Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Noen verre? En søring bekjenner

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-12-07, 13:57   #21
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen verre? En søring bekjenner

Opprinnelig lagt inn av Libra, her.

Nope, stor sett sier de: "De bli sikkert likar i morra"

Og "sånn går no dagan".

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-07, 13:58   #22
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Og "sånn går no dagan".

Jammen, det gjør de jo.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-07, 13:59   #23
Libra

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Vet ikke hvem de er, men tror nok ikke det jeg heller.

Jeg trodde det var en fordom at østlendinger har fordommer mot trøndere jeg, men det er det ikke altså. Fått kommentarer som:

*Jøss så mange bøker du har, trodde ikke at trøndere leste så mye jeg.

*Jeg nevnte menyen i en middag jeg skulle ha og diskuterte om jeg skulle sette fram en fin gammel tokajer eller sauterne til desserten og da sa en kollega: såtærn? Hva slags trønderrånevin er det?

*I et bryllup hadde brudeparet fått en sølvskål med glasskål inni, sånn man bruker til å avkjøle konfekt og kaviar og sånn. Jeg stod og så på gavene sammen med en bekjent som ikke visste hva det var og jeg fortalte det til ham, for min fiine gamle farmor hadde sånn. Da svarte han: har man sånn i Trøndelag altså?

etc etc.

Herregud, ler så jeg griner her.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-07, 14:04   #24
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Okey da. Jeg kjenner noen trøndere som ikke hører på Sie Gubba også

Gammel 15-12-07, 14:32   #25
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Jeg kan faktisk ikke se for meg noen god grunn til å reise nordover heller, ettersom jeg foretrekker enten varme eller storbyer. Hva skulle Nord-Norge ha å tilby meg, liksom?

Noen verre?

Jeg synes dette er litt trist. Mulig jeg er inhabil, men NordNorge er jo fylt med gode opplevelser.

Midnattssol. Ingenting er så konge om sommeren som veranda-sammenkomster med grilling og iskald hvitvin til tidlig morgen i solskinn.

Saltstraumen, Lofoten og massevis av flotte mennesker som er hygglige som dagen er lang - og den er lang her.

Gammel 15-12-07, 14:59   #26
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ingenting er så bra som NordNorge i godt vær. Det slår faktisk alt. Da jeg bodde i Oslo, så prioriterte vi alltid hjem framfor andre steder når sola skinte her. Det er en helt egen stemning. Ingen sover, ungene leker ute til sent på kveld og vi bare nyter det.

Det anbefales virkelig.

Gammel 15-12-07, 15:30   #27
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Trønderne jeg kjenner holder seg tross alt til Sie Gubba og Too far gone

Jeg har vert på konsert med Too far gone i Klæbu!

Gammel 15-12-07, 15:36   #28
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har mange gode venner fra Trondheim og omegn som jeg kjenner fra studietiden i utlandet. Jeg har også gode kollegaer som er trøndere. Jeg Jeg har barn med en trønder og har en fantastisk fin svigerfamilie i Trondheim. Altså, jeg liker trøndere veldig godt sånn rent generelt
Fordommene mot trøndere tror jeg aldri jeg fikk med meg. Det var mer fordommer mot nordlendinger i mitt beskyttede oppvekstmiljø mener jeg. Jeg tror ikke jeg kjente noen som snakket dialekt før jeg ble 20, og flyttet til utlandet, bortsett fra enkelte lærere på VGS som ingen forsto

Er svært lite bereist i Norge, og hadde ikke vært lenger nord enn Ålesund før jeg ble 25? De siste ti årene har det blitt bedre.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-07, 15:45   #29
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Jeg synes dette er litt trist. Mulig jeg er inhabil, men NordNorge er jo fylt med gode opplevelser.

Midnattssol. Ingenting er så konge om sommeren som veranda-sammenkomster med grilling og iskald hvitvin til tidlig morgen i solskinn.

Saltstraumen, Lofoten og massevis av flotte mennesker som er hygglige som dagen er lang - og den er lang her.

Ååååå..............Landegode. Der var jeg i sommer. Bodde på en naboøy. Hulk, hulk......savner nord-Norge...... Sønnen min på 13 år gjør ikke annet enn å tegne og male Landegode. Han vil flytte nordover når han blir gammel nok.

Jeg er stolt over å være fra Nord-Norge og jeg blir aldri noen skikkelig søring til tross for mange flere år her i sør.......av mitt liv.....

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-07, 16:11   #30
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Oppi nord har de altfor mye mygg.

*holder seg her*

Gammel 15-12-07, 16:17   #31
Myggstukket
sjelden

Myggstukket sin avatar

Myggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av AnnKi, her.

Jeg har vert på konsert med Too far gone i Klæbu!

Klæbu! Jeg har trådd med mine små ungdoms-mokasiner inn og ut av det gamle samfunnshuset, men har tilgode å gå på en Too far gone-konsert.

Gammel 15-12-07, 18:18   #32
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noen mulige grunner for å dra til Nord-Norge:

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-07, 18:21   #33
Hippie
Energisk

Hippie sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hippie er litt kulHippie er litt kul
Standard

Aldri vært lenger nord enn Lillehammer???? Det er faktisk utrolig trist. Det er som jeg aldri skulle vært sør for Dovre og nord for Mosjøen liksom...

Det var forresten ei som er fra Oslo som jeg møtte som 1. trodde Trondheim lå i Nordland, og 2. trodde Valdres var et fylke.
Hun hadde heller ikke vært særlig lenger nord enn Sinsenkrysset.

Hippie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-07, 18:26   #34
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Oppi nord har de altfor mye mygg.

*holder seg her*

Ikke verre enn her i sør. Unntatt Finnmarksviddene da.........

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-07, 19:15   #35
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hippie, her.

Aldri vært lenger nord enn Lillehammer???? Det er faktisk utrolig trist. Det er som jeg aldri skulle vært sør for Dovre og nord for Mosjøen liksom...

Det var forresten ei som er fra Oslo som jeg møtte som 1. trodde Trondheim lå i Nordland, og 2. trodde Valdres var et fylke.
Hun hadde heller ikke vært særlig lenger nord enn Sinsenkrysset.

Jeg kan egentlig bare signere på dette.

Gammel 15-12-07, 19:19   #36
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg drømmer om å dra til Nord-Norge. Har ikke vært lenger enn til Steinkjær...

Men hver sommer vi har bestemt oss for å dra oppover ender vi i en eller annen "syden" eller Danmark....

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-07, 19:25   #37
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har alltid drømt om å feriere i nord. Ville studere nordpå også. Har vært på Svalbard da.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-07, 19:38   #38
Hippie
Energisk

Hippie sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hippie er litt kulHippie er litt kul
Standard

Svalbard er fantastisk! :betatt:

Hippie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-07, 19:40   #39
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har aldri vært lengre nord enn Bergen.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-07, 19:41   #40
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg hadde seriøse planer om å studere på Svalbard, dessverre kom det skjær i sjøen. Har ikke helt gitt opp drømmen enda, men innser at det bli mindre og mindre realistisk å få tilbragt et helt år av livet der.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:38.