|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Truth is in the x-files
|
Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?Kanskje de har bemanningsproblemer og kun kan ta seg av et begrenset antall barn og vil at de som virkelig trenger det skal ha førsteprioritet?
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?Jeg ville vel ikke akkurat tatt det til meg og tatt det som en fornærmelse, men jeg hadde nok lurt på om barnehagen kan stille slike krav. Jeg skjønner at barnehagen må si fra om at de som setter seg på liste for plass i jula må benytte seg av denne plassen, men å si at man må ha sterkt behov for å kunne sette seg på liste, synes jeg er underlig. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?Jeg hadde syntes det var litt merkelig, unødvendig og småfrekt. Men jeg hadde ikke blitt fornærmet.
|
|
|
#5 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?Bhg. vaar har noen ganger hatt aapent paa tidspunkt som de tidligere har sagt at er ferie. Det har da vaert tydelig presisert at denne ekstraordinaere aapningen kun er for de som absolutt har behov for pass de aktuelle dagene, noe jeg synes er helt greit. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Audacious
|
Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?Etter Divines presisering må jeg si at jeg synes det er litt drøyt. Jeg skjønner heller ikke at de har rett til det, barnehagen er åpen og man betaler full pris i desember! I vår barnehage er de litt oppgitt over at mange sier at barna kommer "for sikkerhets skyld" og så må mange ansatte komme og så kommer ikke barna likevel. Kanskje det er det de prøver å unngå ved å sikre seg at det bare er de som faktisk må jobbe som krysser av?
|
|
|
#8 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?Jeg ville ikke blitt fornærmet for en slik lapp, men jeg ville syntes det hadde vært steike rart. Hvorfor spørre to ganger?
|
|
|
#9 |
|
trøtt
|
Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Leser
|
Ser at Acsa sier det samme, og dette er jo en god grunn fra barnehagens side. Selv må jeg bare signere -ea-:
For vår del er det veldig godt å kunne sende ungene i barnehagen eller SFO i tilfelle krise, men vi vil jo helst ha de hjemme. Av samme grunn har yngstejenta maksimal barnehageplass og det samme med eldstejenta på SFO. Vi ønsker ikke å benytte oss av full plass, men er det krise hjemme pga sykdom eller lignende er dette vårt eneste alternativ til å se etter de selv.
|
|
|
#11 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?Ja, jeg hadde blitt fornærmet.
|
|
|
#12 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?Heh, for min del er det dårlig gjort å holde vesla hjemme når jeg er hjemme. Hun vil bare i barnehagen, det er det første hun spør om når vi står opp om morgenen. Det er tydeligvis stor forskjell på unger. Min jente VIL i barnehagen selv, hun får valget hver eneste dag og har valgt å være hjemme EN dag på så lenge jeg kan huske. Selv da ville hun i barnehagen allikevel, ved lunsjtider.
|
|
|
#13 |
|
stille
Hvor: Tønsberg
Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?JEg har stor forståelse for at de spør, og ville ikke blitt fornærmet.
|
|
|
#14 |
|
Tenker fortsatt dobbelt
Hvor: Stjørdal
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?Syns dette var en snodig måte å gjøre det. Det må vel holde at dere skriver en gang om barnet skal komme eller ikke? Vår bhg har åpent i romjula men kun begrenset antall timer. De har stengt julaften og nyttårsaften, så i år er det bare to dager det er snakk om.
|
|
|
#15 |
|
heimføing
|
Det er faktisk ikke alle familier som samles og koser seg sammen, eller kanskje ikke mere enn julaften og 1. og 2. juledag. De fleste vanlige folk må faktisk på jobb alle dager utenom helligdagene, dersom man ikke tar feriedager eller har jobbet inn. Er det da stusslig å sende ungene i barnehagen? Det er da mere stusslig å ta de med på jobben hvor det ikke er lekemuligheter og i hvert fall ikke lekekamerater. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
navnet sjemmer ingen
Tja, nå vet jeg ikke. Der hvor mannen min jobber fikk de beskjed om at viss de ville på jobb i romjula måtte de gi beskjed. Sjefen så nemlig helst at alle ble hjemme. De aller fleste jeg kjenner prøver å ta fri i romjula. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Textrovert
|
Jeg synes SELVSAGT det er OK at barnehagen sier at det kommer til å være redusert bemanning og at de ønsker at det antallet barn som er påmeldt er et REELT antall. Jeg vet de har hatt romjuler hvor bare 1/4 av barna som har vært påmeldt har møtt opp, og det er jo helt klart en utrolig sløsing med bemanningen. Og ikke minst surt for de som i utgangspunktet ikke ønsker å jobbe.
Ikke morsomt? Jeg tror sønnen min vil ha det strålende. Og 27. og 28. desember i år ER faktisk vanlige arbeidsdager, så for veldig mange er det svært lite høytid disse dagene.
Ke? Vi kan ikke bo på samme klode!? Jeg og mannen min har langfri annenhver jul fordi vi begge to har familiene våre langt unna, så da reiser vi bort til dem. Det betyr at vi må jobbe påfølgende jul. Så da prøver jeg ikke å ta meg fri i romjula en gang. Fair is fair - jeg og familien min er da ikke så utrolig viktige at vi kan fritas for jobbing hver romjul bare fordi vi "vil det slik".
|
|
|
#18 |
|
navnet sjemmer ingen
Jeg lever i en reel verden. At våre verdner ikke er like betyr ikke at min verden er rar. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
|
Der hvor mannen min jobber har de også fri hele romjula, men det betyr ikke at det er veldig, veldig mange som jobber i romjula allikevel. Jeg jobber i romjula nå, og har alltid jobbet i romjula før. Men du kjenner kanskje ikke noen som jobber i butikk, på legekontor, i barnehage, på hoteller eller i restauranter, Berglijot? |
|
|
|
|
|
#20 |
|
navnet sjemmer ingen
Noen i barnehage, men det er sjelden de jobber i jula. |
|
|
|
![]() |
|
|