Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Bading i badekar

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Dusjer du før du legger deg i badekaret?
Ja - alltid! 14 5,74%
Nei - Aldri 147 60,25%
Av og til 32 13,11%
Bader aldri i badekar 43 17,62%
Annet 8 3,28%
Deltakere: 244. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-12-07, 20:11   #21
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bading i badekar

Vi har dessverre ikke badekar, men da vi engang hadde det, dusjet jeg alltid etter badinga.

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-07, 20:12   #22
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.730
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bading i badekar

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Hjelp. Er du SÅ skitten du?

Nei, virkelig ikke. Dusjer og vasker håret hver morgen, så inngrodd skit er det ihvertfall ikke

Men jeg føler meg absolutt mest komfortabel med å spyle av meg det som måtte være av svette etc før jeg legger meg i badekaret.

Man gjør jo det samme om man skal bade i svømmehall for eksempel, så så uvanlig trodde jeg virkelig ikke det var å dusje først.

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-07, 20:13   #23
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.730
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bading i badekar

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Du bør holde deg unna Japan. Der bruker hele familien samme badevannet, hvor eldste mann i huset bader først. DA kan man snakke om å skvulpe rundt i møkk.

Japan er nok ikke stedet for meg sånn bademessig ihvertfall...

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-07, 20:16   #24
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bading i badekar

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg har aldri dusjet før jeg la meg i badekaret. Derimot dusjer jeg og vasker håret etter at jeg har badet.

Jeg er rett og slett aldri så skitten at jeg kvier meg for å bade i mitt eget badevann.

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-07, 20:17   #25
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bading i badekar

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Du bør holde deg unna Japan. Der bruker hele familien samme badevannet, hvor eldste mann i huset bader først. DA kan man snakke om å skvulpe rundt i møkk.

Jeg bader ikke i badekar, men hadde ikke dusjet først om jeg skulle det.

Sånn var det jo her i Norge også, i gode gamle dager.

Hvis jeg skal bade, som jeg ikke har gjort på flere år, så er det for å slappe av, myke opp muskler og få roen. Ikke for å bli så veldig ren, jeg dusjer hver dag og skulle jeg vasket håret hadde jeg reist meg opp etterpå for å ta det under dusjen og spyle kroppen for såpe samtidig. Jeg ville ikke følt at jeg lå å badet i min egen møkk, hadde vært mer redd for rengjøringen av selve badekaret…

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-07, 20:32   #26
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bading i badekar

Opprinnelig lagt inn av AprilRyan, her.

Jeg dusjer etterpå. Da skyller jeg meg med dusjhodet i badekaret for å få bort såperester. Uansett så vasker jeg meg så ofte at det ikke blir ekkelt å ligge i sin egen"skit" i badevannet.

Skitten er jeg ikke, så jeg dusjer etterpå.

Opprinnelig lagt inn av Mikkeline, her.

Nei, virkelig ikke. Dusjer og vasker håret hver morgen, så inngrodd skit er det ihvertfall ikke

Men jeg føler meg absolutt mest komfortabel med å spyle av meg det som måtte være av svette etc før jeg legger meg i badekaret.

Man gjør jo det samme om man skal bade i svømmehall for eksempel, så så uvanlig trodde jeg virkelig ikke det var å dusje først.

Det er stor forskjell på å bade i en svømmehall med mange tusen liter vann, renseanlegg og mange mennesker, enn å bade i et badekar hvor det bare er du som skal bade i 160-200liter vann.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-07, 20:33   #27
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.215
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bading i badekar

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Det er stor forskjell på å bade i en svømmehall med mange tusen liter vann, renseanlegg og mange mennesker, enn å bade i et badekar hvor det bare er du som skal bade i 160-200liter vann.

Ja, det er virkelig noe helt annet.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-07, 20:44   #28
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.704
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bading i badekar

Dusjer alltid etterpå. Skal være veldig skitten for å dusje først. Da tenker jeg sånn leke i sandkassen i skjørt/shorts type skitten.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-07, 20:46   #29
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.730
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bading i badekar

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.


Det er stor forskjell på å bade i en svømmehall med mange tusen liter vann, renseanlegg og mange mennesker, enn å bade i et badekar hvor det bare er du som skal bade i 160-200liter vann.

