Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Spiser dere foran TV'n?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-01-08, 20:55   #21
Føniks
padawan

Føniks sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Spiser dere foran TV'n?

Alle måltider inntaes på kjøkkenet ved spisebordet. Det er en av våre kjepphester.

Gammel 13-01-08, 20:56   #22
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har det ikke noe særlig trivelig på kjøkkenet. Kjøkkenbordet er under noen overskap og ungene begynner å bli så stor at de fort dunker hodet i skapet. Derfor har det blitt til at vi stort sett spiser middag og andre måltider på stua, foran tv. Noe jeg ikke liker, men da er det langt hyggeligere rundt bordet. Går jo an å slå av tvn såklart...

Jeg drømmer om et større og nyere kjøkken, men det blir nok i mine drømmer i mange år til....... nyere kjøkken kan være aktuelt i løpet av noen få år, men plassen blir ikke bedre.... Vårt kjøkken er fra 1956.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-08, 20:57   #23
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Vi spiser alle frokoster enten ved kjøkkenbordet eller i spisestua. Alle hverdagsmiddager likeså. Kveldsmat kan godt spises foran tv'n, hvis det er samtidig som barnetv feks.
Lørdag og søndagsmiddag spises foran tv'n - og det er da i 19.30-20 tiden ca. Dette er noe jeg har med meg fra min barndom, og jeg husker at jeg så lenge jeg bodde hjemme stort sett prioriterte slik at jeg fikk med denne stunden, for det var så koselig.

Gammel 13-01-08, 20:59   #24
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi har sofagruppen og spisestuen rett ved siden av hverandre, så vi snur bare på TV-en om ungene skal se på noe mens de spiser. De gangene det skjer er det frokost eller kvelds som inntas.
Middag spiser vi med TV avslått. For det meste, i alle fall.

Gammel 13-01-08, 21:08   #25
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Alle måltider som ungene er med på inntas på kjøkkenet eller i spisestua.
Det er det aller mest praktiske her hos oss.

Hvis en av dem er syk eller noe hender det at de får brødskive i godstolen foran TVn eller spiser annen mat i stua.

Om kvelden når ungene har lagt seg derimot slapper jeg og mannen av i hver vår recliner foran TVn med litt kveldsmat og en kopp te.

akkurat samme her.

Lørdagsgodt får de i sofaen, da med et laken over sofaen (ganske ny sofa, har ikke lyst på sjokoladeflekker helt enda...)

Gammel 13-01-08, 21:12   #26
Trixie
Bør lage seg en tittel selv

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Stort sett de fleste mltider inntas ved spisestuebordet. Og alltid middager! Og helgefrokoster samles der.
Men noen kveldsmatmåltider inntas foran tven.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-08, 21:15   #27
Labolina
Superduperaktiv

Labolina sin avatar

Labolina er litt kulLabolina er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Vi spiser som regel middager ved matbordet. Frokost og kvelds kan gjerne inntas foran boksen.

Labolina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-08, 21:15   #28
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi spiser i stua som oftest. Men har ofte ikke tv`en på. men ofte har vi det.eks om vikoser oss der på film og spiser pizza og sånt.

Vi har så lite kjøkken at skal vi sitte her å spise så kan ikke snoopy være våken.for det om hun har egen stol med bord så må hun stå så langt uanna at vi ikke rekker henne

og nå står jobb pcen til mann på kjøkkenet. han må reparere den.
Og da er det værtfall ikke plass
Og ikke har vi nok stor stue til å ha spisestue.

Gleder meg til vi skal bygge ut å bygge om kjøkkenet og ha spisestue i stua og lage ny stue i utbygget

Gammel 13-01-08, 21:18   #29
Noba
🎈

Noba sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Huff vi er håpløse. Men har blitt mye flinkere nå som jeg er i permisjon, da spises middagsmaten i ukedagene på kjøkkenet i det minste.

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-08, 21:45   #30
Libra

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Alle måltider inntaes ved et spisebord og aldri foran TV'n og her er mine grunner:

1. Sosialt: Vi sitter sammen å spiser og prater sammen. Hverdagen er travel og måltider er et naturlig samlingstidspunkt

2. Fordøyelsen: Jeg er opplært til at magen ikke har godt av å sitte i sofa sittestilling, det er best for fordøyelsen å sitte på en ordentlig stol å spise.

