Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Legimitasjon og andre ord vi tror vi kan

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-01-08, 10:03   #1
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Legimitasjon og andre ord vi tror vi kan

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Vel, jeg akker meg over folk som skriver og sier ekspresso/expresso når de mener espresso. :føler seg bedre allerede:

Min far liker veldig godt Cappucini.

Opprinnelig lagt inn av StiBy, her.

"Gabasjebrett" - bagasjebrett

Er det noe galt med gabasjebrett også nå da?

Selv har jeg sagt godmorgenkåpe om morgenkåpe i alle år, og poden går ikke i barnehagen, men hagebagen.

Gammel 22-01-08, 10:11   #2
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

LilleRosin: "Uttrykk for regn", ja, hi hi, det tok en stund før jeg skjønte hva de egentlig sa (hvordan kommer regn til uttrykk? Ved å regne, vel??). For ikke å snakke om "Kysten, Lindesnes, Ånasira", eller er det "og Nasira"?? Og hvor i alle dager er Dalstroka Innafor? Ja, ja, det er vel ikke så farlig så lenge det ikke angår meg og mitt vær!

Gammel 22-01-08, 22:00   #3
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Misteri, her.

Jeg sier vistnok Sudoko. Tunga mi vil absolutt ikke være med på sudoku.

Og jeg sier Soduko

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-08, 23:04   #4
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Nå skrev jeg det som det høres ut. Det uttales resjisør, med sj-lyden først og s-lyd etterpå. Mange bytter om og det får jeg neller av.

Ja, nå ser jeg det. Leste litt for fort.

Det er lettere å si ressisjør og det har sikkert jeg kommet til å ha sagt om noen spurte meg. Men, det er jo helt feil, ja.

Gammel 21-01-08, 23:02   #5
Isbjørn

Isbjørn sin avatar

Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Så har vi FLUDIUM. Jeg trodde det het akkurat det, men det heter faktisk FLUIDUM. Fra engelske fluid.

Gammel 21-01-08, 23:04   #6
Albertine
Passiv

Standard

Folk later til å være uvitende om at refrenget på O jul med din glede lyder som følger:" Vi klapper i hendene, vi synger og vi ler så gladelig, så gladelig." Ikke "så glad er vi, så glad er vi"!!!

Svar med sitat
Gammel 21-01-08, 23:07   #7
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Folk later til å være uvitende om at refrenget på O jul med din glede lyder som følger:" Vi klapper i hendene, vi synger og vi ler så gladelig, så gladelig." Ikke "så glad er vi, så glad er vi"!!!

Ups.

Vel, jeg akker meg over folk som skriver og sier ekspresso/expresso når de mener espresso. :føler seg bedre allerede:

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-08, 23:09   #8
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Rekvisjon. Også kjent (i engere kretser) som rekvisisjon.

Gammel 21-01-08, 23:29   #9
carolin
Har laget seg en tittel

carolin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 70
carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Rekvisjon. Også kjent (i engere kretser) som rekvisisjon.

Gammel 21-01-08, 23:09   #10
Isbjørn

Isbjørn sin avatar

Standard

Hehe, der tok du meg, ja!

Gammel 21-01-08, 23:17   #11
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Du kødder nå, sant??

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-08, 23:27   #12
Optimist
Teacher.

Optimist sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Jeg vet mange ord og uttrykk som blir feilbrukt, men det mest komiske jeg har hørt var ei dame som fortalte at dattera hadde fått "wipFlash" i ei bilulykke!!!
Ei bilulykke er jo alvorlig (denne jeg refererer til endte bra den), men jeg visste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg da hun sa "wipflash" altså!!!!

Gammel 21-01-08, 23:30   #13
Isbjørn

Isbjørn sin avatar

Standard

Jeg vet mange ord og uttrykk som blir feilbrukt, men det mest komiske jeg har hørt var ei dame som fortalte at dattera hadde fått "wipFlash" i ei bilulykke!!!
Ei bilulykke er jo alvorlig (denne jeg refererer til endte bra den), men jeg visste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg da hun sa "wipflash" altså!!!!

Nå lo jeg høyt.

Gammel 21-01-08, 23:36   #14
Optimist
Teacher.

Optimist sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isbjørnen, her.

Nå lo jeg høyt.

Jeg har ledd mye av det utsagnet jeg også!!! Tenker på det HVER gang jeg ser dama!

Gammel 21-01-08, 23:32   #15
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Uffda.

Gammel 21-01-08, 23:34   #16
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

ojda.

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Min tidligere sjef gjorde det. Jeg ble superflau hver eneste gang han var på norgesbesøk og vi måte ta han med ut på fasjonable steder og han bestilte ekspresso.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-08, 23:45   #17
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

...mens en kompis av meg fikk whipsplash en gang han tok et skikkelig magaplask i bassenget. (Den morsomheten var tilsiktet, altså.)

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-08, 23:21   #18
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

De jeg har hørt synge den sangen, synger den feil da.

Gammel 22-01-08, 10:32   #19
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Om det er sant så får vi sende klage til tekstforfatteren.

Tekst: Gustava Kielland
[Lytt til melodi]
- 1 -
Å jul med din glede og barnlige lyst,
vi ønsker deg alle velkommen,
vi hilser deg alle med jublende røst
ti tusene ganger velkommen.

Refreng
Vi klapper i hendene,
vi synger og vi ler,
så glad er vi, så glad er vi,
vi svinger oss i kretsen og neier,
og bukker.

Hentet her:http://www.stille-julenatt.org/sang42.htm

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 10:51   #20
Donald
Superduperaktiv

Donald sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Donald er litt kulDonald er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av pippimamma, her.

Om det er sant så får vi sende klage til tekstforfatteren.

Tekst: Gustava Kielland
[Lytt til melodi]
- 1 -
Å jul med din glede og barnlige lyst,
vi ønsker deg alle velkommen,
vi hilser deg alle med jublende røst
ti tusene ganger velkommen.

Refreng
Vi klapper i hendene,
vi synger og vi ler,
så glad er vi, så glad er vi,
vi svinger oss i kretsen og neier,
og bukker.

Hentet her:http://www.stille-julenatt.org/sang42.htm

Tekstforfatteren har jo feil.

Donald er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:03.