Ja, selvsagt. Men den rutinen har jeg likevel tatt med meg til mine 200 liter

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-07, 20:49   #30
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bading i badekar

Ettersom jeg dusjer hver dag, er det måte på hvor møkkete jeg faktisk kan bli, så de få gangene jeg bader så dusjer jeg etterpå. Men hadde jeg hatt badekar, så hadde jeg nok badet hver dag istedet.

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-07, 20:51   #31
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bading i badekar

Jeg ville dusjet etterpå. Og åååååh!! som jeg ønsker vi hadde badekar for tiden

En familie jeg bodde mye hos i Sør Afrika delte badevann hver kveld. Først far, så mor så døtrene. Jeg slapp. Da mannen min var utvekslingselev i Japan badet han i samme vann som vertsfamilen sin. De hadde et vanvittig rengjøringsrituale først, og dermed føltes det som å være i svømmehallen - eller enda mer hygienisk.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-07, 20:58   #32
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bading i badekar

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Hvis jeg noengang hadde vært så møkkete at det var kræslig å legge seg ned i badevannet, ville det vært grunn til å spy lenge før jeg lå der i egen dritt. Når jeg dusjer hver dag i utgangspunktet, har jeg ingen betenkeligheter med å legge meg i badevannet uten å ha dusjet først.



Jeg dusjer når jeg er ferdigbadet, og skyller badekaret i samme slengen. Bader kanskje en gang hver andre måned.

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-07, 20:58   #33
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bading i badekar

Åh Honeybunny! Hestebading!! Skal tro om det er like terapeutisk som å bade med delfiner?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-07, 20:59   #34
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bading i badekar

Her vi bor nå har vi ikke badekar, men jeg er oppvokst med badekar, og der vi bodde før hadde vi badekar.
Jeg har aldri dusjet før jeg tar et bad, ser ikke poenget med det. Jeg vasker/skurer alltid badekaret før bruk
(hender jeg låner mamma og pappa sitt), bruker masse skum og såpe i karet og dusjer alltid etterpå, med såpe, shampoo og balsam.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-07, 21:08   #35
Pelikan
Tåler regn
 
Pelikan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Innlegg: 5.045
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bading i badekar

Jeg dusjer etterpå. Tror at såpass renslig som de fleste er, så bader man ikke akkurat i veldig drittent vann. I såfall dusjer man det av seg etterpå.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-07, 21:12   #36
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.903
Blogginnlegg: 215
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bading i badekar

Jeg dusjer etterpå. Nå er det ikke så ofte jeg innvilger meg litt tid i badekaret lenger, men jeg elsker å ligge der med en bok og bare glemme verden en stund.
Det har virkelig aldri falt meg inn å dusje først.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-07, 21:14   #37
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bading i badekar

Opprinnelig lagt inn av Ms.Lee, her.

Jeg stemte Nei, aldri. Jeg dusjer nemlig etterpå.

Jeg også!
Jeg er nemlig også av dem som bader for velværens skyld, og dusjer for å bli ren.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-07, 21:15   #38
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bading i badekar

Opprinnelig lagt inn av AprilRyan, her.

Jeg dusjer etterpå. Da skyller jeg meg med dusjhodet i badekaret for å få bort såperester. Uansett så vasker jeg meg så ofte at det ikke blir ekkelt å ligge i sin egen"skit" i badevannet.

Nettopp.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-07, 21:26   #39
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bading i badekar

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Nok en gang innser jeg at jeg er sjuskete, for det hadde ikke falt meg inn å dusje først. Jeg har bodd i England med kun badekar og ikke dusj (og slik har svigers det også), så jeg skal være glad jeg ikke stiller slike (unødige) renslighetskrav.

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg har aldri dusjet før jeg la meg i badekaret. Derimot dusjer jeg og vasker håret etter at jeg har badet.

Jeg er rett og slett aldri så skitten at jeg kvier meg for å bade i mitt eget badevann.

Er Divine en sjuske, er jeg det også.
Jeg si meg enig med Teo, jeg har aldri følt meg så skitten at jeg har kviet meg for å bade i mitt eget badevann.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-07, 21:27   #40
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.989
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bading i badekar

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Jeg dusjer etterpå.
Svarte derfor Nei, aldri på pollen.


__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no