Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Noen verre? En søring bekjenner

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-12-07, 13:54   #1
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen verre? En søring bekjenner

Det årnæ sæ, si dem her i barteby-yn og!

Jeg har bodd i Trømsø!

Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-12-07, 13:55   #2
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Det årnæ sæ, si dem her i barteby-yn og!

Jeg har bodd i Trømsø!

Nope, stor sett sier de: "De bli sikkert likar i morra"

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-07, 13:57   #3
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Libra, her.

Nope, stor sett sier de: "De bli sikkert likar i morra"

Og "sånn går no dagan".

Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-12-07, 13:58   #4
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Og "sånn går no dagan".

Jammen, det gjør de jo.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-07, 14:32   #5
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Jeg kan faktisk ikke se for meg noen god grunn til å reise nordover heller, ettersom jeg foretrekker enten varme eller storbyer. Hva skulle Nord-Norge ha å tilby meg, liksom?

Noen verre?

Jeg synes dette er litt trist. Mulig jeg er inhabil, men NordNorge er jo fylt med gode opplevelser.

Midnattssol. Ingenting er så konge om sommeren som veranda-sammenkomster med grilling og iskald hvitvin til tidlig morgen i solskinn.

Saltstraumen, Lofoten og massevis av flotte mennesker som er hygglige som dagen er lang - og den er lang her.

Gammel 15-12-07, 15:45   #6
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Jeg synes dette er litt trist. Mulig jeg er inhabil, men NordNorge er jo fylt med gode opplevelser.

Midnattssol. Ingenting er så konge om sommeren som veranda-sammenkomster med grilling og iskald hvitvin til tidlig morgen i solskinn.

Saltstraumen, Lofoten og massevis av flotte mennesker som er hygglige som dagen er lang - og den er lang her.

Ååååå..............Landegode. Der var jeg i sommer. Bodde på en naboøy. Hulk, hulk......savner nord-Norge...... Sønnen min på 13 år gjør ikke annet enn å tegne og male Landegode. Han vil flytte nordover når han blir gammel nok.

Jeg er stolt over å være fra Nord-Norge og jeg blir aldri noen skikkelig søring til tross for mange flere år her i sør.......av mitt liv.....

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-07, 14:59   #7
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ingenting er så bra som NordNorge i godt vær. Det slår faktisk alt. Da jeg bodde i Oslo, så prioriterte vi alltid hjem framfor andre steder når sola skinte her. Det er en helt egen stemning. Ingen sover, ungene leker ute til sent på kveld og vi bare nyter det.

Det anbefales virkelig.

Gammel 15-12-07, 15:36   #8
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har mange gode venner fra Trondheim og omegn som jeg kjenner fra studietiden i utlandet. Jeg har også gode kollegaer som er trøndere. Jeg Jeg har barn med en trønder og har en fantastisk fin svigerfamilie i Trondheim. Altså, jeg liker trøndere veldig godt sånn rent generelt
Fordommene mot trøndere tror jeg aldri jeg fikk med meg. Det var mer fordommer mot nordlendinger i mitt beskyttede oppvekstmiljø mener jeg. Jeg tror ikke jeg kjente noen som snakket dialekt før jeg ble 20, og flyttet til utlandet, bortsett fra enkelte lærere på VGS som ingen forsto

Er svært lite bereist i Norge, og hadde ikke vært lenger nord enn Ålesund før jeg ble 25? De siste ti årene har det blitt bedre.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-07, 14:00   #9
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Ingenting er så bra som NordNorge i godt vær. Det slår faktisk alt. Da jeg bodde i Oslo, så prioriterte vi alltid hjem framfor andre steder når sola skinte her. Det er en helt egen stemning. Ingen sover, ungene leker ute til sent på kveld og vi bare nyter det.

Det anbefales virkelig.

Sommeren i Finnmark er rett og slett magisk, det finnes ikke noe bedre ord for det.
Det er somrene her oppe som minner meg på hvorfor jeg flyttet tilbake hit og hvorfor jeg holder ut de lange, mørke vintrene år etter år.

