Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Har dere hermetikk for to ukers forbruk i kjelleren?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Se resultatene: Har dere hermetikk nok i kjelleren til å klare dere to uker?
Ja 16 7,34%
Nei 114 52,29%
Hæ? 81 37,16%
Annet 7 3,21%
Deltakere: 218. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-01-08, 15:28   #1
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har dere hermetikk for to ukers forbruk i kjelleren?

Nei, det har jeg ikke. Jeg har bare sprinkelseng, ved, hagemøbler og varmtvannsbereder i kjelleren.

Jeg har litt hermetikk i skapet, men langt i fra nok til å klare meg i to uker.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 15:29   #2
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har veldig lite hermetikk i huset. Kanskje noen tomatbokser og bønner.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 15:30   #3
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det vi har av hermetikk nå er to bokser med tomater, så vi har ikke mye hermetikk stående her.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 16:52   #4
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Vi har en boks fiskeboller som skulle vært middag nå i flere måneder.
Men siden jeg ikke lager det selv (mannen min lager nemlig en himmelsk karrisaus som til og med utkonkurrerer min mors og jeg har ingen planer om å prøve meg på den), har det ikke blitt gjort, til tross for gjentatte lovnader.
Ellers har vi vel mais for et helt kompani.

Gammel 04-01-08, 15:49   #5
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har 2x3 bokser med ananas som hhv. ringer og biter (dobbelt-au) + jeg har et lager på 10 stk. fantastico italiensk tomatpuré. Ellers har jeg en boks med salige bønner. Hermetikklageret er av dynamisk art. En boks inn - en boks ut.

Gammel 04-01-08, 15:50   #6
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Jeg har 2x3 bokser med ananas som hhv. ringer og biter (dobbelt-au) + jeg har et lager på 10 stk. fantastico italiensk tomatpuré. Ellers har jeg en boks med salige bønner. Hermetikklageret er av dynamisk art. En boks inn - en boks ut.

Og ikke dere heller??

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 15:53   #7
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ganske mye sjokolade i skapet, da. Man lever en stund på sjokolade.

Gammel 04-01-08, 15:54   #8
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, men mine besteforeldre hadde det.

Da vi ryddet loftet ( i fjor) fant vi tørrmelk med utløpsdato i 1962.

Jeg pleier å ha nok i frysen til å lage middager i ca en uke og det er praktisk hvis man ikke kommer seg på butikken eller plutselig har veldig lite penger.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 16:43   #9
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, det har vi ikke. Er det noen dystre spådommer som har gått meg hus forbi?

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 16:50   #10
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

Nei, det har vi ikke. Er det noen dystre spådommer som har gått meg hus forbi?

Ja. De fant ut at de hadde regnet feil på noen datoer og år, og at det er NÅ, faktisk i morgen, at millenniumskrisen inntreffer. Det blir krig og naturkatastrofer og armageddon.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 16:52   #11
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Har kun mais og en boks med tomatpuré.
I en kjøkenskuff.

Gammel 04-01-08, 20:37   #12
Maya80
Bør lage seg en tittel selv

Maya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populær
Standard

Det blir fiskeboller en hel uke, å så 2 dager med desser.

Maya80 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 22:29   #13
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Litt hermetisk tomat, mais, bambusskudd og vannkastanjer. Jeg tviler på at vi kan leve to uker på det. Det vi muligens kan klare oss på det er flere tiår med ved, en vedovn man kan lage mat på (ja, vi har en slik i kjelleren, aner ikke hvorfor), tørrvarer, fryseboksmat og annet med lang holdbarhet.

Strå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-01-08, 17:56   #14
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har ikke det nei, vi har 3 bokser med ananas, 1 boks med mais og en boks med tomater, ellers veldig lite. Hadde nok ikke overlevd en krig med det nei

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-08, 20:54   #15
MiaPia
Superduperaktiv

MiaPia sin avatar

Hvor: Midt i landet
MiaPia er populærMiaPia er populærMiaPia er populærMiaPia er populær
Standard

Vi har nok ikke hermetikk for 2 uker, men vi har steiker av både elg og okse for 2 uker.
Og så har vi som torsk, vin nok til 2 ukers forbruk og vel så det, jeg tipper vi snakker ca 40 flasker med hjemmelaget vin fra bærhagen.

MiaPia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 17:08   #16
Hønemor!
Superaktiv

Hønemor! sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Vestfold
Hønemor! har et hav av muligheter foran seg
Standard

Dårlig med hermetikk, men fryseboksen er stappfull, så så lenge strømmen ikke blir borte i mange dager, så skal vi nok klare oss.

Gammel 21-03-09, 00:22   #17
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har matbod i kjelleren, altså i den grad at jeg bruker en hel bod til mat, dopapir, tørkeruller o.l. Noe greier må man jo dra med seg hjemmefra.
Jeg har vel hermetikk for mange måneder stående, ja også posegreier så klart, supper, sauser, potetstappe, kakao.
Og ris, pasta, ekstra sukker, mel, kjeks...vel, det meste.
Jeg er en hamstrer.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 21:37   #18
MorStine
*elsker ENGA*

MorStine sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Øvre Romerike
Blogginnlegg: 2
MorStine er populærMorStine er populærMorStine er populærMorStine er populær
Standard

Neeeh... Har ikke mat i kjelleren annet enn i fryseren. I skapet har jeg en boks med kantareller, 2 med tomatbømmer, tre med grovhakkede tomater. Ja, thats it... ikke mye å fø en familie på 6 på i to uker, gitt...

Gammel 20-03-09, 23:30   #19
Mistral
Fluctuat nec mergitur

Mistral sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Paris
Mistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populær
Standard

Nei, her hadde vi ikke holdt ut i mange dagene med det vi har i skapene, hvis vi ikke kunne levd av bokstomat, vin og olivenolje.

Foreldrene mine kunne imidlertid vært beleiret i et halvt års tid uten problemer.

Mistral er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-09, 08:15   #20
Maiden
Fear of the dark

Maiden sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Maiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei det har vi ikke.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:05.