Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Det sure eplet og nedlasting

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-01-08, 22:02   #21
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Det sure eplet og nedlasting

Nå har jeg avinstallert og installert men fikk samme greia. Gir opp for i dag, men skal klare det imorgen! Prøver på en annen laptop. Tusen takk for hjelpen. Sikler etter house, og grey...

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-08, 11:06   #22
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Iset: Bare for å ha det klart før jeg begynner. Jeg laster ned utorrent, og legger den hvor?

Gammel 11-01-08, 11:25   #23
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min ligger bare på skrivebordet, tror jeg. Finner den bare der, iallfall. Det viktigste er hvor du velger å legge FILENE den skal laste ned, så når du får opp de alternativene under installeringen av utorrent, så velger du det jeg skrev over (altså "downloads"-mappen på harddisken). Du må lage mappen først, det vet du kanskje hvordan gjøres (men i tilfelle: gå inn på explorer, der alle mappene ligger, velg harddisken, det er vel c:, høyreklikk og velg "ny" og så "mappe". Nå kommer det opp en mappe. Høyreklikk på den og velg "gi nytt navn" og kall den feks. "downloads").

Når du da installerer utorrent velger du å legge alle nedlastede filer i downloads-mappen din. Fra nå av havner alt du laster ned der, så da har du oversikten.

Gammel 11-01-08, 11:48   #24
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

abo

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-08, 12:33   #25
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Det sure eplet og nedlasting

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Nå trodde jeg at du var misfornøyd med Mac'ens nedlastningsmuligheter. (Jf overskriften.)

Trodde jeg og

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-08, 15:03   #26
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Standard

Nå har jeg lastet ned utorrent på nytt på en helt annen datamaskin. Det eneste jeg fikk spørsmål om var hvilken hastighet jeg hadde, samt tilbud om en test. Og om de nødvendige portene var åpne, samt en test av det også. Når jeg da laster ned fra piratebay fikk jeg den samme bittorrent ruten som i går. Jeg fikk spørsmål om hvor jeg ville legge filen, og valgte downloadsmappen jeg har. Men det går altså ikke gjennom utorrent som jeg kan se. Kan det ha noe med at jeg bruker Opera?

Jeg er forresten så forvirret at jeg begynte å tvile på om jeg egentlig kunne lage mapper, siden du skrev explorer i beskrivelsen. Jeg kan veldig godt lage mapper altså.

Gammel 11-01-08, 15:32   #27
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Slike nedlastninger... De er ulovlige, ja? *håper på det motsatte*

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-08, 15:57   #28
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Slike nedlastninger... De er ulovlige, ja? *håper på det motsatte*

Næhæhei...

Gammel 11-01-08, 17:25   #29
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når du installerer utorrent, legger den seg i aller fleste tilfeller på c:\windows\program files\

Det grønne Utorrent ikonet er bare en hurtiglink til programmet.

Altså.

Utgangspunkt: Firefox, utorrent.

Man trykker på torrent-filen man vil laste ned.
Velg åpne med, og velg utorrent. OK.
Nå åpnes utorrent, og du kan nå velge hvor på pcen du vil lagre filene du laster ned. OK.

Hvilken nettleser bruker du?

Gammel 11-01-08, 17:49   #30
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Standard

Jeg bruker Opera. Jeg fikk aldri noen valg om hvor jeg ville lagre filene. Som sagt fikk jeg bare spørsmål om hastighet og porter. Men nå ser det ut som jeg får dreisen på det allikevel! Men jeg skjønner ikke hva jeg skal med utorrent? Filene legger seg jo på harddisken, også åpner jeg dem i vlc. Jeg bruker nesten 1 time på en house episode, er det normalt?

Nå er spørsmålet, hvorfor ligger ikke alle houseepsiodene sesong 1 ute hos piratene? Det er vel fler enn 6-7 episoder?

Gammel 11-01-08, 18:08   #31
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Da har du også andre torrentklienter på maskinen din. Det er normalt med lavere hastigheter på slike åpne torrentsider, og på slike åpne sider ligger ikke alle episodene alltid. Bruk gjerne andre sider også. www.mininova.com .

Gammel 11-01-08, 18:39   #32
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Var mannen min som svarte i de to innleggene over her, han er ikke alltid like flink med "teskjeene", ser jeg.
Hvordan går det? Jeg bruker sjelden slike åpne torrentsider siden jeg ikke finner alt der og siden hastigheten er lavere, men det er greit å begynne med slike når man er fersk i "faget". Men en time høres absurd ut, jeg bruker ca. 10 minutter på en episode. Men da har jeg jo alt i orden med utorrent også, det høres jo ut som noe ikke er som det skal hos deg.

Bruk ikke piratebay, forresten. Bruk www.isohunt.com, som jeg sa så ligger piratebay inne under Isohunt, det samme gjør Mininova. Så om du bruker Isohunt får du frem MANGE flere episoder.