Gammel 15-12-07, 16:11   #10
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Oppi nord har de altfor mye mygg.

*holder seg her*

Gammel 15-12-07, 18:26   #11
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

*holder seg her*

Ikke verre enn her i sør. Unntatt Finnmarksviddene da.........

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-07, 00:23   #12
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

*holder seg her*

Ikke her.
Nå spørs det hva du mener med oppe i nord.
Dagens temperatur er +7 og det nydelig bildet av Landegode er herfra.

Sist redigert av kisha : 16-12-07 kl 00:30.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-07, 18:21   #13
Hippie
Energisk

Hippie sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hippie er litt kulHippie er litt kul
Standard

Aldri vært lenger nord enn Lillehammer???? Det er faktisk utrolig trist. Det er som jeg aldri skulle vært sør for Dovre og nord for Mosjøen liksom...

Det var forresten ei som er fra Oslo som jeg møtte som 1. trodde Trondheim lå i Nordland, og 2. trodde Valdres var et fylke.
Hun hadde heller ikke vært særlig lenger nord enn Sinsenkrysset.

Hippie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-07, 19:15   #14
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hippie, her.

Aldri vært lenger nord enn Lillehammer???? Det er faktisk utrolig trist. Det er som jeg aldri skulle vært sør for Dovre og nord for Mosjøen liksom...

Det var forresten ei som er fra Oslo som jeg møtte som 1. trodde Trondheim lå i Nordland, og 2. trodde Valdres var et fylke.
Hun hadde heller ikke vært særlig lenger nord enn Sinsenkrysset.

Jeg kan egentlig bare signere på dette.

Gammel 15-12-07, 20:16   #15
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Aldri vært lenger nord enn Lillehammer???? Det er faktisk utrolig trist.

Det er egentlig min første reaksjon også.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-07, 22:02   #16
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvorfor er det trist?

Det er jo ikke slik at jeg boikotter. Jeg har ingen slektninger i nord, og jobbmessig har det aldri vært aktuelt å reise opp. Er det slik at alle søringer tar seg en ferietur til Nord-Norge, til tross for at man ikke kjenner noen der oppe? Jeg tror ikke det. (Legg merke til at jeg ikke sier at jeg ikke vil nordover. Jeg har bare ikke vært der, anledningen har ikke bydd seg.)

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-07, 22:25   #17
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan faktisk ikke se for meg noen god grunn til å reise nordover heller, ettersom jeg foretrekker enten varme eller storbyer. Hva skulle Nord-Norge ha å tilby meg, liksom?

Dersom du liker storbyer, liker du kanskje kunst? Kulturlandskap Nordland er et utrolig kult prosjekt, der ulike kunstnere har blitt invitert til å sette opp et kunstverk i kommuner i Nordland (og en i Troms).

Her er noen smakebiter:

Gammel 15-12-07, 22:29   #18
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvorfor er det trist?

Jeg synes det er trist, fordi jeg mener du går glipp av noe. Men dersom naturopplevelser ikke gjør noe særlig for deg, så er det kanskje ikke noe tap. For det er naturen som slår deg i magen og setter seg i hjertet.

Gammel 15-12-07, 22:50   #19
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det slik at alle søringer tar seg en ferietur til Nord-Norge, til tross for at man ikke kjenner noen der oppe? Jeg tror ikke det. (Legg merke til at jeg ikke sier at jeg ikke vil nordover. Jeg har bare ikke vært der, anledningen har ikke bydd seg.)

Hehe, jeg reagerer vel mest på at du nå plutselig likestiller "nord for Lillehammer" med Nord-Norge.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-07, 22:52   #20
Hippie
Energisk

Hippie sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hippie er litt kulHippie er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Hehe, jeg reagerer vel mest på at du nå plutselig likestiller "nord for Lillehammer" med Nord-Norge.

Samme gjorde jeg. Derfor jeg fikk assosiasjoner når jeg leste hovedinnlegget, med hun som trodde Trondheim var i Nordland.

Hippie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:30.