|
|||||||
| Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter! |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Sv: Ja, du er flink å skrive, men kan du snakke?Jeg kan snakke, men jeg er ikke fryktelig rappkjefta og slagferdig. Slagene tar litt tid, og sånn sett er det lettere å formulere seg skriftlig når jeg har fått tygd sammen de knusende svara.
Sånn er jeg og. Fryktelig!
Vi er nok mange som er der.
|
|
|
#3 |
|
<*(((<
|
Sv: Ja, du er flink å skrive, men kan du snakke?Hm. Jeg har det problemet at jeg snakker fort, og tidvis veldig fort. Blir jeg engasjert er det vanskelig å holde tempoet nede, samme hvor mye jeg har tenkt på det på forhånd. Også sluker jeg nok litt stavelser her og der. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Sv: Ja, du er flink å skrive, men kan du snakke?Og det andre spørsmålet - jeg tror det skinner godt igjennom hva slags menneske man er selv om det stotres og stammes. Jeg tenker ikke noe spesielt om det. Unntaket må være foredragsholdere. Da lurer jeg på hvorfor vedkommede gjør det.
Du har rett.
|
|
|
#5 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ja, du er flink å skrive, men kan du snakke?Jeg må presisere at jeg er kjent som "Hun som snakker hull i hodet på folk", omtrent, men dette gjelder bare folk jeg føler meg trygg sammen med og trives med. Jeg snakker gjerne mye, fort og lenge med andre også, men der kan jeg stotre og stamme en del mer. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Ja, du er flink å skrive, men kan du snakke?
Samme her. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
saftig
|
Jeg snakker vel omtrent på samme nivå som jeg skriver, tenker jeg. Og jeg tenker absolutt ikke dårlig om dem som stammer eller stotrer.
|
|
|
#8 |
|
flisespikker
|
Sv: Ja, du er flink å skrive, men kan du snakke?En av grunnene til at jeg har mer "overbærenhet" med folk som stammer når de snakker enn folk som gjør det når de skriver, er vel at skriftlig har man muligheten til å tenke seg om og rette opp, så jeg vet at det folk velger å sende fra seg, har de kunnet lese gjennom og vurdere en gang til før de sender. Men muntlig har man for det første kortere tid på seg, og for det andre er det alltid første versjon som kommer ut - og når man selv hører at man sier noe teit, er det som kjent for sent å gjøre noe med det. Så man må forvente (og helst godta) adskillig mer rot og mindre gjennomtenkte formuleringer muntlig enn skriftlig.
|
|
|
#9 |
|
saftig
|
Det var en god forklaring, Skilpadda. Akkurat som jeg skulle har formulert det selv.
|
|
|
#10 |
|
Ute på tur
|
Der har du meg og.
|
|
|
#11 |
|
Expired
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Ja, du er flink til å skrive, men kan du snakke?
Nå fikk jeg litt gåsehud...
|
|
|
|
#12 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
|
|
|
|
#13 |
|
Epikur
|
Hm, jeg trodde kanskje du var en av de som kom løpende...?
|
|
|
#14 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Ja, du er flink å skrive, men kan du snakke?Jeg vet ikke helt. Jeg føler vel selv at det er hipp om happ.
|
|
|
#15 |
|
Ser lyst på livet
|
Sv: Ja, du er flink å skrive, men kan du snakke?Jeg er en ganske "treig" person, og det tar ganske lang tid fra en tanke dannes til den klarer å komme på trykk, eller kan uttales, derfor egner jeg meg best skriftlig, med mindre det er eksamen, der er muntlig favoritt. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Passiv
|
Sv: Ja, du er flink å skrive, men kan du snakke?Det er hipp som happ her også. |
|
|
|
#17 |
|
kamerat
|
Sv: Ja, du er flink å skrive, men kan du snakke?Jeg skriver bedre enn jeg snakker, helt definitivt. Det er ikke dermed sagt at jeg stotrer og stammer og er sky og sjenert IRL, men jeg kan godt finne på å lytte mye mer enn jeg snakker. Men når jeg først snakker, er jeg svært så tydelig, vil jeg si.
|
|
|
#18 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Sv: Ja, du er flink å skrive, men kan du snakke?Utrykker meg forskjellig skriftlig og muntlig, det er ofte jeg tenker best når jeg skriver, men må nok beskrives som en eh....verbal person |
|
|
|
|
|
#19 |
|
By the Sea
|
Sv: Ja, du er flink å skrive, men kan du snakke?Jeg uttrykker meg kanskje bedre muntlig enn skriftlig.
|
![]() |
|
|