Gammel 12-01-08, 10:06   #33
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Pia:

Ser det er nevnt mac. Bruker du mac eller pc? bruker du mac skjønner jeg hvorfor du ikke får det til. *brukermacselvogharløsttorrentgåten*

Gammel 12-01-08, 10:50   #34
Trolljenta25
Erfaren

Trolljenta25 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Trolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populær
Standard

Holdt på å starte en egen tråd, men jeg kaster meg på denne. Jeg er så j.... frustrert og sint på hele dette utorrent-greiene. Jeg fatter ikke hvorfor jeg ikke får det til. Jeg har jo ganske bra datakunnskaper, men dette har jeg aldri fått til. Nå har jeg prøvd og prøvd å laste ned en sesong av Charmed, men den blir jo ALDRI ferdig. Skal det virkelig ta flere dager? Så, plutselig stopper den opp helt. Etter flere dager med nedlastning så er jeg endelig på 76,8 %, og så stopper den bare? Jeg uploader, men den laster ikke ned altså. Farten er så som så, den har aldri vært over 100 kb/s eller hvordan det måles. Jeg har prøvd å åpne porter, forandre settinger og faens oldemor for å få det til å gå litt fortere, men uten hell. Så det hele endte i at jeg i villt sinne nesten slang hele laptopen i veggen og slettet hele dritten. Nå sitter jeg altså her og sutrer og skjønner ingenting.

Trolljenta25 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-08, 10:51   #35
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Har du også sjekket hvor mange SEEDERe det er på fila, Trolljenta?

Gammel 12-01-08, 11:07   #36
Trolljenta25
Erfaren

Trolljenta25 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Trolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Har du også sjekket hvor mange SEEDERe det er på fila, Trolljenta?

Ja, det var en del seedere. Det gikk faktisk fortere når det ikke var mange seedere. Kan du komme til huset mitt og bare gjøre det for meg?

Trolljenta25 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-08, 12:37   #37
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Trolljenta25, her.

Kan du komme til huset mitt og bare gjøre det for meg?

Slenger meg på den!

Jeg bruker forresten pc, men har vista da om det betyr noe. Den utorrent greia er ihvertfall fortsatt et mysterium, men jeg får da lastet ned. Men hvilken tid det tar da...

Enda et spørsmål. Prøvde å brenne det på en dvd men den ble ikke lest av dvdspilleren. Prøvde med usb og da gikk det helt fint. Men har ikke så allverdens mye plass på usben så ville hatt det på dvd.

Gammel 12-01-08, 12:43   #38
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pia, her.

Jeg bruker Opera. Jeg fikk aldri noen valg om hvor jeg ville lagre filene. Som sagt fikk jeg bare spørsmål om hastighet og porter. Men nå ser det ut som jeg får dreisen på det allikevel! Men jeg skjønner ikke hva jeg skal med utorrent? Filene legger seg jo på harddisken, også åpner jeg dem i vlc.?

Opera har innebygd nedlastingsprogram; det kan godt hende det brukes automatisk sjøl om du installerer uTorrent.

Opprinnelig lagt inn av Pia, her.

Jeg bruker nesten 1 time på en house episode, er det normalt?

Jeg bruker flere timer. Har ikke åpna porter osv. i routeren, så det kunne sikkert gått fortere, men jeg orker/tør ikke styre med det og er fornøyd så lenge det går.

Gammel 12-01-08, 12:47   #39
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Trolljenta25, her.

Holdt på å starte en egen tråd, men jeg kaster meg på denne. Jeg er så j.... frustrert og sint på hele dette utorrent-greiene. Jeg fatter ikke hvorfor jeg ikke får det til. Jeg har jo ganske bra datakunnskaper, men dette har jeg aldri fått til. Nå har jeg prøvd og prøvd å laste ned en sesong av Charmed, men den blir jo ALDRI ferdig. Skal det virkelig ta flere dager? Så, plutselig stopper den opp helt. Etter flere dager med nedlastning så er jeg endelig på 76,8 %, og så stopper den bare? Jeg uploader, men den laster ikke ned altså. Farten er så som så, den har aldri vært over 100 kb/s eller hvordan det måles. Jeg har prøvd å åpne porter, forandre settinger og faens oldemor for å få det til å gå litt fortere, men uten hell. Så det hele endte i at jeg i villt sinne nesten slang hele laptopen i veggen og slettet hele dritten. Nå sitter jeg altså her og sutrer og skjønner ingenting.

Ja, det tar laaaaaaaaaang tid å laste ned en hel sesong. Det kan godt ta ei uke avhengig av antall seedere og hvor rask linje du har; husk at det gjerne er rundt 8 gigabyte.

Det som kan være lurt er å ta bare noen episoder av gangen. Når jeg begynner å laste ned får jeg opp ei liste over episodene der alle er kryssa av. Så fjerner jeg kryssene og haker av f.eks. fire episoder, og så går det mye kjappere. Når de er ferdig nedlasta begynner jeg på nytt, og haker av de fire neste - og så kan jeg se de fire første mens disse lastes ned.

Hvis nedlastinga stopper opp er det sannsynligvis tomt for seedere/ingen som seeder akkurat de delene som mangler. Det kan skje hvis man har relativt få seedere. Det kan være lurt å bare la maskinen stå, så dukker det kanskje opp noen igjen - det har jeg opplevd.

Gammel 12-01-08, 13:22   #40
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Opera har innebygd nedlastingsprogram; det kan godt hende det brukes automatisk sjøl om du installerer uTorrent.

Du vet vel ikke hvordan jeg forandrer på det vel?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:32.