Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Baker dere 7 slag til jul?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Baker dere 7 slag til jul?
Ja 11 9,65%
Nei 103 90,35%
Deltakere: 114. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-12-07, 20:58   #1
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Baker dere 7 slag til jul?

0.

Gammel 16-12-07, 21:34   #2
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Aldri i livet om jeg skulle bake 7 slag til jul. Det eneste som bakes her er pepperkaker. Da kjøper jeg ferdig pepperkakedeig. Ungene spiser det ikke engang. De spiser kun ferdig kjøpte pepperkaker. Vi får verdens beste kransekake av svigermor. Vi spiser ikke kaker. Det ender bare i søpla.

Gammel 16-12-07, 21:23   #3
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei. I år har jeg så langt ikke bakt noe som helst. Barna har bakt peppekaker hos svigers og moren min har fòret oss med tre andre slag. Vanligvis baker vi pepperkaker og lager marsipan og konfekt. Jeg bakte mange slag for noen år tilbake, men innså at det var mest for stemningens skyld at jeg bakte. Endte alltid opp med å kaste kaker etter jul.

Gammel 16-12-07, 21:35   #4
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg baker ikke sju slag selv, men det blir det tilsammen. Jeg baker ekstra mye av det jeg baker, og så bytter jeg og mor og svigermor. Jeg baker pepperkaker, fruktkake og kokosmakroner, moren min baker serinakaker og brune stenger sammen med med ungene mine, så baker hun berlinerkranser alene, svigermor lager kransekake.

Gammel 16-12-07, 22:21   #5
konemor
Erfaren

konemor sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
konemor er litt kulkonemor er litt kul
Standard

3 slag her
Pepperkaker og hus
Hvitekakemenn
Krumkaker

Dette er ting vi spiser.
Baker heller endel skole og kanelboller, aniskringler, rundstykker osv.

Liker bedre vanlige kaker og desserter så lager litt sånn også.

konemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-07, 22:23   #6
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg elsker å bake til jul og i fjor bakte vi 10 slag. I år har vi bakt 5 hittil, men det blir nok et par-tre til denne uken.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-07, 11:39   #7
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

..men spiser man opp alle disse slagene da?

jeg har laget
brune pinne
sarah bernard
brente mandler (neida, ingen kake)

I tillegg blir det kokosmakroner.

For å være helt ærlig tror jeg ikke at noe særlig av det blir spist, så jeg vurderer å få moder'n til å komme med sine kaker istedetfor at jeg skal bake masse. *lat*

Gammel 18-12-07, 08:56   #8
MorStine
*elsker ENGA*

MorStine sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Øvre Romerike
Blogginnlegg: 2
MorStine er populærMorStine er populærMorStine er populærMorStine er populær
Standard

Før gjorde jeg det, bakte minst 7 slag. Men etter vi har lagt om kosten gjør jeg ikke det. Behøver ikke friste sjebnen mer enn nødvendig Men jeg har laget lavkarbomarsipan, krumkaker, sjokoladekarameller. Og til helga kommer niesene våre, og da skal vi bake pepperkaker, sandnøtter og fler krumkaker. Så det blir da litt selv om det ikke blir helt som tidligere år...

Gammel 18-12-07, 09:02   #9
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hmm.. her har vi laget 2 slag, pepperkaker og kokosmakroner. Fikk jo ørlitt vann i munnen av å lese denne tråden, så i dag tror jeg det blir en sort til! Serinakaker

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-07, 09:07   #10
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har lagd pepperkaker og kolakaker. Så har vi fått smultringer, kransekake og krumkaker av min mor.

Jeg liker å bake og syns selv jeg er flink til det, men det blir spist så lite så det er ikke vits å lage mange slag. Gjestene våre pleier heller ikke å spise mye kake. Men litt vil jeg ha å sette frem. Så koser vi oss litt med kaker mens vi forbereder julen.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-07, 07:59   #11
mina
Strikker

mina sin avatar

Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Jeg har laga smultringer, Goro, kolakaker, kransekakepinner, juleformkake, pepperkaker, julemanna og mini-suksessterter. Har også laget is.

mina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-07, 18:47   #12
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Vi baker pepperkaker, hvite kakemenn, kransekakepinner og berlinerkranser. Svigermor har alltid med lefser, krumkaker og "rosakaker", så da er vi oppe i 7 sorter. I tillegg bruker vi å kjøpe smultringer fra "smultringbilen".

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-07, 18:50   #13
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Nei, pepperkaker, snopekaker og nå i år prøvde jeg meg på marsipanchips. Det holder i lange baner hos oss. Vi liker bedre salt snacks enn det søte.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-07, 19:19   #14
Adele
In love with a fairytale

Adele sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Adele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg baker pepperkaker og lager pepperkakerhus. Sånn uteom det er det dårlig med 7 sorter, jeg er ikke så glad i julekaker.
Jeg baker heller boller og ei langpanne med sjokoladekake

Adele er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-07, 19:23   #15
syllan
Viking F.K !!

syllan sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
syllan er populærsyllan er populærsyllan er populærsyllan er populær
Standard

Nope..
I morgen skal vi bake pepperkaker med deig fra Ikea

Gammel 16-12-07, 19:25   #16
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, ikke i det hele tatt. Har bakt kakemenn og pepperkaker. Har fått vepsebol av søsteren min og så vurderer jeg om jeg skal lage konfektkakene. Men kokesjokoladen som skulle vært en ingrediens sitter jeg og tygger på nå.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-07, 19:31   #17
Selma
blid

Selma sin avatar

Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Skal vi se... i kakeboksene befinner det seg nå: pepperkaker, brune pinner, havremakroner, peanøttkaker, sandkaker og bordstabel (de to siste har jeg fått fra mamman min). I tillegg bakte minstemor og jeg risboller i går. Det blir vel 7 slag det . I tillegg har jeg to typer lefse samt saupkaker og et lass med rundstykker i fryseboksen. ja og så har jeg planer om kransekake i tillegg. Det holder i lange baner - småfuglene lever nok gode dager her utpå nyåret

Gammel 16-12-07, 19:48   #18
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Nei.
Vi har vært på pepperkakebakeverksted hos mamma, så den kan jeg krysse av for.
Jeg vurderte om jeg skulle bake en Toscakake, men har ombestemt meg.
Vi kommer ikke til å være hjemme allikevel - det er lange lunsjer og middager hos foreldre og tanter hver dag. Så vi prioriterer å ha skikkelig julefrokost istedet.

Gammel 16-12-07, 20:15   #19
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Baker kun pepperkaker, og det er for ungene sin del. De blir ikke spist. Ikke andre småkaker heller.

Gammel 16-12-07, 20:17   #20
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg baker ikke.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:10.