Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Følger du med på det amerikanske presidentvalget?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-02-08, 18:20   #21
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Følger du med på det amerikanske presidentvalget?

Jeg tror fru Obama hadde blitt en helsikes president. *drømmer*

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-08, 20:16   #22
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, DET virker som et grepa kvinnfolk!

Gammel 06-02-08, 20:42   #23
Trolljenta25
Erfaren

Trolljenta25 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Trolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populær
Standard

Fru Obama som president, Obama himself som visepresident. Et mye bedre alternativ enn Hillary.

Trolljenta25 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-08, 20:55   #24
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg tror fru Obama hadde blitt en helsikes president. *drømmer*

Det hadde vært noe.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-08, 21:02   #25
TBM
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Jasså, Hasselnøtt, så du mener at Clinton og Obama burde skille seg fra sine respektive og finne hverandre?

Ja det ville vel vært et sikkerstikk i USA? To fraskilte - en kvinne og en svart?

Amerikanerne er rar - men det viser seg vel at Hillary Clinton får fram mange motstandere og at det er hennes størsteproblem. Det kan være mange som vil stemme republikansk fordi de ikke liker henne...

Svar med sitat
Gammel 06-02-08, 21:39   #26
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Og så syns jeg norsk presse er PATETISK i dekningen sin. Man skulle tro at siden VI syns det er opplagt at det skal bli en demokratisk president, så er det knapt grunn til å dekke de republikanske primaries.

Det har vel også med å gjøre at det er hos demokratene thrilleren er denne gangen. Republikanerne kommer til å velge McCain, og han er vanlig, hvit mainstream i motsetning til Demokratenes hovedkandidater, som har omtrent like mange stemmer hver.

Gammel 11-02-08, 02:14   #27
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Tilbake til HI..... :

Ja, jeg følger med på det amerikanske presidentvalget. Selvsagt.

Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-08, 10:11   #28
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Det har vel også med å gjøre at det er hos demokratene thrilleren er denne gangen. Republikanerne kommer til å velge McCain, og han er vanlig, hvit mainstream i motsetning til Demokratenes hovedkandidater, som har omtrent like mange stemmer hver.

Godt poeng. Men jeg syns jeg har sett det samme før også. Så lamslått som norsk presse ble da George W. Bush (selvsagt) ble gjenvalgt...

Gammel 11-02-08, 10:15   #29
nikki
Bør lage seg en tittel selv

nikki sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
nikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja,det gjør jeg.
Håper på Obama for president før Clinton.

nikki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-08, 10:36   #30
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg følger med, og synes det er mer spennende enn på mange år. Jeg er ikke helt sikker på om McCain, som omtales som "my favorite republican" blant demokratene, kan engasjere den republikanske grasrotbevegelsen slik Polyanne spår. Det er vel ingenting en verdikonservativ misliker så mye som en "sviker i egen leir"? Min største frykt er at Mitt Romney blir visepresident, og at McCain må fratre embetet etter kort tid pga. helsen.

Jeg var egentlig Clintonfan, men jeg merker at Obama vokser på meg. Jeg skjønner hva de mener med Kennedyeffekt. Kanskje USA virkelig trenger en president som er alt annet enn det de har hatt de siste årene, selv om han er upolert og lite erfaren?

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-08, 10:42   #31
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Scarlett: Det er sant - McCain er sånn sett en bra kandidat på mange måter: Ikke så spenngæren som de andre republikanerne, og heller ikke så stemmesankende blant republikanerne.

Og ellers takk for å male ut et enda verre scenarie enn det verste jeg hittil hadde sett for meg.

Gammel 11-02-08, 10:50   #32
Helle
Har glorien til vask.

Helle sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Helle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg følger ikke sånn iherdig med, men jeg synes det er interessant når jeg får med meg noe.

Helle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-08, 10:52   #33
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Og ellers takk for å male ut et enda verre scenarie enn det verste jeg hittil hadde sett for meg.

Ja, huttetu.

Jeg syns forresten det er en smule merkelig med disse primærvalgene, det må da svekke partiene med denne offentlige, interne striden?

Gammel 11-02-08, 10:59   #34
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Ja, huttetu.

Jeg syns forresten det er en smule merkelig med disse primærvalgene, det må da svekke partiene med denne offentlige, interne striden?

Ja, og så har de vanligvis (tydeligvis ikke denne gangen) hatt en tendens til å få frem kandiater som er mer ut på sidene - ikke de samlende sentrumskandidatene. Fordi det er "partifolkene" som stemmer i primærvalgene.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:19.