Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Gir du dine små barn koffein?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-01-08, 16:23   #1
teamor
Superduperaktiv

teamor sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
teamor er litt kulteamor er litt kul
Standard

Sv: Gir du dine små barn koffein?

Min unge på snart 2 år drikker farris og liker det

teamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-08, 16:26   #2
LaLuna
aldrende

LaLuna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
LaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Ja, det gjør jeg. Koffeinmengden i cola er jo ikke spesielt stor, og ikke drikker de mye brus heller.

Stor nok til at jeg blir liggende søvnløs dersom jeg har dukket et glass cola om kvelden, i alle fall.
Og jeg er ikke direkte uvant med koffein, for å si det sånn.

Serenity now
LaLuna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-08, 16:28   #3
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av LaLuna, her.

Stor nok til at jeg blir liggende søvnløs dersom jeg har dukket et glass cola om kvelden, i alle fall.

Det har jeg faktisk aldri opplevd. De gangene jeg har opplevd å reagere på koffein har jeg drukket uante mengder svart kaffe og røyka i tillegg (har slutta med sistnevnte for mange år siden, bare så det er sagt).

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-08, 16:28   #4
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av LaLuna, her.

Det er jo ikke sikkert det er koffeinet du reagerer på da, hvis du likevel er vant til koffein. Kan jo være at du blir oppblåst i magen av kullsyra eller noe sånt. Høres merkelig ut at ett glass cola om kvelden skal gjøre deg søvnløs hvis du ellers kan drikke kaffe, f.eks.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-08, 16:30   #5
LaLuna
aldrende

LaLuna sin avatar

LaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Det er jo ikke sikkert det er koffeinet du reagerer på da, hvis du likevel er vant til koffein. Kan jo være at du blir oppblåst i magen av kullsyra eller noe sånt. Høres merkelig ut at ett glass cola om kvelden skal gjøre deg søvnløs hvis du ellers kan drikke kaffe, f.eks.

Jeg drikker mye kaffe, men aldri om kvelden, nettopp fordi jeg ikke får sove av det.
De gangene jeg har glemt at cola inneholder koffein og drukket det om kvelden, så har jeg endt opp søvnløs.
Ikke det minste merkelig.

Serenity now
LaLuna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-08, 16:28   #6
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Barna har fått Cola flere ganger. Farris også. De liker begge deler.

:usedvanligdårligmorTM:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-08, 16:43   #7
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når jeg leser denne tråden innser jeg at jeg er en usedvanlig dårlig mor, offentlig godkjent eller ei .

Her i huset har vi vanligvis verken saft eller brus, det er vann i ukedagene, juice til måltider i helgene.

MEN. Det er selvfølgelig et men . Ungene får brus ved festlige anledninger, og de har smakt både Cola, Solo, Sprite osv, både med og uten sukker. Farris har de også fått - og liker.

Og om ikke det skulle være ille nok i seg selv, så har jeg en liten gutt her som står og tigger umalte kaffebønner når vi maler kaffe, og som gjerne tar slanten av koppen når vi er ferdige.

Ok. Det er ikke dagligdag, men det skjer.

Sånn har vi det altså i heimen vår, mon om det blir folk av mine unger også til slutt, likevel

Gammel 02-01-08, 17:45   #8
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Sånn har vi det altså i heimen vår, mon om det blir folk av mine unger også til slutt, likevel

Det gjør nok ikke det. Du kan like gjerne hive dem ut og begynne på nytt, tror jeg.

Gammel 02-01-08, 18:14   #9
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det gjør nok ikke det. Du kan like gjerne hive dem ut og begynne på nytt, tror jeg.

Nei takk, da tror jeg heller at jeg holder meg til de dyrene jeg har .

Gammel 02-01-08, 16:50   #10
MorStine
*elsker ENGA*

MorStine sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Øvre Romerike
Blogginnlegg: 2
MorStine er populærMorStine er populærMorStine er populærMorStine er populær
Standard

De yngste to tror at alt som bobler er cola, så de får Farris med eple og tror det er brus. Men de har smakt cola light begge to. Sukkerholdig drikker har vi aldri, så det er det ingen her i huset som drikker. De eldste får den lightbrusen de ønsker seg til lørdagsgodtet.

Medlem i "usedvanligdårligmorTM"-klubben

Gammel 02-01-08, 17:56   #11
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Barna har fått Cola flere ganger. Farris også. De liker begge deler.

:usedvanligdårligmorTM:

Jah, der er vi også

Svar med sitat
Gammel 02-01-08, 20:15   #12
goldnugget
fornøyd

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
goldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ingen av barna drikker brus eller annet med koffein.

Gammel 02-01-08, 20:27   #13
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jada, de får cola. De får til og med pepsi max, light produkt! Noen ring barnevernet!

Meld meg også med det samme dere har dem på tråden.

Gammel 02-01-08, 23:16   #14
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Mine to eldste får Cola en gang i mellom. De er såpass lite opptatt av brus at jeg ikke synes det er noe stort problem at brusen noen ganger inneholder koffein. De velger like gjerne vann eller melk som drikke til helg og selskap, så da synes jeg vi kan tillate oss å ha det litt avslappet i forhold til unger og brusdrikking. Selv fikk jeg nesten aldri brus som liten, men må innrømme at det hender mer enn sjelden at det står en flaske pepsi max i kjøleskapet. -Men den er BARE MIN!!!

Verre var det med JC som liten. Han pleide å smugdrikke kaffe- og teslumpene i koppene våre. Tror det var stilig fordi det var litt forbudt. Så da gjorde vi det lovlig, og tilbød han en slurk i ny og ne. Etter et par smaker ville han ikke ha mer av verken kaffe eller te. -Men cappuchinuskum med sukker på tigger han fremdeles av meg.

Sist redigert av Kaija : 02-01-08 kl 23:24.
Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 00:14   #15
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her serveres verken cola eller annen brus - storesøster er 2,5 og alt for lita for slikt. Hun har fått smake farris bris med smak, men får heller et glass eplejuice i bursdager.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 11:32   #16
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her er Cola medisin ved magasjau. Det er eneste gangen det drikkes, dette gjelder både voksne og barn. De får heller ikke svart te, men de får roibooste og rene frukt/urteteer.

Gammel 07-01-08, 17:08   #17
Donald
Superduperaktiv

Donald sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Donald er litt kulDonald er litt kul
Standard

Ja det får de og jeg har ikke dårlig samvittighet for det.

Donald er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-08, 16:30   #18
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi skiller ikke så mye mellom Cola og annen brus. Det jeg er skeptisk til er light-produkter og folk som nærmest har dette som eneste tørstedrikk "for det er jo sukkerfritt".

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-08, 16:30   #19
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skiller ikke mellom Cola og annen brus. Vi drikker brus, og da helst Cola, i helgene. Ikke så ofte, med andre ord.

Gammel 02-01-08, 16:53   #20
Sansa
Bør lage seg en tittel selv

Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg skiller ikke mellom Cola og annen brus. Vi drikker brus, og da helst Cola, i helgene. Ikke så ofte, med andre ord.

Samme her.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:45.