|
|||||||
| Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Et trivielt spørsmål til sykepleiere i somatikken...Jeg bruker bh og truse, evt singlet eller topp med halvlange armer. Bruker ikke lange armer under, av hygieniske årsaker.
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Et trivielt spørsmål til sykepleiere i somatikken...Ja, jeg bruker privat trøye, men har ermene oppbrettet. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Nysgjerrig
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Et trivielt spørsmål til sykepleiere i somatikken...Jeg bruker slike blå uniform på jobb.
|
|
|
#4 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Et trivielt spørsmål til sykepleiere i somatikken...Jeg bruker vanlig hipsters, bh og en sykehus-t-skjorte under uniformen. I dag var det veldig hett iogmed at det var blitt mildere ute og alle romma hadde varmovner på fullt men vanligvis er det veldig deilig å ha t-skjorte under.
|
|
|
#5 |
|
Like blid!
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Et trivielt spørsmål til sykepleiere i somatikken...En liten avsporing, men jeg tok sykepleien i Australia og der må man holde uniformen selv. Man vasker den selv, og det er vanlig at man har den på seg når man kommer på jobb, går hjem med den, handler i butikken og henter ungene i barnehagen. Grøss.... En annen ting er at de har tepper på sykehusene.
|
|
|
|
#6 |
|
Ferdig!
Sv: Et trivielt spørsmål til sykepleiere i somatikken...
Å, herregud! :kvalm:
|
|
|
#7 |
|
Princess Skids and Scars
|
Sv: Et trivielt spørsmål til sykepleiere i somatikken...Avsporing: Er det bare operasjonspersonell som bruker blått? Og hvorfor har de blått og ikke hvit som alle andre? Er det ikke noen som har en slags rosanyanse også, eller er det bare på tv? |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Passiv
|
Sv: Et trivielt spørsmål til sykepleiere i somatikken...Vet ikke om jeg tør poste dette innlegget, men føler at dette er et sted jeg kan få et godt svar. Dere som bruker hvite uniformer, er ikke det veldig stress når dere har mensen? Jeg ville alltid gått rundt og vært livredd for lekkasje. |
|
|
|
#9 |
|
Ferdig!
Ja, jeg har tenkt den tanken der noen ganger og er ofte! på toalettet rett før og under mensen.
|
|
|
#10 |
|
Tre små T
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Et trivielt spørsmål til sykepleiere i somatikken...Har egne bukser og blå overdeler,så behøver ikke tenke på det(jobber i hjemmespl).På sykehsuet brukte jeg hvitt undertøy.
|
|
|
#11 |
|
Leser
|
Hvorfor krever noen operasjoner ekstra god hygiene? I utgangspunktet ville jeg ha trodd at alle operasjoner krevde tipp-topp hygiene.
|
|
|
#12 |
|
Mother of Dragons
|
Det er spesielt proteseoperasjoner som krever god hygiene. Det er lettere å få infeksjoner der enn i f.eks buken og vanskeligere å bli kvitt dem. Det har tildels med at man setter metallimplantat inn hvor bakteriene danner en biofilm på som beskytter dem mot antibiotika. Tildels har dem med at det er ikke blodtilførsel der sånn at immunforsvaret og antibiotika har vanskelig for å komme til.
|
|
|
#13 |
|
kåt vikingbrud
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Har sjelden lekkasje. Men jeg har et par rene uniformer på lur oppe på post, så jeg kan skifte om jeg skulle få sølt noe på meg. Litt rent sykepleierblod er ikke mer skjemmende enn pasientvæsker, så jeg synes ikke egentlig det er noe å engste seg for. Nesten alle kollegene er jo også damer som går kledd i hvitt og vasser i kroppsvæsker.
|
|
|
#14 |
|
Ferdig!
Joa, men det er straks litt mer pinlig om det er mine kroppsvæsker.. hehe.
|
![]() |
|
|