 11-12-07, 10:39   #40
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har i perioder ganske mye rot liggende her og der. Men tror ikke det er så ille under det. Støvsuger ofte, men vasker ikke like ofte. Vi er gode på å vaske klær. Får det gjerne raskt unna - MEN - legger det ikke på plass. Har ørten IKEA-poser rundt omkring med rent tøy. Tar det i helgene.

Har også poser på gulv på kjøkken med papirsøppel og tomflasker. Det samles ikke så mye opp, men det er nå der - hele tiden noe.

Kopper og sånn tar vi daglig.

Men vi forsøker vel litt hver uke her og der. Blir bedre når oppussing er over, og vi har lagringsplass igjen. Har levd litt campingliv siden juni nå.

Opplever at årsaken til mye av rotet er manglende skap/boder, et.c. Vi har dessuten mye leker i stua, noe vi har valgt å ha, og det ser jo også ut som rot av og til. Men sånn er det å leve sammen.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
sjuske

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:35.