|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
Se resultatene: Hvor mange alkoholenheter drikker du i løpet av uken? | |||
15 eller fler. |
![]() ![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
10-14 |
2 | 1,35% |
5-9 |
24 | 16,22% |
1-4 |
22 | 14,86% |
Jeg drikker gjerne et glass til maten en hverdag. |
29 | 19,59% |
Jeg drikker kun alkohol i helgen og andre festligheter. |
16 | 10,81% |
Jeg drikker kun om jeg er på fest eller lignende. |
16 | 10,81% |
Jeg drikker meg ganske snydens når jeg først drikker. |
5 | 3,38% |
Jeg drikker meg lett på druen. |
26 | 17,57% |
Jeg drikker aldri slik at jeg blir beruset. |
15 | 10,14% |
Jeg er avholds som følge av et bevisst valg. |
11 | 7,43% |
Jeg er avholds fordi jeg ikke liker alkohol. |
5 | 3,38% |
Jeg drikker sjeldnere enn hver uke men oftest hver mnd. |
37 | 25,00% |
Jeg drikker sjeldnere enn hver mnd. |
48 | 32,43% |
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 148. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Just me
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mye alkohol drikker du?Jeg tar meg gjerne ett glass rødvin hver dag jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
<*(((<
|
![]() Sv: Hvor mye alkohol drikker du?5-9. Jeg drikker meg vanligvis ikke beruset, men kunne ikke krysse på "aldri" siden det selvsagt hender at jeg er ganske brisen. Edit: Også glemte jeg å krysse på at jeg gjerne tar et glass til maten på en hverdag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvor mye alkohol drikker du?Svarte ut fra normalsituasjonen. Som gravid drikker jeg ikke. Jeg savner rødvin. |
![]() |
![]() |
#4 |
Lykkelig nygift.
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mye alkohol drikker du?Svarte at jeg drikker sjeldnere enn en en gang i mnd, drikker 5-9 enheter, drikker meg på druen og drikker kun om jeg er på fest e.l.
![]() |
#5 |
Princess Skids and Scars
|
![]() Sv: Hvor mye alkohol drikker du?Jeg hadde visst litt problemer med alternativene selv jeg. Antall enheter er jo selvfølgelig gjennomsnittet. Jeg slet mer med at jeg gjerne drikker meg lett på druen, men noen ganger ganske snydens. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Hvor mye alkohol drikker du?Jeg drikker et glass vin minst fire dager i uken til vanlig.På fest(sjelden!) blir det noe mer, men det er lenge siden jeg var beruset annet enn litt mer snakkesalig enn ellers.
![]() |
![]() |
#7 |
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mye alkohol drikker du?Jeg syns det var vanskelig å svare med poll, så jeg skriver her. Mitt drikkemønster varierer. I julen drakk jeg en akevitt og en munkholm til maten nesten hver dag, men ellers drikker jeg mye mindre. Hvis jeg drikker øl til mat blir det ofte munkholm. Noen ganger i helgene kan jeg ta meg en smirnoff ice eller et glass vin.
![]() |
#8 |
XXX
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Orkdal
![]() Sv: Hvor mye alkohol drikker du?Drikker om jeg skal på fest eller noe...1-2 ganger pr. år...kanskje ikke det en gang.
![]() |
#9 |
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mye alkohol drikker du?Jeg drikker kun på fest eller lignende, har to små barn så det blir ikke så alt for ofte - kanskje 10 ganger i året. Drikker som regel en flaske vin + og blir nok en smule på druen.
![]() |
#10 |
Søkende
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mye alkohol drikker du?Svarte 10-14 men mente å hake av for 5-9. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() Sv: Hvor mye alkohol drikker du?1-4 (siden jeg ikke drikker så ofte som hver uke engang.)
![]() |
![]() |
#13 |
Flink jente
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mye alkohol drikker du?Veldig lite. Jeg var ute 22.12, da hadde jeg ikke drukket alkohol siden januar-07 (grunnet graviditet og amming). Vi drikker aldri alkohol her hjemme utenom når det er festligheter. Mannen liker ikke alkohol (smaken på det altså), så da blir det ikke til at jeg åpner en flaske rødvin bare for meg selv. Kan fint gjøre det om vi har gjester da, for da har jeg jo kompani |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Peppy!
|
![]() Sv: Hvor mye alkohol drikker du?Jeg svarte 1-4 enheter i uken. Mulig det var beskjedent, jeg husker ikke lenger. :har ikke drukket siden begynnelsen av november: I ikke-gravid tilstand har vi gjerne vin til middag også på ukedager, men det blir gjerne ikke mer enn ett glass. I helgene kanskje litt mer. Drikker meg sjelden beruset, men det skjer så klart. Aldri snydens da. Det orker jeg ikke, for jeg er av typen som spyr. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
![]() Sv: Hvor mye alkohol drikker du?Jeg kan godt ta meg et glass vin på en helt vanlig hverdag. Jeg drikker meg aldri beruset (ikke på fest heller). Det er det mange år siden jeg sluttet med. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Hvor mye alkohol drikker du?Nå er jeg jo stordiger og gravid - så nå drikker jeg ikke. Men til vanlig tar jeg gjerne et glass. Jeg drikker meg svært sjelden full, men er ikke fremmed for å ta meg et glass på en hverdag om jeg har lyst til det.
![]() |
#17 |
Gjør så godt som jeg kan.
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hvor mye alkohol drikker du?Jeg drikker sjeldnere enn hver mnd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
![]() Sv: Hvor mye alkohol drikker du?5-9
![]() |
#19 |
kamerat
|
![]() Sv: Hvor mye alkohol drikker du?Jeg tipper snittet ligger rundt fire glass i uka, det varierer mye fra uke til uke. Jeg drikker gjerne vin til maten en helt alminnelig hverdag, men drikker meg så å si aldri mer enn lett fnisete.
![]() |
#20 |
Viser tenner
|
![]() Sv: Hvor mye alkohol drikker du?Var ingen alternativer som passet helt, men jeg svarte at jeg gjerne tar et glass til maten på en hverdag og at jeg drikker 5-9 enheter alkohol i uka. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|