|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Passiv
|
Sv: Arbeidgiver holdning når dere er hjemme med syke barn.Sjefer som synes det er negativt å være hjemme med sykt barn er ikke sitt samfunnsansvar bevisst. Har selv opplevd at noen leverte sykt barn (omgangssyke) hos dagmamma. Konekvensen ble at alle de andre barna og samtlige foreldre ble smittet. Det er en grunn til at man har sykedager for barn. Sjefer som ikke forstår dette burde tvangssmittes hver gang det går omgangssyke. |
|
|
|
#2 |
|
WF: Sausnebbet
|
Sv: Arbeidgivers holdning når dere er hjemme med syke barnJeg var til intervju på en skole en gang. Dær presterte rektoren å spørre to ganger og tillitsvalgte(!!!) ennå en gang om hvordan mannen og jeg pleide å gjøre det når barna var syke. -Om det var jeg som tok mesteparten av dagene, siden jeg var mamma, eller om pappan også tok noen dager, og om vi eventuelt hadde andre som kunne barnepasse. Andre ting, som spesialisering, mine styrker, pedagogisk ståsted osv. var de ikke interessert i å høre noe om. Jeg kjente ikke stor lyst til å jobbe på den skolen, nei. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Arbeidgivers holdning når dere er hjemme med syke barnOpplevde aldri reaksjoner mot meg, men jeg har overhørt mang en kommentar fra leder, til andre ansatte, etter at folk har ringt inn syk... |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Arbeidgivers holdning når dere er hjemme med syke barnHar opplevd å få et par negative kommentarer fra sjefen.
|
|
|
#5 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Arbeidgivers holdning når dere er hjemme med syke barnJeg har aldri opplevd sure miner, bare god bedring-ønsker.
|
|
|
#6 |
|
Fjott
|
Sv: Arbeidgivers holdning når dere er hjemme med syke barnNå er ikke dette noe jeg trenger å tenke på foreløbig (student), men holdt på å ikke få en jobb pga at jeg kunne måtte være hjemme med sykt barn!!
|
|
|
#7 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Arbeidgivers holdning når dere er hjemme med syke barnJeg har ikke opplevd negative kommentarer - enda. Men vikarinnkaller har det med å ha dårlige dager.... Jeg ringer som regel til telefonsvareren, da. Det er greiest. Og så får vikarinnkaller beskjeden med en gang hun kommer på jobb og jeg slipper å snakke med henne. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
WF: BNBE
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Arbeidgivers holdning når dere er hjemme med syke barnPå min deltidsjobb er det aldri noen kommentarer. Men på sambo sin jobb er det mer pes, særlig siden han jobber turnus og har måttet ta fri noen ettermiddagsvakter fordi jeg har vært syk.
|
|
|
|
#9 |
|
Har fått nytt nick
|
Sv: Arbeidgivers holdning når dere er hjemme med syke barnJepp.Jeg opplevde å bli kalt inn på møte etter å ha blitt hjemme med Hannah når jeg jobbet sist. De godtok ikke at jeg ble hjemme i og med at hun hadde pappaen sin hjemme i pappapermisjon. MEN Jeg jobber nattvakt. Jeg skulle dratt på jobb kl. 22, men pappaen målte feberen på henne rett før jeg dro (hun hadde hatt feber 2-3 dagerallerede, men virket varmere og gråt mye mer), og da lå den på 41 grader. I tillegg hadde hun utslett. Vi ringte legevakta og fikk beskjed om å komme med henne med en gang. Jeg tok med Hannah, mens mannen ble hjemme hos Mathias som selvsagt var i seng for lengst. Sist redigert av MsM : 11-12-07 kl 21:37. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Sv: Arbeidgivers holdning når dere er hjemme med syke barnJeg er sjef. Med barn. Når barna er syke må de ha omsorg, og alle har krav på 10 betalte dager i året. Jeg kjenner alle barna til mine ansatte, og er genuint opptatt av at de skal ha det bra, så jeg ønsker sevsagt god bedring, og følger opp når den ansatte er tilbake.
|
|
|
#11 |
|
Bedreviter
|
Sv: Arbeidgivers holdning når dere er hjemme med syke barn
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Elsker gamlis- godis
Signerer selvsagt denne. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Har fått nytt nick
|
Ja,for all del! Det skal også ganske spesielle omstendigheter til for at ikke pappaer kan ta seg like godt av syke barn som mamma. Og ingen er uunnværlige på jobben. Pappa må også kunne være hjemme med syke barn i ny og ne. Vi fordeler det etter hvem det passer best for den dagen, evt. deler vi ca.50/50. Siden jeg jobber natt og han dag, og jeg i tillegg har vært i permisjon med Hannah+ sykemeldt under svangerskapet har vi brukt svært få sykt-barndager. Det har som regel ordnet seg uten at vi har hatt behov for å ta fri. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Borte
|
Sv: Arbeidgivers holdning når dere er hjemme med syke barnDet er alltid uproblematisk. Heldigvis - jeg har som regel ganske mange slike fraværsdager.
|
|
|
#16 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: Arbeidgivers holdning når dere er hjemme med syke barnDer jeg jobber nå er det ikke noe problem. Ingen negative kommentarer.
|
|
|
#17 |
|
Trapper opp igjen !
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Arbeidgivers holdning når dere er hjemme med syke barnIngen problem. Jeg er faktisk hjemme med sykt barn as we speak.
|
|
|
#18 |
|
|
Sv: Arbeidgivers holdning når dere er hjemme med syke barnDet er (selvfølgelig) uproblematisk for meg, jeg er hjemme uansett, men får jo ikke jobbet like effektivt med sykt barn hjemme, som i dag. Sjefen ringer støtt og stadig for å få vite hvor mye feber han har, om han hoster like mye fortsatt, og om jeg har tenkt til å ringe lege, men det er helt greit, han er jo tross alt morfaren til barna. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Står på egne ben
Sv: Arbeidgivers holdning når dere er hjemme med syke barnJeg er heldig med sjefen min, men vi har andre innen samme bedrift som har en annen leder som føler veldig på det å være hjemme med syke barn. Jeg hadde blåst i det uansett. Jeg tar kun de dagene jeg trenger og må. Synd det skal være sånn med noen. Så lenge mannen og jeg deler likt, så det går likt utover arbeidsgiverene, så blåser jeg egentlig i hva de mener. Men jeg har hyggelig sjef som ønsker god bedring. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Ansvar for egen luring
|
Sv: Arbeidgivers holdning når dere er hjemme med syke barnDet er snakk om barn som er forkjøla og småslappe og ikke orker aktivitetsnivået i barnehagen, og de ser ut til å kose seg med tegning o.l. Dessuten gjelder det som nevnt ikke meg.
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
|
|
|
![]() |
|
|