Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Den store nyttårsforsett-tråden

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-01-08, 12:04   #1
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den store nyttårsforsett-tråden

Mine forsetter handler om ting som blir litt vage. Det går på grensesetting og kunne sette foten ned. Det er store endringer som skjer dette året men den store utfordringene går på grensesetting. Konkretisering av mål blir da vanskelig.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-08, 12:27   #2
Mira
Bør lage seg en tittel selv

Mira sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Mira er populærMira er populærMira er populærMira er populærMira er populær
Standard

- Jeg skal gjøre det bedre på skolen
- Jeg skal ha med meg matpakke minst 3 ganger i uka!
-Jeg skal gå/ ta bussen minst 4 ganger i uka.
- Jeg skal spare penger hver mnd.

Det går mye penger til punkt 2 og 3, så om jeg har med matpakke og ikke kjører til skolen tror jeg at sparingen kommer til å gå greit.

Mira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-08, 12:32   #3
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

-Holde kontakten å ta vare på vennene mine er en av mine forsetter også.
-Dra hele familien på jobben til mannen min aller helst 1 gang i uken.
(fin trening for mor og fin tid sammen for oss alle)
-Drikke mere vann og mindre brus hjemmme, og mere vann og mindre juice på jobben.
(dette mye fordi jeg har en tendens til å drikke alt for lite på en dag)

Så håper jeg de to siste forsettene kan gjøre noe med kroppen min som merker at jeg har gått fra aktiv jobb, til en VELDIG stillesittende en.

Gammel 01-01-08, 13:36   #4
Isa
--

Isa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har et veldig konkret mål. Jeg skal sykle 8 mil i Grenserittet i august sammen med Stikka!

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-08, 13:48   #5
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skal trene 100 ganger i 2008 og jeg begynner i dag.
Jeg skal klare det ved å prioritere fysisk aktivitet der det er mulig, gå til/fra jobben en gang i uken, fortsette å trene ukentlig med Hønni og Pelen, benytte skiføret når det kommer, overvinne sykkelangsten min og begynne og sykle igjen.

Jeg skal fortsette og bruke stjernesystemet, og gi meg selv en stjerne hver gang jeg har trent.

Delmål 1: jeg skal ha trent 20 ganger innen utgangen av februar.
Delmål 2: Jeg skal ha trent 50 ganger innen juli.

Gammel 01-01-08, 13:52   #6
Sansa

Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg skal klare det ved å prioritere fysisk aktivitet der det er mulig, gå til/fra jobben en gang i uken, fortsette å trene ukentlig med Hønni og Pelen, benytte skiføret når det kommer, overvinne sykkelangsten min og begynne og sykle igjen.

Jeg skal fortsette og bruke stjernesystemet, og gi meg selv en stjerne hver gang jeg har trent.

Det var smart!
Jeg tipper at du har mye større sjanse for å lykkes med dette enn om du sa "Jeg skal trene mer i 2008".

Gammel 01-01-08, 13:55   #7
Sansa

Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg skal blogge positive ting som skjer i livet mitt. 2007 var et vanskelig år, noe som har gjort meg stresset og til tider engstelig og trist. Derfor har jeg laget meg en blogg der jeg skal tydeliggjøre for meg selv alle de tingene jeg har å være takknemlig for!

Jeg håper jo at jeg skal klare å blogge et eller annet hver dag, men målet er at jeg skal skrive noe to ganger i uka. Så får vi håpe at jeg greier å spre litt positivitet, ikke minst til meg selv.

Gammel 01-01-08, 15:26   #8
Adele
In love with a fairytale

Adele sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Adele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Wow, her var det noen gode tips. Likte spesielt stjernesystemet ditt. Det tror jeg kan være noe for meg!

Adele er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-08, 15:37   #9
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cec, her.

Likte spesielt stjernesystemet ditt. Det tror jeg kan være noe for meg!

Vi er mange som har blitt inspirert av stjernesystemet til Mim. Jeg har brukt det i to år nå, og det fungerer mye bedre enn "trene tre ganger i uka". For trener man da plutselig to ganger en uke, er det lett å tro at man har "tapt. Stjerneprinsippet gir mer "frihet under ansvar".

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-08, 16:31   #10
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ble litt nysgjerrig, jeg nå, Mim. Har du vært utsatt for en sykkelulykke?

Jeg har for øvrig samme definisjon av trening som Divine, ser det ut til. Min ambisjon har vært å røre på meg minst en halvtime nesten hver dag. Da teller både rask gange, 6-7 kilometer sykling, skiturer og (selvsagt) jogging. Et par av dagene bør jeg jogge, for det er dette jeg opplever som mest effektivt. Jeg fører sirlig opp all aktivitet, tidsbruk og sykkelkilometer i ei Excel-fil - det motiverer meg.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-08, 00:32   #11
mamsi
Nybegynner

mamsi sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Follo
mamsi har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg skal slanke meg.
Jeg skal trene mer iår.

Gammel 02-01-08, 13:04   #12
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Denne var smart, jeg tror jeg henger meg på den (selv om jeg ser for meg en slitsom desember ...
Og så skal jeg ha 16 gode uker på Grete Roede diett, starting today.

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-08, 14:22   #13
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

1) Jeg skal trene mer, konkretisert 100 ganger i 2008.

I første omgang 8 ganger i januar.

2) Jeg skal ha et bedre kosthold

Konkretisert: mindre cola, mer vann- ca 1,5 liter hver dag.

3) Jeg skal gå tidligere hjem fra jobb

Konretisert: 3 dager i uka kl 15.

Ja, tror dette var nok til å begynne med.

Gammel 01-01-08, 14:31   #14
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg skal tilbake i sommern 2006 form og fasong.
Det innebærer ned 10 kg og trening minst 3 ganger i uka. Har mannen min med på dette og det er godt å være to !
Vi skal også legge oss tidligere, senest midnatt i hverdagene.

Jeg skal si mer nei på jobben og ikke ta vakter bare for å være grei.

Gammel 01-01-08, 15:26   #15
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg skal gå ned fem kilo ved å spise mindre og sunnere (og trene hvis jeg får mulighet mht tida).

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-08, 15:27   #16
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Jeg skal få bestilt tannlegetime før mai.
Det er en stor bøyg for meg.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-08, 16:36   #17
AprilRyan

Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Jeg skal få bestilt tannlegetime før mai.
Det er en stor bøyg for meg.

Det burde jeg også gjøre, men det blir vel fortrenging en stund til. Lykke til. Håper du greier det.

Mitt forsett er å slutte å amme S før nestemann kommer i mai. Sist jeg gjorde det var da han var syk første juledag og målet er at det var siste gang. Jeg må også kutte ned på sukkerinntaket mitt. Merker at kroppen takler sukkeret dårligere nå som jeg er gravid.

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-08, 16:57   #18
Ina
i vesterled

Ina sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg skal ha 100 treningsøkter i 2008, det være seg sykling (inne), gå tur eller jogge.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-08, 15:28   #19
tiril
Passiv

Standard

Mitt nyttårsforsett er å ikkje ha eit!

Har funka bra dei 5 siste åra

Svar med sitat
Gammel 01-01-08, 17:04   #20
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Vi skal bli enda flinkere til å ta vare på venner.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:31.