Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Til og fra - barna først?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Barna først eller til slutt?
Barnas navn etter de voksnes navn 48 44,44%
Barnas navn før de voksnes navn 52 48,15%
Annet 8 7,41%
Deltakere: 108. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-12-07, 20:15   #21
safran
saftig

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til og fra - barna først?

Jeg stemte feil. Jeg skulle stemme på alternativ nummer to.

Gammel 21-12-07, 20:48   #22
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De voksne først, barna etterpå.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-07, 20:50   #23
gethosmurfen
Superaktiv

Medlem siden: Sep 2007
gethosmurfen er litt kul
Standard

Jeg skriver først snuppas navn, så mitt eget.

Gammel 21-12-07, 20:51   #24
HSJ73
Henger i stroppen

HSJ73 sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Barnas navn først; i rekkefølgen minste barn, største barn, yngste voksen (meg) og eldste voksen (mannen).

Gammel 21-12-07, 21:06   #25
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kommer litt an på det. Til de som prinsen er veldig knyttet til (f.eks mammas kjæreste) så setter jeg hans navn først. "Prinsen og co" f.eks. Til mine venner, står mitt navn først, og til mannens familie står mannens navn først.

Gammel 21-12-07, 21:10   #26
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Voksne før barna, og barna i rekkefølge; eldste, mellomste og minsten (men har byttet litt på rekkefølge på barna i år til de som nesten aldri ser oss, for at de skal se hvem som er hvem på bildet...)
Hvis jeg skriver til mannen min sin slekt/venner skriver jeg han først, så meg, mens min slekt/venner og felles venner skriver jeg meg først. Har bare blitt slik... Er jeg som skriver alle kortene, og det er desidert flest til min slekt.

Skriver alltid de voksne på kortet, enten Ola/Kari Nordmann & fam. eller Ola og Kari Nordmann (da skriver jeg først den jeg eller han er i slekt med eller kjenner best)

Dette er mine "regler" jeg har laget meg etter hvert, hvis mannen min skulle begynne å skrive julekort(!!!) får han selvsagt lov å gjøre som han vil.... er nok igjen fare der da....

Kikket på de kortene vi har fått, litt begge deler. Har aldri tenkt over hva andre gjør, så litt rart at jeg har laget meg så strenge "regler"....hehe

Gammel 21-12-07, 21:10   #27
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Blogginnlegg: 813
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Damene først, deretter menn etter alder, eldste først.

Dragen og Temmern,
Poden, Lillebror og Bonus

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-07, 21:14   #28
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!

Lykketrollet sin avatar

Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

På julekortene som ble sendt i posten står barnas navn etter våre.
På til-fra lappene på pakkene varierer det egentlig, men tror jeg har skrevet barnas navn først på de fleste.

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-07, 22:32   #29
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Hvor: Oslo
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Her er det rimelig hipp som happ. Skal 5-åringen signere, står hun først (og størst )

Gammel 21-12-07, 22:43   #30
Selma
blid

Selma sin avatar

Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Jeg har også lært at det er mest høflig å sette seg selv til slutt, så da blir det barna, mannen og Berglijot.

Da er visst jeg ganske uhøflig for på våre julekort står det mitt Selma, mannen, eldtejenta og minstemor

På gaver så står ungenes navn først dersom gaven er mest fra de

Gammel 21-12-07, 22:51   #31
Tammen
Fjott

Tammen sin avatar

Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Skriver fra oss først og så snuppsi , men om det primært hadde vært ett kort /gave fra snuppsi ville jeg skrivd henne først.

Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...
Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-07, 23:15   #32
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Barna først i aldersrekkefølge, eldstemann først. Mannen og meg til slutt.

Gammel 21-12-07, 23:25   #33
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Kommer an på hvem gaven er til.

På de til besteforeldrene, så står ungene først, og så sambo og meg. Har der en merkelig vane med at til mine foreldre så skriver jeg mitt navn før hans, og motsatt til hans foreldre.

Til våre søsken, så skriver jeg oss voksne først, og da meg først til mine, og han først til hans, og så ungene.

Gaver til venners barn, så står alltid ungene først, og også her varierer det hvem av dem som står først, alt ettersom hvem gaven er til.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-07, 23:29   #34
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi skriver navnene i stigende rekkefølge etter alder; den yngste først. Jeg er litt yngre enn mannen, så han kommer til sist selv om det er jeg som skriver lapper og kort.

Gammel 21-12-07, 23:39   #35
Noba
🎈

Noba sin avatar

Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Lillemor, nobalille, Nobus og noba

Noen ganger blir det av en eller annen grunn:
Lillemor & nobalille
Nobus & noba

Er det til venner av meg som ikke kjenner familien min blir det enten bare mitt navn eller så blir det noba og co/noba m/familie.

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-07, 23:51   #36
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Barnas navn først.

Gammel 22-12-07, 00:03   #37
Maya80
Bør lage seg en tittel selv

Maya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populær
Standard

Her kommer barnas navn til slutt, men mange av pakkene er kun fra barna.

Maya80 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-07, 00:11   #38
Senna
Javel

Senna sin avatar

Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Oooops trykket litt feil. Her skriver jeg barnas navn først.

Gammel 22-12-07, 00:20   #39
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg skriver barna først i kortet. Konvolutten adresserer jeg stort sett til de voksne.
Har ikke tenkt over hvorfor jeg gjør det på den ene eller andre måten.

Gammel 22-12-07, 00:30   #40
Tilden
Leken

Tilden sin avatar

Hvor: Østlandet
Tilden er litt kulTilden er litt kulTilden er litt kul
Standard

Ungenes navn først, så oss voksne.

Tilden er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:05.