Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Bruker du refleks?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Bruker du refleks?
Ja, selvfølgelig gjør jeg det! 62 77,50%
Nei, jeg er selvlysende. 3 3,75%
Barna gjør, men det hender jeg glemmer det selv. 15 18,75%
Deltakere: 80. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-01-08, 12:19   #21
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Bruker du refleks?

Selvsagt, har jo de kuleste refleksene også, mummitrollet og snorkfrøken som henger på hver sin side av jakken
Og avkommet har refleksvest.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-08, 12:31   #22
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du refleks?

Jeg har refleks i alle jakkelommer på denne årstiden. Mannen er ikke like flink, men han har skjerpet seg kraftig etter at jeg la et lite lager av såne remser på en hylle like ved utgangsdøren.

Gammel 24-01-08, 12:34   #23
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg bruker alltid reflekser (alltid mer enn en), noen ganger tar jeg på refleksvest.
Smågutta har refleksvester begge to, i tillegg til refleks-detajer på dressene.

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-08, 12:38   #24
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Når jeg ikke har vesten på, bruker jeg alltid refleksbånd rundt ankelen i tillegg. Det er ikke alltid så lett for bilistene å se en liten en som henger ut av lomma.

:livredd for å bli påkjørt i mørket:

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-08, 13:16   #25
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Tar på refleksvest når jeg følger ungene til skolen. De har også på.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-08, 13:28   #26
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Ungene bruker refleksvest, stort sett. De har intergrerte refleksstriper i klærne, men det er sikkert for lite.

Jeg bruker slike armbånd man slår på seg, eller vest. Kommer litt an på hva vi skal.

Enkelte ganger har jeg sååå lyst til å stoppe og fortelle mørklagte og usynlige fotgjengere noen sannhetens ord. Enkelte vises ikke før jeg er helt ved siden av dem. Skremmende.

Gammel 24-01-08, 13:49   #27
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Barna bruker vester. Jeg har også vest, men det hender jeg glemmer å ta den på.

Gammel 24-01-08, 15:05   #28
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Barna, mannen, jeg og hunden bruker refleksvest. Når jeg går tur med hunden i mørket føler jeg at vi er selvlysende.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-08, 15:43   #29
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Jeg har alltid refleks hengende på jakken. Mangler på kåpen, dog, men den går jeg aldri tur i. Dårlig unnskyldning. Mannen er også flink, og Maia har reflekser på jakke/dress. Bruker også alltid regntrekket på vogna, da det ikke er mye til reflekser på selve vogna. Vi kan bli flinkere til å ta på oss refleksvester.

Gammel 24-01-08, 17:17   #30
Hønni

Hønni sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selvsagt!

Jeg er også kjent for å informere folk jeg så vidt ikke kan se gjennom bilvinduet at de må skaffe seg refleks.

Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-08, 21:05   #31
syllan
Viking F.K !!

syllan sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
syllan er populærsyllan er populærsyllan er populærsyllan er populær
Standard

Ja, selvfølgelig gjør jeg det.
Bruker refleksvest når jeg går i mørket.

Gammel 24-01-08, 21:07   #32
Muskat

Muskat sin avatar

Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Ja, jeg har blitt kjempeflink til å bruke refleks!

Jeg er så fæl til å glemme å ta på meg disse rekfleksbåndene rundt armen, refleksvest osv. Så løsningen ble reflekser festet i begge jakkelommene på alle jakkene mine. Så nå har jeg alltid refleks når jeg går ute i mørket. Jeg har til og med fått mannen til å sjekke om de virker (og det gjorde de).

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-08, 21:08   #33
gethosmurfen
Superaktiv

Medlem siden: Sep 2007
gethosmurfen er litt kul
Standard

Snuppa har refleksvest til å ha i barnehagen, men jeg er aldri ute etter at det er mørkt, så jeg trenger ikke. Har en refleks i hver jakke, men glemmer somregel å ta den ut om jeg er ute i mørket. Da tar jeg somregel bare en kjapp tur rundt blokkene her, og det er helt bilfritt...

Gammel 24-01-08, 21:08   #34
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, og de som ikke gjør det er idioter.

Gammel 24-01-08, 21:13   #35
Maiden
Fear of the dark

Maiden sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Maiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja alle i familien har refleksvest.

Maiden er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-08, 18:07   #36
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Her bruker vi vester alle som en!

Gammel 26-01-08, 18:16   #37
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jepp. Jeg har en sånn refleks som man smeller på og som krøller seg rundt armen hengende på styret, også tar jeg den på armen når det trengs. Jeg har problemer med å finne noe som funker skikkelig på vognen (P&T), men det er da noen små refleksbånd på den. Kanskje jeg rett og slett skal klistre noen på voksiposen, det er den som kommer mot bilene.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-08, 18:33   #38
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, jeg bruker refleks. Føler meg litt naken om jeg glemmer å ta på. Ungene har også hver sin refleks, men ikke alltid jeg setter dem på. De er nesten ikke ute og går i mørket, men med en gang vi skal gå i mørket, er det refleks på. Synes det er litt skummelt å la dem ha refleks med sikkerhetsnål i bhg, og ja, jeg er nok litt pysete.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-08, 18:40   #39
Blånn

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg prøver å være flink. Vet jeg at jeg skal gå i mørket har jeg som regel med en refleksvest. I vinterjakka mi har jeg en refleks, men ikke på allværsjakka. Jeg har en refleks på sekken min så jeg er i allefall synlig bakfra.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-08, 18:44   #40
Skytte

Skytte sin avatar

Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Ja, det gjør jeg. Burde fått tak i noen flere slik at jeg har på begge sider på alle jakker. Har ikke lyst til å bli påkjørt en gang til (selvom det den gang ikke var pga manglende refleks)..

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:37.