|
Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#22 |
Passiv
|
![]() Sv: Jeg kaster så mye mat!Og kjøtt som er utgått på dato kan man lage kebab av. |
![]() |
![]() |
#24 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Jeg kaster så mye mat!
Nei, mannen kastet den nå i kveld. Jeg håpet noen skulle si at hermetikken kunne brukes uansett.
Den måtte spas ut av kartongen. :kvalm:
![]() |
#25 |
ssscccuphersfantassschisk
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jeg kaster så mye mat!Har ingen gode råd å komme med, da vi kaster minst like mye mat (eller vi gir noe til hunden også da
![]() |
#26 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jeg kaster så mye mat!Er ikke SÅ gæli her men synes jeg kaster altfor mye mat her også.. særlig slumper av kremfløte, rømme og creme fresh. Også kaster jeg alltid det som er igjen etter middagen. Vet at det bare vil bli liggende i kjøleskapet i altfor mange dager for så å bli kastet da isteden..
![]() |
#28 |
Passiv
|
![]() Sv: Jeg kaster så mye mat!Sur melk og fløte kan man meget vel lage vafler av, men den må ikke være så sur at det er klumper |
![]() |
![]() |
#29 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Jeg kaster så mye mat!Her ryddes kjøleskapet hver onsdag, dagen før jeg ukehandler. Vi kaster minimalt. Heldigvis. Men så er vi også flinke til å lage mat av det vi har og å skrive handleliste ut i fra hva vi har. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() Sv: Jeg kaster så mye mat!Vi kaster enorme mengder mat, men har litt spesielle innkjøp som er årsaken. Mye kommer i huset her til en billig penge heller enn å kastes av grossist og da har jeg ikke dårlig samvittighet for å kaste halvparten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
*_*
|
![]() Sv: Jeg kaster så mye mat!Kaster veldig lite mat, men det er sikkert fordi jeg spiser veldig mye.
![]() |
![]() |
#33 |
frakoblet
|
![]() |
#34 |
Flink jente
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Slik gjør jeg også, etter å ha levd med en mor som handler inn altfor mye mat, og må kaste MASSE mat innimellom, har jeg lært. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Come what may...
|
![]() Sv: Jeg kaster så mye mat!Slik hadde vi det helt til forfjor faktisk på denne tiden. Fant ut at jeg aldri mer skal ekstra storhandle på helligdager. Heller kjøpe inn for 1 uke omgangen. Og rydde i kjøleskapet hver uke. Det hjelper faktisk på!
![]() |
#36 |
Nysgjerrig
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
#37 |
Leser
|
![]() Sv: Jeg kaster så mye mat!Du kan kanskje få mannen til å handle? Det fungerer her, mannen handler nemlig bare det som står på handlelista, mens jeg handler etter "Å, kanskje jeg skulle lage ditten og datten og det derre ser jo spennende ut ... hmmm .... Oj, lenge siden jeg spiste slik" osv
![]() |
#38 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Jeg kaster så mye mat!Vi kaster også mye mat, men det er som regel rester etter barna. Har ei som ikke spiser skorper og en som knapt røren maten uansett hva som serveres.
![]() |
#39 |
frakoblet
|
Noe sier meg at du bør jobbe litt med innstillingen din. Mat som tildekkes og settes kaldt etter måltidet er det ingenting i veien med.
![]() |
#40 |
Nysgjerrig
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Har ikke nektet for det heller, men har vært slik fra jeg var liten. Mamma slet med meg ang. dette.
![]() |
|
|