|
|||||||
| Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter! |
| Se resultatene: Korleis skriv og si du mobilnummer? | |||
| To og to nummer f.eks 99 99 99 99 |
|
80 | 49,38% |
| Tre, to og tre nummer f.eks 999 99 999 |
|
53 | 32,72% |
| Anna |
|
38 | 23,46% |
| Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 162. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
intro
|
Sv: Korleis skriv og si du mobilnummer?
Dette er ikke så rart, egentlig, for tidligere mener jeg disse numrene bare hadde fem siffer - altså de fem siste. De tre første er altså nyere "fremmedelementer". Jeg skjønte ingenting da svogeren min leste opp mitt hjemmenummer i Skedsmo på den måten. Nummeret var heeeelt ukjent.
|
|
|
|
#22 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Korleis skriv og si du mobilnummer?Jeg stemte XXX XX XXX, men når jeg tenker meg om så gjelder det bare enkelte nummer. Mannen sitt sier jeg konsekvent XX XX XX XX.
|
|
|
#24 |
|
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Sv: Korleis skriv og si du mobilnummer?Jeg varierer. Noen nummer er xx xx xx xx, bl.a. mannen sitt. Andre sier jeg XXX XX XXX.
|
|
|
#25 |
|
intro
|
I lys av dagens nynorskdiskusjoner må jeg bare spørre: Kan man bruke si på nynorsk, egentlig? Om bokmålsverbet si i presens? Jeg trodde det måtte hete seie - seier, men det er jo så mye som er lov at man blir helt
|
|
|
|
#26 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Korleis skriv og si du mobilnummer?Jeg overser språkrådet i denne sammenhengen, og sier mobilnummer i grupper på to sifre.
|
|
|
|
#27 |
|
I farta!!
|
Eg er absolutt ikkje god i nynorsk eller norsk generelt så usikker der. Blir nynorsk og dialekt når eg skriv.
Strong is the new skinny Sist redigert av Zip : 10-01-08 kl 16:14. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
🎈
Medlem siden: Jan 2007
Sv: Korleis skriv og si du mobilnummer?To og to nummer. Jeg blir helforvirra og kjenner ikke igjen telefonnummeret mitt om det skrives på annen måte.
|
|
|
#29 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Jeg også. Jeg sier 2 og 2 numre. Men det spørs hvilket nummer det er. Enkelte numre sier jeg tallene på (feks. ni-ni-to-fem) mens andre numre sier jeg tallrekken på (feks. nittini tjuefem).
|
|
|
#30 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Korleis skriv og si du mobilnummer?Jeg skriver alltid mobilnummer i grupper på 3-2-3, slik det i følge språkrådet skal være. Hvordan jeg inni hodet mitt husker et nummer kan være forskjellig, alt etter hvilken rytme som passer tallene, men skriftlig er jeg helt konsekvent.
|
|
|
#31 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Korleis skriv og si du mobilnummer?Varierende.
|
|
|
#32 |
|
Opp og ned
|
Sv: Korleis skriv og si du mobilnummer?Sier det forskjellig jeg også. Skriver det sammenhengende.
|
|
|
#33 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Vestfold
![]() |
Sånn sier jeg det og, og jeg kjenner heller ikke igjen hvis noen sier det på noen annen måte.
|
|
|
|
#34 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Korleis skriv og si du mobilnummer?Jeg kjenner heller ikke igjen nr. hvis de blir sagt på annen måte enn min, da blir jeg bare forvirret. Ikke mitt eget heller, eller spesielt ikke det.
|
|
|
#35 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Korleis skriv og si du mobilnummer?Jeg skriver det korrekt, men sier det to og to - rett og slett fordi jeg har en del doble tall i telefonnummeret.
|
|
|
#36 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Korleis skriv og si du mobilnummer?Jeg skriver det sammenhengende: XXXXXXXX |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Passiv
|
Samme her. Alle "retningsnummer" er det best å si sånn synes jeg. |
|
|
|
#39 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Korleis skriv og seier du mobilnummer?Jeg sier det på den måten (jeg synes) det er lettest for andre å huske på. En kompis' nr slutter på 1234, og da er det en selvfølge å si de første fire tallene som et tusentall, og så avslutte med 1-2-3-4.
|
|
|
|
#40 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Sv: Korleis skriv og si du mobilnummer?Jeg sier numrene to og to - stort sett.
|
|
![]() |
|
|