|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Taco til nyttårsmiddag??Eg skulle gjerne servert sofistikerte festmiddagar, men har verken erfaring eller kunnskap som tilseier at eg ville dratt eit sånt prosjekt i havn.
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Taco til nyttårsmiddag?Vertene er flinke på kjøkkenet har flere ganger spist kalkun der.. Så det er ikke derfor.. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Glamorøs
|
Sv: Taco til nyttårsmiddag?
Jeg syns du rett og slett er litt storforlangende. Kanskje du egentlig ikke vil i dette nyttårsselskapet? Maten er feil og du må tilbringe hele seks timer med vertskapet!
Sist redigert av Tallulah : 31-12-07 kl 13:40. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Taco til nyttårsmiddag?Jeg er vant med middager type pinnekjøtt, kalkun og denslags på nyttårsaften. Men et år var jeg og mannen hos broren min og da fikk vi pizza, og det er noe av det beste jeg har spist en nyttårsaften, rett og slett fordi vi hadde spist masse julemat hele jula så det var en avveksling å få noe annet. SÅ om jeg hadde fått taco så hadde jeg syns det hadde vært helt greit. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Bladibladiblaah!
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Taco til nyttårsmiddag?Bør ein helst ha eit komplett tacoservise for å kunne invitere til anstendig taco-middag?
|
|
|
#6 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Nope, men det skader absolutt ikke.
|
|
|
#7 |
|
Type R ;)
Hvor: Nord
Sv: Taco til nyttårsmiddag?utfor tema..
|
|
|
|
#8 |
|
kåt vikingbrud
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Taco til nyttårsmiddag?Det meste går vel an på nyttår hvis det bare er gjort litt skikkelig og festlig vel? Kunne godt hatt taco hvis det var med absolutt alt og skikkelig hjemmelaga. (Mutti pleide lage tortillaene også selv da vi var små). Da er det jo ikke langt unna et tapasbord, noe som vel må väre fortreffelig nyttårsmat.
|
|
|
#9 |
|
Epikur
|
Sv: Taco til nyttårsmiddag?Nei, det er ike hva jeg forbinder med nyttårsmiddag, nei. Vi skal ha safrankrydret skalldyrsuppe, kalkun og hjemmelaget is. Vi har alltid pleid å ha skikkelig fjong middag, men det er vel ikke alle som er like flinke til å lage mat?
|
|
|
#10 |
|
Etylbarbital
Sv: Taco til nyttårsmiddag?Jeg er vokst opp med fondue på nyttår, så jeg regner med at man kan klare å få en like festlig tacomiddag. Jeg synes det er mer rammen rundt det og oppdekkingen som gjør det til nyttårsmiddag enn selve maten.
|
|
|
#11 |
|
Peppy!
|
Sv: Taco til nyttårsmiddag?Jeg stusser ikke noe særlig over det. Jeg ville nok ikke servert det samme selv, med mindre jeg hadde invitert mange mennesker, hvor en mer forseggjort middag ville vært vanskelig å gjennomføre. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
I mål
|
Enig, og jeg synes det er helt greit at man gjør det litt lettvint og velger det man har lyst på og synes er greit den dagen (nå må det sies at en avansert tacobuffet er mer tidkrevende enn mye annet) - særlig hvis det er snakk om et selskap med barn. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Taco til nyttårsmiddag?Synes også det er litt rart..... |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Taco til nyttårsmiddag?Er tacoservise det gule som var pop på nittitallet? Det er ikke pent...
|
|
|
#15 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
|
|
|
|
#16 |
|
Expired
Medlem siden: Dec 2006
Jeg synes det er å ikke sette pris på gjestene sine, jeg.
|
|
|
|
#17 |
|
ctrl+z
|
Jeg skjønner hva du mener, men jeg tviler vel på at disse aktuelle vertene ikke satt pris på gjestene sine. Det er ikke alle som er opptatt av det estetiske (hva angår dekking og bord etc. altså), dessuten kan det ha oppstått situasjoner som gjorde selve middags-forberedelsene hektiske.
|
|
|
#18 |
|
Expired
Medlem siden: Dec 2006
Jeg forstår jo det også.
|
|
|
|
#20 |
|
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
Sv: Taco til nyttårsmiddag?Jeg synes du virker utakknemlig.
|
![]() |
|
|