|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#23 |
Nybegynner
Medlem siden: Jan 2008
![]() |
![]() Sv: Komplisert å bygge seng selv?Skremmern |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
*elsker ENGA*
|
![]() Sv: Komplisert å bygge seng selv?Nei, i grunnen ikke. Mannen bygde reisverket i kroken der sengen skulle være, den går fra vegg til vegg, er 2,80 lang og 90 bred. De har "bare" 2 m madrasser, i øverste etasje har de kosekrok med masse puter der hvor det ikke er madrass. Nede er det en liten gang som er malt sort med sånne lysende øyestikkere fra ikea i taket, skikkelig stilig
![]() |
#26 |
*elsker ENGA*
|
![]() Sv: Komplisert å bygge seng selv?Vi har skumgummimadrasser som vi har skåret til rundt de "stenderne" inni borgen.
![]() |
#27 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Komplisert å bygge seng selv?Jeg venter spent på sengesnekringsoppdatering fra Skremmeren.
![]() |
#28 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Komplisert å bygge seng selv?Jeg skal vise før- og etterbilder. Det blir ikke noe prinsesseslott. :nekt: Jeg ser for meg borg (hvis ingen har en bedre idé) på ungenes rom.
![]() |
#29 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Komplisert å bygge seng selv?:abbonerer: |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Komplisert å bygge seng selv?Vi har også laget borgseng selv, men vi gjorde det enkelt for oss selv og bygget inn en køyeseng vi hadde fått av noen bekjente. Denne sengen kledde vi med plater, og malte. Jeg kan ta bilder og legge ut litt senere i dag.
![]() |
#31 |
Leser
|
![]() Sv: Komplisert å bygge seng selv?
Vi har bygget seng og jeg vil si at det som er viktig er at du tenker på hvorfor du vil bygge seng. Den sengen som MorStina har lagt inn bilde av var jo fantastisk flott, men hvis det bare er utseende du er ute etter vil jeg tro det blir enklere og billigere å legge plater utenpå en ferdig seng (slik som Adrienne sier hun har gjort). Vi har bygget seng for å få den til å passe inn i en vinkel + at vi har ønsker på høyden på sengene og da må man snekre selv. Med mindre man har matrialet så var det for oss dyrere enn å kjøpe seng på IKEA. (NB! Vi har laget to køyesenger, altså fire sengeplasser og alle skal tåle voksen vekt. Jeg og mannen kan sove sammen i en seng, vi er ca 160 kg. En ren barneseng trenger ikke å tåle så mye vekt.)
![]() |
#32 |
*elsker ENGA*
|
![]() Sv: Komplisert å bygge seng selv?Vi gjorde det slik fordi det ble billigere (hadde alle materialene) og det passet inn i den kroken der vi skulle ha den. Da de var mindre lå de i hver din ende oppe og hadde lese og lekekrok under, men de ble for lange og vi gjorde det om til køyeseng ved å kjøpe ny madrass under så eldsten fikk sin seng der.
![]() |
#33 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Komplisert å bygge seng selv?
Ja, det er planen. Jentene har en helt ny etasjeseng, så den skal ingen steder.
![]() |
#34 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Komplisert å bygge seng selv?Sjekk i hvert fall om en standard madrass kan komprimeres inn til passe størrelse, om den bare er bittelitt for mye stor.
![]() |
|
|