Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Taco til nyttårsmiddag?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-12-07, 12:31   #1
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Taco til nyttårsmiddag??

Eg skulle gjerne servert sofistikerte festmiddagar, men har verken erfaring eller kunnskap som tilseier at eg ville dratt eit sånt prosjekt i havn.

Men me forsøker likevel å invitere familien (10stk) på middag ein dag i romjula. Pleier å servere kyllinggryte av eitt eller anna slag. Neppe kvalifisert som verken selskaps- eller festmiddag, men me har ein triveleg middag likevel. (Dessutan er det kjærkomen avveksling frå ribbe og steik og sånt)

Hadde eg blitt invitert til nyttårs-taco hadde eg vel berre konkludert med at vertane truleg er like klønete på kjøkkenet som meg, men det er sprekt å invitere til nyttårsselskap likevel

Gammel 31-12-07, 12:41   #2
lucifine
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Dec 2007
lucifine er populærlucifine er populærlucifine er populærlucifine er populær
Standard

Sv: Taco til nyttårsmiddag?

Vertene er flinke på kjøkkenet har flere ganger spist kalkun der.. Så det er ikke derfor..

Nå skal en jo ikke "regne med" å få noe som helst mat, for det er jo litt dårlig folkeskikk sier mamma, men må innrømme at jeg hadde pittelitt lyst på noe ekstra godt i dag.

Og hvorfor skal jeg være der kl seks? Er ikke det en smule tidlig? Vi blir ter voksne og to barn og tacomiddag. Trenger vi seks timer i kveld? Nå er jeg litt teit her jeg spør, men det blir jo litt lenge i hverandres selskap syntes jeg...? Men det er visst et annet tema..

lucifine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-07, 12:45   #3
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av lucifine, her.

Vertene er flinke på kjøkkenet har flere ganger spist kalkun der.. Så det er ikke derfor..

Nå skal en jo ikke "regne med" å få noe som helst mat, for det er jo litt dårlig folkeskikk sier mamma, men må innrømme at jeg hadde pittelitt lyst på noe ekstra godt i dag.

Og hvorfor skal jeg være der kl seks? Er ikke det en smule tidlig? Vi blir ter voksne og to barn og tacomiddag. Trenger vi seks timer i kveld? Nå er jeg litt teit her jeg spør, men det blir jo litt lenge i hverandres selskap syntes jeg...? Men det er visst et annet tema..

Jeg syns du rett og slett er litt storforlangende. Kanskje du egentlig ikke vil i dette nyttårsselskapet? Maten er feil og du må tilbringe hele seks timer med vertskapet!
Vi skal spise i 16-17-tida i dag, men gjestene kommer kl. 14. Da får ungene plenty med tid til å leke og kose seg.

Sist redigert av Tallulah : 31-12-07 kl 13:40.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-07, 10:57   #4
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg er vant med middager type pinnekjøtt, kalkun og denslags på nyttårsaften. Men et år var jeg og mannen hos broren min og da fikk vi pizza, og det er noe av det beste jeg har spist en nyttårsaften, rett og slett fordi vi hadde spist masse julemat hele jula så det var en avveksling å få noe annet. SÅ om jeg hadde fått taco så hadde jeg syns det hadde vært helt greit.

Vi skal forøvrig ha kyllingwok i dag og det gleder jeg meg til

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-07, 10:58   #5
Tante Sofie
Bladibladiblaah!

Tante Sofie sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Bør ein helst ha eit komplett tacoservise for å kunne invitere til anstendig taco-middag?

Gammel 31-12-07, 11:07   #6
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tante Sofie, her.

Bør ein helst ha eit komplett tacoservise for å kunne invitere til anstendig taco-middag?

Nope, men det skader absolutt ikke.

Gammel 31-12-07, 13:07   #7
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

utfor tema..
hva er tacoservise?

Gammel 31-12-07, 11:12   #8
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Det meste går vel an på nyttår hvis det bare er gjort litt skikkelig og festlig vel? Kunne godt hatt taco hvis det var med absolutt alt og skikkelig hjemmelaga. (Mutti pleide lage tortillaene også selv da vi var små). Da er det jo ikke langt unna et tapasbord, noe som vel må väre fortreffelig nyttårsmat.

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-07, 11:30   #9
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, det er ike hva jeg forbinder med nyttårsmiddag, nei. Vi skal ha safrankrydret skalldyrsuppe, kalkun og hjemmelaget is. Vi har alltid pleid å ha skikkelig fjong middag, men det er vel ikke alle som er like flinke til å lage mat?

Men gode middager er jo sjelden noe heksekunst, man kjøper gode råvarer og følger oppskriften. Da ordner det seg.

Gammel 31-12-07, 11:35   #10
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er vokst opp med fondue på nyttår, så jeg regner med at man kan klare å få en like festlig tacomiddag. Jeg synes det er mer rammen rundt det og oppdekkingen som gjør det til nyttårsmiddag enn selve maten.

