|
|||||||
| Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Borte
|
Sv: Jeg kaster så mye mat!Jeg har skjerpet meg der altså. Det hjelper veldig å handle stort en gang i uken og rydde før man setter inn nye varer.
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jeg kaster så mye mat!*Før opp handlelapp etterhvert som ting går tom |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Passiv
|
Sv: Jeg kaster så mye mat!
|
|
|
|
#5 |
|
Passiv
|
Sv: Jeg kaster så mye mat!Og kjøtt som er utgått på dato kan man lage kebab av. |
|
|
|
#7 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Nei, mannen kastet den nå i kveld. Jeg håpet noen skulle si at hermetikken kunne brukes uansett.
Den måtte spas ut av kartongen. :kvalm:
|
|
|
#8 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jeg kaster så mye mat!Er ikke SÅ gæli her men synes jeg kaster altfor mye mat her også.. særlig slumper av kremfløte, rømme og creme fresh. Også kaster jeg alltid det som er igjen etter middagen. Vet at det bare vil bli liggende i kjøleskapet i altfor mange dager for så å bli kastet da isteden..
|
|
|
|
#9 |
|
ssscccuphersfantassschisk
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() |
Sv: Jeg kaster så mye mat!Har ingen gode råd å komme med, da vi kaster minst like mye mat (eller vi gir noe til hunden også da
|
|
|
#11 |
|
Passiv
|
Sv: Jeg kaster så mye mat!Sur melk og fløte kan man meget vel lage vafler av, men den må ikke være så sur at det er klumper |
|
|
|
#12 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Jeg kaster så mye mat!Her ryddes kjøleskapet hver onsdag, dagen før jeg ukehandler. Vi kaster minimalt. Heldigvis. Men så er vi også flinke til å lage mat av det vi har og å skrive handleliste ut i fra hva vi har. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Sv: Jeg kaster så mye mat!Fikk tips om at rømme i vaffelrøre.
|
|
|
|
#15 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: Jeg kaster så mye mat!Vi kaster enorme mengder mat, men har litt spesielle innkjøp som er årsaken. Mye kommer i huset her til en billig penge heller enn å kastes av grossist og da har jeg ikke dårlig samvittighet for å kaste halvparten. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
*_*
|
Sv: Jeg kaster så mye mat!Kaster veldig lite mat, men det er sikkert fordi jeg spiser veldig mye.
|
|
|
|
#17 |
|
Come what may...
|
Sv: Jeg kaster så mye mat!Slik hadde vi det helt til forfjor faktisk på denne tiden. Fant ut at jeg aldri mer skal ekstra storhandle på helligdager. Heller kjøpe inn for 1 uke omgangen. Og rydde i kjøleskapet hver uke. Det hjelper faktisk på!
|
|
|
#18 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Sv: Jeg kaster så mye mat!Mitt beste råd er å innimellom bestemme seg for å spise ut av skap og kjøleskap. Dvs, se hva du har og lag retter deretter. Vi kaster mye mindre mat etter at vi begynte med det.
|
|
|
#19 |
|
saftig
|
Mye av problemet er jo løst om du lager akkurat nok mat slik at det ikke blir rester.
|
|
|
#20 |
|
Nysgjerrig
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jupp, er ikke enkelt å få ungene til å spise rester når en ikke gjør det selv, så vi har lært meg til å lage nok mat uten at det blir for mye.
|
![]() |
|
|