|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
seru
|
Sv: Om å dømme andres barnJeg synes det stod en god del bra i den tråden, spesielt fra HI om det med å innse at den som uttaler seg på den måten ofte ikke har det godt med seg selv o.l. Nå leste ikke jeg tråden så inngående heller.
|
|
|
|
#3 |
|
|
Sv: Om å dømme andres barnJeg husker tilbake til ungdomsskolen da hele klassen skulle ha klassemøte, med lærere, om ei jente som hadde mange problemer, og som kunne komme med stygge og sårende kommentarer. Jenta selv var selvfølgelig ikke til stede, og saueflokken med idiotpubertaletenåringer kom selvfølgelig med styggere og styggere kommentarer om jenta selv, mens kjøtthuelærerne satt og nikket. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
|
Sv: Om å dømme andres barnJeg synes vel det er ganske drøyt å dømme barn og ungdom uten diagnoser også så til de grader. Man kan ha en dårlig dag som fjortis, man kan si kjipe ting, og jaggu kan det hende at man ikke er helt klar over hele forhistorien også. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Om å dømme andres barn
Det er jeg enig i, og med hånden på hjertet kan jeg ikke påstå at jeg aldri har såret noen i min ungdom. Det har jeg, garantert!
|
|
|
#6 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Om å dømme andres barnDet er da mange tenåringer som sier stygge ting kun for å være slemme. Uten å ha noen andre problemer bak enn at de ønsker å være ondskapsfulle mot noen de ikke liker.
|
|
|
#7 |
|
er grønn og fin.
|
Det gjelder også i høyeste grad voksne mennesker.
|
|
|
#8 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Ja, det er helt riktig.
|
|
|
#9 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Jeg har heller ikke glemt tenårene. Det var mange på 15 år som sa uakseptable ting. De hadde verken diagnose eller kom fra problemhjem. Jeg tror jammen jeg selv har sagt ting som ikke var helt OK.
|
|
|
#10 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Om å dømme andres barnEg forstår sjølvsagt deg, Fruktflua. Eg hadde også vorte sint om dette skjedde mitt barn. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Ustabil
|
Hyggelig at vi er enige i dag, Alfa! |
|
|
|
|
|
#14 |
|
|
Sv: Om å dømme andres barnNå er jeg kanskje litt vel herdet, men jeg kan ikke annet enn å bli litt overrasket av at man kan bli så lei seg og opprevet av en tenårings uttalelse om en annen tenårings skoleballkjole. Selvfølgelig, det er trist og leit og vanskelig når man (som alle andre tenåringer) har issues i forhold til utseendet sitt, men jeg vil vel egentlig si at da slipper man ganske lett unna. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Sperret
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Sperret
Jeg sa ikke at du ikke har uttalelsesrett fordi du ikke har tenåringsbarn, jeg bare lurte. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Ustabil
|
Jeg skjønner godt at tenåringen selv blir opprevet og lei seg, og jeg skjønner også at tenåringens mor blir lei seg på datterens vegne. Men i bunn og grunn spørs det vel om det ikke er lettere tross alt å lære usikre tenåringer å ignorere andres kommentarer, enn å gjøre noe med de som slenger med leppa. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Om å dømme andres barnDessverre er det alt for lett å dømme andre mennesker, men samtidig har vi lit skylapper over hva vi selv sier.
|
![]() |
|
|