Gammel 31-12-07, 11:42   #11
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg stusser ikke noe særlig over det. Jeg ville nok ikke servert det samme selv, med mindre jeg hadde invitert mange mennesker, hvor en mer forseggjort middag ville vært vanskelig å gjennomføre.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-07, 14:49   #12
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Jeg er vokst opp med fondue på nyttår, så jeg regner med at man kan klare å få en like festlig tacomiddag. Jeg synes det er mer rammen rundt det og oppdekkingen som gjør det til nyttårsmiddag enn selve maten.

Enig, og jeg synes det er helt greit at man gjør det litt lettvint og velger det man har lyst på og synes er greit den dagen (nå må det sies at en avansert tacobuffet er mer tidkrevende enn mye annet) - særlig hvis det er snakk om et selskap med barn.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-07, 11:47   #13
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Synes også det er litt rart.....

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-07, 13:25   #14
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er tacoservise det gule som var pop på nittitallet? Det er ikke pent...

Jeg ville aldri har servert taco på nyttårsaften, men det er jo godt! Og siden de har barn så er det sikkert noe ungene liker.

Å bli invitert kl 18 er helt ok med barn. Vi er invitert kl 17. Regner ikke med at ungene holder ut til 24 så vi pleier å sende opp raketter like etter middag.

Jeg skjønner at "barneselskap" er litt slitsom når man ikke har barn selv. Hva med å takke nei og skylde på dårlig form? (stor mage etc).

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-08, 16:39   #15
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Er tacoservise det gule som var pop på nittitallet? Det er ikke pent...

Nei, men det trenger ikke være det gule: Vi har et stilfullt, enkelt ett i hvitt porselen med fat i lyst tre.

Gammel 01-01-08, 17:01   #16
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av B@mbi, her.

Vi ble invitert bort i går. På Taco, av utgått mat... Ikke noe spesiell oppdekning. Rømme, saus rett av glassene og ost + salat. Og det ene paret kom som vanlig 2 timer for sent, så middagen ble kl 20 istedet for kl 18. Barna var både trøtte og sultne ja. Neste år finner vi nok på noe annet

Jeg synes det er å ikke sette pris på gjestene sine, jeg.
Når jeg inviterer, gjør jeg alt jeg kan for at folk skal føle seg velkommen, at jeg gjør litt "stas" på de liksom, og viser at jeg synes det er hyggelig at de kommer.
Og det betyr å legge litt tid og krefter i å gjøre det hyggelig. Både med oppdekning, servering, maten og personlig.

Gammel 01-01-08, 17:06   #17
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Jeg synes det er å ikke sette pris på gjestene sine, jeg.
Når jeg inviterer, gjør jeg alt jeg kan for at folk skal føle seg velkommen, at jeg gjør litt "stas" på de liksom, og viser at jeg synes det er hyggelig at de kommer.
Og det betyr å legge litt tid og krefter i å gjøre det hyggelig. Både med oppdekning, servering, maten og personlig.

Jeg skjønner hva du mener, men jeg tviler vel på at disse aktuelle vertene ikke satt pris på gjestene sine. Det er ikke alle som er opptatt av det estetiske (hva angår dekking og bord etc. altså), dessuten kan det ha oppstått situasjoner som gjorde selve middags-forberedelsene hektiske.
Jeg har tre uker igjen til termin og har hatt besøk i tre dager. Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg ikke hele tiden har kunnet passe på at maten har ligget på fat slik at de skal føle seg ordentlig velkomne.
Jeg tror vel vår adferd sammen med dem er minst like viktig som hvordan maten blir servert.
(men jeg serverer ikke mat utgått på dato, altså)

Gammel 01-01-08, 17:16   #18
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg skjønner hva du mener, men jeg tviler vel på at disse aktuelle vertene ikke satt pris på gjestene sine. Det er ikke alle som er opptatt av det estetiske (hva angår dekking og bord etc. altså), dessuten kan det ha oppstått situasjoner som gjorde selve middags-forberedelsene hektiske.
Jeg har tre uker igjen til termin og har hatt besøk i tre dager. Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg ikke hele tiden har kunnet passe på at maten har ligget på fat slik at de skal føle seg ordentlig velkomne.
Jeg tror vel vår adferd sammen med dem er minst like viktig som hvordan maten blir servert.
(men jeg serverer ikke mat utgått på dato, altså)

Jeg forstår jo det også.

Gammel 31-12-07, 13:28   #19
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-07, 13:40   #20
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes du virker utakknemlig.

Har man barn og inviterer så får de som kommer tilpasse seg at ungene er der, klarer de ikke det, så får de si nei takk til invitasjon. Taco passer glimrende til unger og er jo godt da. Er det virkelig så vanskelig å måtte prate med barna når de er våkne, er det et offer?

Nei, vet du hva, skjerp deg, eller finn på en unnskyldning så de som inviterer slipper å sitte gjennom kvelden med en som egenlig ikke har lyst til å være der.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:09.