|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er man lat hvis man ansetter vaskehjelp / hushjelp?
Jeg skjønner godt hva du mener og har tenkt mye over dette selv. Jeg synes vel ikke det er noe galt i det så lenge vi ikke bryter loven å betaler de svart. Jeg var ikke komfortabel med å betale min polske vaskehjelp svart, ikke bare er det ulovlig men jeg jeg er da med på å holde henne utenfor det offentlige systemet hva angår rett til trygd, sykepenger osv. Det blir veldig "dubai" følelese synes jeg ..... |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Ute på tur
|
Jeg må være dobbelt så lat, som har vaskehjelp hver uke.
|
|
|
#3 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() ![]() |
Sv: Er man lat hvis man ansetter vaskehjelp / hushjelp?Nei man trenger for all del ikke være lat om man har vaskehjelp! Vurderer å skaffe meg det jeg å! Men syns det er litt vanskelig å finne en man kan stole på! Mamma har faktisk sagt at jeg burde skaffe meg det og syns det ville vært fint og avlastende for meg!!
|
|
|
#4 |
|
Textrovert
|
|
|
|
#6 |
|
Passiv
|
Sv: Er man lat hvis man ansetter vaskehjelp / hushjelp?Det er snakk om prioriteringer og hva man vil bruke tiden sin på. |
|
|
|
#7 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Follo
![]() |
Sv: Er man lat hvis man ansetter vaskehjelp / hushjelp?Vi har vaskehjelp hver fjortende dag, men late er vi absolutt ikke.
|
|
|
#8 |
|
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er man lat hvis man ansetter vaskehjelp/hushjelp?Min svigermor ble mildt sagt sjokkert over å høre at vi hadde noen som vasket leiligheten vår hver 14 dag. Hun er hjemmeværende husmor, så kritikken prellet rett av oss. Det er slitsomt nok å være tobarnsforeldre i full jobb, og det tar mer enn nok tid å rydde, moppe kjøkkengulv etter hver middag grunnet diverse gris på gulvet + støvsuging om vi ikke kunne unne oss å slippe gulvvasken i tillegg. Så man kan gjerne kalle meg lat, selv syns jeg at jeg er smart.
|
|
|
#9 |
|
Expired
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Er man lat hvis man ansetter vaskehjelp/hushjelp?
Min svigermor skal aldri få vite at vi har vaskehjelp hver uke.
|
|
|
|
#10 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Er man lat hvis man ansetter vaskehjelp/hushjelp?Drit nå i disse svigermødrene! |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Dec 2006
![]() |
Sv: Er man lat hvis man ansetter vaskehjelp/hushjelp?Nei jeg synes ikke man er lat men smart jeg skulle gjerne hatt det
|
|
|
#12 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Er man lat hvis man ansetter vaskehjelp / hushjelp?Jeg hadde vaskehjelp en stund, rett og slett fordi jeg var lat..... Er fremdeles lat, men har så lite hus at vi nesten klarer å holde det i orden selv. (Hadde dobbelt så stor plass før) |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Er man lat hvis man ansetter vaskehjelp / hushjelp?Jeg hadde vaskehjelp en hel dag, før hun fant seg en ny jobb.
|
|
|
#14 |
|
Shake it out!
|
Sv: Er man lat hvis man ansetter vaskehjelp / hushjelp?Dummeste jeg har hørt!
|
|
|
#15 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Er man lat hvis man ansetter vaskehjelp / hushjelp?Man er lur. Martyrer er det kjedeligste jeg vet.
|
|
|
#17 |
|
flisespikker
|
Sv: Er man lat hvis man ansetter vaskehjelp / hushjelp?Jeg er rimelig lat, og skulle gjerne hatt hjelp til både det ene og det andre.
|
|
|
#18 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Er man lat hvis man ansetter vaskehjelp / hushjelp?Altså, den var ikke rettet til de som ikke kan eller prioriterer det, men til folk som sier:
|
|
|
#19 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Er man lat hvis man ansetter vaskehjelp / hushjelp?Nei, man er slett ikke lat!
|
![]() |
|
|