3. Mengdekontroll: Det er påvist at når man spiser med TV som underholdning så har man ikke samme mengdekontroll på hvor mye man spiser (finner ikke igjen dette) Det er lett å bli sittende å spise betydelig mer enn hva man ellers ville ha gjort fordi man "drømmer" seg bort og bare spiser fordi det er godt.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-08, 21:48   #31
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Her i huset er det ikke lov å spise i stuen så det er ikke noe aktuelt tema. Det eneste unntaket er på lørdagen når ungene får lørdagsgodtet på matter på gulvet foran TVn. Unntaksvis får de også spise litt ved TVn i kjellerstua, men da er det gjerne fordi de er mange inne og ser film.
Alle måltider spises i spisestua eller ved kjøkkenøya. Det hender vi voksne bryter regelen, men da ikke med ungene våkne/hjemme.

Jeg har vokst opp i et hjem uten TV og er ikke vant med at TV og mat hører sammen, ser på det som en skikkelig uting igrunn. Jeg synes det er usosialt og ikke minst ubehagelig å spise der. Det er heller ikke plass ved stuebordet til 5 stk. Middagsmat og sofa hører absolutt ikke sammen her i huset !

Gammel 13-01-08, 21:54   #32
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi spiser foran TV hver fredag klokken 18.00 til barne-tv. Det er vår faste fredagstradisjon. Ellers spiser vi fortrinnsvis ved kjøkkenbordet. Hverdagsmiddagene og helgefrokostene pleier vi å innta sammen, og da er det hyggelig å småprate med hverandre fremfor å se på TV. Men det skjer unntak da, særlig i helgene.

Jeg syns generelt at det er en uting at TV skal stå på med mindre det er noe spesielt vi skal se på, og det er det sjelden ved middagstider.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-08, 22:10   #33
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Storesøster spiser oftes frokosten i helgene foran barnetv hvis vi spiser før 10.
Ellers spiser vi noen ganger middag / varm kveldsmat foran tv fredag eller lørdag, men for å være helt ærlig er det veldig mye mer behagelig å ha 2 åringen i høystol ved kjøkkenbordet enn å ha henne i sofaen

Gammel 13-01-08, 22:10   #34
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De fleste måltider der barna er med inntas ved spisebordet.
Hos oss er det fordi Stesnuppa spiser enormt mye om hun ser TV samtidig. Så istedet for å lage en big deal utav det så sluttet vi å se TV mens vi spiste.

Noen lørdager spiser vi ved Tv'en.

Gammel 13-01-08, 22:58   #35
Muskat

Muskat sin avatar

Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi spiser stort sett ved spisebordet, og omtrent aldri foran TVen. Unntaket er hvis det er helg og vi skal se på film etter ungene har lagt seg, da kan det hende en sjelden gang at vi spiser mens vi ser filmen.

Før ungenes leggetid er TVen kun på når det er barne-TV på NRK (og da har vi jo allerede spist middag uansett), ellers er den avslått.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-08, 22:58   #36
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg spiser forresten alltid kvelds foran pc-en.

Gammel 13-01-08, 23:02   #37
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Alle måltider som ungene er med på inntas på kjøkkenet

Her også. Jeg synes dette er mest praktisk, uten tvil, og dessuten vil jeg ikke lære dem mat-foran-tv-uvaner.

Mannen min og jeg spiser ofte litt mat foran tv-en om kvelden. Vi søler imidlertid ikke like mye som ungene. Det hender vi spiser middag der (uten barn) fredags- og lørdagskveldene, men det skjer like gjerne ved spisebordet.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-08, 23:02   #38
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

Jeg spiser forresten alltid kvelds foran pc-en.

Herregud, nå kom jeg på at jeg ofte inntar frokosten akkurat her jeg sitter nå.. :roll:

Gammel 13-01-08, 23:04   #39
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Dere som spiser foran tv-en: Har dere spisebord i nærheten eller sitter dere på sofakanten og bøyer dere over salongbordet? Eller kanskje maten-i-fanget-varianten?

Gammel 13-01-08, 23:05   #40
Maya80

Maya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populær
Standard

Her sitter vi nesten alltid ved kjøkkenbordet å spiser når barna er oppe. Men er det bare jeg å sambo som spiser blir det forran tv.

Maya80 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:17.