|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ringe før man kommer?
Jo, selvfølgelig. Det hender jo at folk kommer på tidspunkt hvor det egentlig ikke passer, og det er lettere å si nei på en sms enn face to face. Men alikevel... |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Ringe før man kommer?Ringer alltid eller sender SMS før vi drar på besøk til noen. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Tatt på
|
Sv: Ringe før man kommer?Her så ringer jeg eller sender SMS først fordi det er forventet. Jeg trenger ikke å få SMS eller telefon med spørsmål om det passer, synes det er hyggelig med uventet besøk. Kanskje fordi vi får så lite besøk?
|
|
|
#4 |
|
By the Sea
|
Sv: Ringe før man kommer?For meg er det helt utenkelig å dra på uanmeldt besøk til andre.
|
|
|
#5 |
|
Borte
|
Nei, slett ikke. Men vi er såpass hyggelige å være på besøk hos at vennene våre ikke bryr seg om litt rufs i kantene. Heldigvis.
|
|
|
#6 |
|
Bedreviter
|
Tvert i mot, men hvis jeg eller ungene ikke er i godt humør i utgangspunktet, så blir vi det i alle fall av å få besøk av gode venner. Og jeg trenger ikke være "presentabel" verken i hus eller klær for å ta i mot besøk av vennene mine. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Ringe før man kommer?Jeg synes det er litt frekt å komme uanmeldt.
|
|
|
#8 |
|
Expired
Medlem siden: Dec 2006
|
|
|
|
#9 |
|
By the Sea
|
Helt enig.
|
|
|
#10 |
|
Expired
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Ringe før man kommer?Jeg setter pris på at folk lurer på om det passer, for det gjør faktisk ikke alltid det.
|
|
|
|
#11 |
|
Borte
|
Sv: Ringe før man kommer?Jeg syns alltid det er hyggelig med uanmeldt besøk og de som kjenner meg (og derfor kommer på besøk) vet jo godt at jeg ikke alltid har det strøkent. Vi klarer alltid å finne bunnen av stuebordet og slenge over kaffen. Jeg vet jo at de kommer for å besøke oss og ha det hyggelig, ikke for å kritisere rotet vårt. At det skulle være frekt å besøke noen man kjenner godt uanmeldt har aldri falt meg inn. Jeg ringer eller smser dem jeg vet har det travelt eller ikke kjenner så godt, ellers kan jeg godt dra på uanmeldt besøk både hit og dit. I dag som alt skal være så godt planlagt og hvor hverdagen er preget av rutine syns jeg det er befriende at noen er litt spontane og kommer innom for en prat. Det er varmt og tillitsvekkende når noen ikke er redd for å være uvelkomne.
|
|
|
#12 |
|
Lattermild "tøysetante"
Medlem siden: Jan 2008
![]() |
Sv: Ringe før man kommer?Mine foreldre hadde et åpent hjem i så måte, men jeg personlig liker ikke at folk buser inn på det viset. Foretrekker at man gjør avtaler. Syns ikke at det er hverken trist/leit/ugjestmildt eller noe som helst. Jeg bare er sånn. Jeg må få områdd meg et lite grann først. Og mine gjester er hjertelig velkommen for det om,- og det vet de.
|
|
|
|
#13 |
|
Fornøyd
|
Sv: Ringe før man kommer?Før vi fikk barn bodde vi meget sentralt i Oslo, og da fikk vi ofte uanmeldt besøk, noe vi syntes var veldig hyggelig. Etter at vi fikk barn (og flyttet ut i forstaden), har det kun skjedd 3 ganger - og da var vi ikke hjemme.
|
|
|
#14 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Ringe før man kommer?Mamma og pappa stikker av og til innom på uanmeldt visitt, og det er bare koselig, for de forventer ingenting, og jeg skjems ikke over rot overfor dem.
|
|
|
|
#15 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Sv: Ringe før man kommer?Jeg kan ikke skjønne at det er frekt å gå på uanmeldt besøk til andre. Gjør man det så er man da klar over at man kan få nei, at de ikke er hjemme etc. Jeg har ingen problemer med uanmeldte besøk. Som regel passer det helt greit, jeg bryr meg fint lite om det er rotete.
|
|
|
#16 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Ringe før man kommer?Jeg synes alltid det er hyggelig med uanmeldte besøk. De som gjør det er bare gode venner som kjenner oss godt uansett. Og de vet at det ikke alltid er strøkent her, og jeg kan være helt ærlig med dem hvis det virkelig ikke passer. Men det er sjelden, hvis vi hadde planlagt noe kan jeg stort sett endre på det.
|
![]() |
|
|