|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jule-skryte-breveneVi har kun fått ett sånt brev som du beskriver, og jeg følte meg ikke mislykket etter å ha lest det, tvert imot fikk jeg meg en meget god latter. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: Jule-skryte-brevene
Samme her.
|
|
|
#3 |
|
Introvert textrovert
|
|
|
|
#4 |
|
Gjør så godt som jeg kan.
Sv: Jule-skryte-breveneVi får flere julebrev men vi synes de er koselige å lese om hva som har skjedd med dem det året som har gått. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
trenger lading
|
Sv: Jule-skryte-breveneSynes det er veldig koselig med brev jeg, selv om de er "masse-produsert". De fra folk vi treffer sjelden, det står "God Jul og godt nytt år", blir mer upersonlig synes jeg.
|
|
|
|
#6 |
|
One of These Days
|
Sv: Jule-skryte-breveneBergljot, veldig bra. Jeg hadde nok foretrukket det siste, ja. Synes det er veldig koselig med julebrev og har vurdert det selv, men har ikke hatt tid i år. Kanskje neste år? Vil tro at de fleste julebrev oppsummerer det positive i løpet av året og ikke velger å se alt fra den negative siden. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Jule-skryte-breveneVi får drøssevis med julekort hvert år, og kun ett julebrev. Dette er et brev fra en fantastisk familie som jeg gleder meg til å lese hvert år. Denne familien har et barn som har vært veldig alvorlig syk, og hverdagen er uforutsigbar for denne flotte familien. Mye dreier seg om sykehusopphold, prøvesvar, hverdagen og litt forskjellig rundt det å ha et alvorlig sykt barn.
|
|
|
#8 |
|
godt brukt
|
Sv: Jule-skryte-breveneJeg synes egentlig det er koselig med slike brev jeg. De vi får oppsummerer kort hvordan det går med de forskjellige, og det synes jeg er koselig. Det er kanskje lenge siden vi har hatt kontakt og jeg liker å få slike oppdateringer. Så mye skryt er det dog kanskje ikke i de vi får. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
I mål
|
Sv: Jule-skryte-breveneVi har også fått noen slike brev. Jeg synes mange av dem er hyggelig. Det er artig å lese om familiens år. Likevel; jeg er mye enig med Elias. Jeg synes det er mye krampaktig "kos" i brevene; type "vi er ikke så opptatt av å rydde, mer av tiden vi har sammen" eller "vel er det trangt her, men vi har hverandre og elsker biler og tegninger overalt". Det blir litt too much for meg, men det er selvsagt variasjoner. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Jule-skryte-breveneJeg vet så godt hva du mener! |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Passiv
|
Stakkars svigermor |
|
|
|
#13 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
Sv: Jule-skryte-breveneJeg skriver ikke et slikt brev i word og printer ut likt til alle feks.
|
|
|
#15 |
|
heimføing
|
Jeg er oppvokst med et slikt "juleblad", det har vært i gang siden begynnelsen/midten av 60-tallet. Husker når foreldrene mine sto ved kjøkkenbordet en seinkveld før jul og stensilerte opp ark etter ark, de årene de var "redaktører". Når jeg besøker mamma i jula må jeg alltid lese "Saga Blott", som det heter. To-tre av lærerne deres var også faste bidragsytere, det året den ene av dem døde, så var det sønnen som sendte inn brev på vegne av familien. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Nysgjerrig
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jule-skryte-breveneHer får vi julebrev av svigers og hun forteller hva som har skjedd i løpet av året.
|
|
|
#18 |
|
Pauset
|
Sv: Jule-skryte-breveneVi får et jule-skryte-brev ja.... men det får så være. De får skryte i vei. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Jule-skryte-breveneJøss, sånne brev har jeg aldri fått! Vi får noen julebrev, mest fra tanter og onkler, og de inneholder små oppdateringer om hvordan livet er, på godt og vondt: Barnebarn som har kommet til, reiser de har vært på. Men også det som har vært trist, som dødsfall eller skral helse. Så de setter jeg pris på å få.
|
|
|
#20 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jule-skryte-breveneSkal tru kva mottakarane tenker når dei les vårt julebrev?
|
![]() |
|
|