Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvordan er den ideelle banan?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Hvordan er den ideelle banan?
Grønn som et juletre. 0 0%
Grønn med litt gulskjær. 7 6,67%
Helt gul. 54 51,43%
Gul med små innslag av brunt. 14 13,33%
Gul med større brune flekker. 0 0%
Helt brun. 0 0%
Gul med litt grønnskjær 25 23,81%
Æsj! En god banan er en død banan. 5 4,76%
Alt går i grisen. 0 0%
Deltakere: 105. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-12-07, 15:46   #21
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan er den ideelle banan?

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Hohoho, er krembananen fremdeles i salg? Dessuten: Har krembananen noensinne hatt et kundegrunnlag født etter krigen?

Krembanan er fortsatt i salg, og selv om jeg kanskje ikke er noen ungsau yngel lengre så kjøper jeg krembanan når jeg ser den.

(Jeg tipper at Nidar bestemte seg for å fortsette produksjonen da de så den voldsomme oppsvingen i salget sommeren 2000. Hvis de hadde tenkt seg om hadde de kanskje skjønt at det enorme salget kom av innspurten på en hovedfagsoppgave).

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-07, 15:50   #22
Nebbia
Passiv

Standard

Hohoho, er krembananen fremdeles i salg? Dessuten: Har krembananen noensinne hatt et kundegrunnlag født etter krigen?

Hey!

Selvfølgelig har den det. Helt enig med Torsk her. Den beste bananen har innslag av rødt. Selv banansplitt har rødt innslag.

For pollen sin del går det ikke an å svare noe annen enn helt gul. Skjemt banan er brun. Umoden banan er grønn. Banan er gul.

Svar med sitat
Gammel 11-12-07, 16:05   #23
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Foer barn var den ideelle bananen gul med litt groennskjær. Etter barn er den ideelle bananen gul, og enklere for barn å spise.

Derfor har vi alltid to klaser bananer hjemme hos oss. En som er passe groenn for mor og en som er passe gul for barn.

Bananer skal ikke ha brune flekker, aldri. Da blir de kastet.

Gammel 11-12-07, 16:09   #24
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Æsj! En god banan er en død banan

Sjelden har jeg funnet et mer passende alternativ.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-07, 16:13   #25
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Gul med litt grønnskjær. Akkurat som Bauches treffende forklaring.

Gammel 11-12-07, 16:41   #26
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Jeg spiser bananer hver dag og jeg kan se i butikken hvilke som er perfekte eller eventuelt når de kommer til å bli perfekte. Så fort det kommer en antydning til brun flekk er bananen dømt til å spises uten å være perfekt.

Ja, men det som er så fordømt vanskelig er at noen bananer går direkte fra å være grønne til å få brunt på seg. Jeg har nesten gitt opp bananene. Ungene spiser de uansett, så bananene her hjemme er mest deres.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-07, 16:42   #27
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Bananer skal ikke ha brune flekker, aldri. Da blir de kastet.

Enig. Men ungene mine kan spise bananer med helt brunt skall!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-07, 17:30   #28
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Hvordan er den ideelle banan?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg savnet et alternativ; gul med litt grønnskjær. Sånn liker jeg den aller best. Er det noe brunt på den spiser jeg den helst ikke.

(og øko, selvsagt)

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-07, 18:10   #29
Alexy
Lykkelig nygift.

Alexy sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Gul eller gul med små innslag av brunt.

Storebror 03 og lillesøster 06.
Alexy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-07, 19:10   #30
*HH*
Frøken

*HH* sin avatar

Hvor: Østlandet
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg savnet et alternativ; gul med litt grønnskjær. Sånn liker jeg den aller best. Er det noe brunt på den spiser jeg den helst ikke.

Akkurat sånn liker jeg den også

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-07, 19:12   #31
Manga
Bør lage seg en tittel selv

Manga sin avatar

Hvor: Østfold
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Den skal være gul med litt grønnskjær. Er det noe brunt på den så smaker det skit.

Gammel 11-12-07, 19:41   #32
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Helt gul. Men heller antydning til brunt enn antydning til grønt; de umodne snurper så ekkelt i munnen.

Er fullt og helt enig med Skilpadda.

Gammel 11-12-07, 19:50   #33
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Helt gul. litt brunt i skallet kan gå ann men selve bananen skal ikke ha noe brunt på seg.

Gammel 11-12-07, 20:31   #34
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Sammen med skumbananen er dette faktisk den eneste spiselige bananen. Banan er ekkelt. Veldig ekkelt.

Har krembananen noensinne hatt et kundegrunnlag født etter krigen?

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Krembanan er fortsatt i salg, og selv om jeg kanskje ikke er noen ungsau yngel lengre så kjøper jeg krembanan når jeg ser den.

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Æsj! En god banan er en død banan

Sjelden har jeg funnet et mer passende alternativ.

Vi er flere bananofobe!

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-07, 20:39   #35
Skytte
Bør lage seg en tittel selv

Skytte sin avatar

Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Gul, med litt grønnskjær. (og det er ikke det samme som grønn med gulskjær)

Skillet mellom den perfekte banan og den uspiselige banan er hårfin. Den må være greit å få av skallet, men den skal gjerne være litt grønn i "kantene"

Aaaah, som om jeg skulle skrevet det selv.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-07, 20:41   #36
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Sammen med skumbananen er dette faktisk den eneste spiselige bananen.

Hihi, jeg var i ferd med å poste noe om at det fantes noen gode brune bananer, men så ble jeg avbrutt av et innfall av arbeidslyst. :skamme seg: Men her er i hvert fall bildet som skulle med:

Gammel 11-12-07, 20:52   #37
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Gult er kult. Banan er ganske godt og er den frukten som er kjappest å spise mange av - derfor fungerer den greit som mellommåltid i nødens stund.

Tror krembananen vil dø ut av naturlige årsaker, omtrent på samme tid som Lohengrin.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-07, 20:54   #38
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Tror krembananen vil dø ut av naturlige årsaker, omtrent på samme tid som Lohengrin.

Med mindre noen tar affære og finner ut hvorfor krembananen har så store problemer med å formere seg, slik som de gjør med pandaene. Det skulle bare mangle, siden krembanan er minst like søtt som en panda!

Gammel 11-12-07, 20:55   #39
Trolljenta25
Erfaren

Trolljenta25 sin avatar

Trolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populær
Standard

Det er sånn jeg liker bananen også, så jeg signerer!

Trolljenta25 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-07, 21:03   #40
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sånn karibisk liten og knallgul med herlig syrlig smak uten å være besk, selv om den kan ha en antydning til grønnskjær.

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:58.