|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Drikker du alkohol når barna er tilstede?Jeg og mannen kan ta et glass eller to av øl/vin når barna er tilstede/våken, men for min del skjer dette så sjelden at det nesten ikke kan telles.. hehe.
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Sv: Drikker du alkohol når barna er tilstede?Jeg drikker aldri med barnet mitt tilstede, fordi jeg vil at det alltid skal være noen som er "kjørbar", og siden jeg er mammaen blir jeg meg.. Det er ikke fordi jeg er hysterisk, men fordi han har en sykdom som gjør at tilstanden hans kan snu utrolig fort, og også at han er adrenalinavhengig dersom han går i sjokk.
|
|
|
#3 |
|
Ansvar for egen luring
|
Sv: Drikker du alkohol når barna er tilstede?Vi drikker litt alkohol til maten med barnet til stede, ja. Vi har ikke bil, det kan hende vi hadde hatt en annen holdning om vi hadde hatt det.
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Sv: Drikker du alkohol når barna er tilstede?Nei, det gjør jeg ikke.
|
|
|
#5 |
|
i vesterled
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Drikker du alkohol når barna er til stede?Jeg kan godt drikke ett eller to glass vin med barn tilstede, har ingen betenkeligheter med det, men det skjer heller sjelden. Jeg drikker verken ofte eller mye, og synes det å ta seg ett glass vin til maten er helt ok. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Drikker du alkohol når barna er tilstede?Jeg drikker alkohol med barna rundt meg og ser ingen problemer med det.
|
|
|
#7 |
|
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Drikker du alkohol når barna er tilstede?Jeg drikker alkohol når sønnen min sover. Det begrenser seg til fredagskveldene eller lørdagskveldene, og da overdriver jeg på ingen måte alkoholinntaket. Til julemiddagen og andre spesielle anledninger drikker jeg vin til maten mens sønnen min ser det. Det gjør mannen min også. Vi har ingen regler om at en av oss må være avholdende. Jeg opplever imidlertid at mange andre krever at minst en av foreldrene skal være avholdende, og jeg er litt nysgjerrig på begrunnelser for det. Jeg føler liksom ikke at jeg påfører barnet mitt noen skade, men det kan jo være noe jeg ikke har tenkt på.
|
|
|
#9 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Drikker du alkohol når barna er tilstede?Ja, jeg kan finne på å ta meg noen pils med barna tilstede. Det skjer riktignok veldig sjelden, drikker et par ganger i året, kanskje.
|
|
|
#10 |
|
Teller ned
Sv: Drikker du alkohol når barna er tilstede?Ja, en sjelden gang. Drikker da kun 1-2 glass vin. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Drikker du alkohol når barna er tilstede?
Samme her.
|
|
|
#12 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Drikker du alkohol når barna er tilstede?Jeg har ingen problemer med at noen tar ett glass vin eller lignende selv om barna er hjemme. Selv drikker verken jeg eller mannen, det skjer vel 1 gang annenhvert år og da på fest eller lignende, aldri hjemme. Liker ikke alkohol, drikker heller brus.
|
|
|
#13 |
|
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
Sv: Drikker du alkohol når barna er tilstede?Jeg tar meg gjerne et glass vin selv om jeg har unger til stede. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Javel
|
Sv: Drikker du alkohol når barna er tilstede?Tar av og til et glass vin eller to til maten ved helt spesielle anledninger (f.eks nyttårsaften). Ellers kan vi ta et glass vin og to, eller en irish coffee etter at ungene er i seng. Men ikke noe særlig utover det så lenge ungene er hjemme.
|
|
|
|
#16 |
|
Passiv
|
Sv: Drikker du alkohol når barna er tilstede?Jeg kan godt drikke vin /øl /gintonic/annet med ungene til stede og våkne. Jeg drikker meg aldri beruset når de er våkne. |
|
|
|
#17 |
|
Hvor: Rogaland
Sv: Drikker du alkohol når barna er tilstede?Ja.
|
|
|
#18 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Drikker du alkohol når barna er tilstede?Ja, det gjør jeg. Nå sitter vi for eksempel og koser oss med litt gløgg. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Flax
Hvor: Bergen
Sv: Drikker du alkohol når barna er tilstede?Ja, det hender at jeg gjør. Har vi vin til maten og barna spiser med oss kan jeg drikke et glass vin eller to. Gjerne et glass eller to til utover kvelden (da er de som oftest lagt).
|
|
|
#20 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: Drikker du alkohol når barna er tilstede?Her er det å servere alkohol en mer realistisk problemstilling enn å drikke selv. Jeg drikker veldig lite og veldig sjelden nå. Men jeg serverer vin til bedre middager, og spesielt i høytider og festmiddager. |
|
|
|
![]() |
|
|