|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: En liten håndsopprekningJeg har vel opplevd både og jeg også. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: En liten håndsopprekningJeg har stort sett bare hatt gode møter med helsevesenet. Det har hverken manglet på personal eller ressurser slik jeg har sett det ihvertfall. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: En liten håndsopprekning
Det er helt klart at alle de eksemplene du kommer med her er ikke ukjente, jeg har vært borti dem selv.
|
|
|
#24 |
|
Mother of Dragons
|
Det har vært høringer til Alle og Enhver i helsevesenet i fjor angående hva som er minste felles multiplum for at et sykehus skal kunne være eksistensberettiget.
|
|
|
#25 |
|
weird
Medlem siden: Sep 2006
Sv: En liten håndsopprekningEt av problemene med pasienter som blir liggende for lenge er også at kommunene ikke har så gode muligheter for å ta dem imot etter utskriving. Det har jeg sett flere ganger. Det er ikke kapasitet i kommunen og pasienten er egentlig ferdigbehandlet ved sykehuset, men ikke frisk nok til å klare seg selv.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Travelt opptatt
|
Vi har tre sykehus i fylket som skal dele oppgavene. Mitt sykehus har ikke barnelege eller -avdeling, så da lille skatt ble født med alvorlig asfyksi måtte hun flys med helikopter til nabobyen. Der satte de igang med en virkelig omfattende behandling, det satt en sykepleier hos henne døgnet rundt i ei uke, legen var innom rett som det var, og hun var tilkoblet massevis av apparater. Hun var egentlig relativt frisk og fin da hun kom fram til nabobyen, pustet selv osv, men fordi de ikke fikk koblet henne på EEG før etter 4 timer visste de ikke om hun hadde hjerneskade. Sannsynligvis ville de ikke startet denne behandlingen hvis hun ble født på et større sykehus der de kunne overvåket henne helt fra starten av, for alle senere undersøkelser har vist ei frisk og fin jente.
|
|
|
#27 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: En liten håndsopprekningJa, vi var forresten tilbake for oppfølgende undersøkelse i går. Tre timers kjøring for en undersøkelse som tok en halvtime. Reisen dekkes selvsagt av trygdekontoret. Neste undersøkelse er om noen måneder.
|
|
|
#28 |
|
Mother of Dragons
|
Dette er et veldig viktig poeng. Jeg vil tippe at normalt sett er 50-60 %, og til tider 90% av pasientene ferdigbehandlede. Det vil si at de ligger bare og venter på sykehjemsplass. Men det er klart, det trengs sykepleiere til sykehjemmene også. Så selv om det er mer vanlig med hjelpepleiere i kommunene, så det er ikke sikkert at det hadde gjort så stor forskjell i antall sykepleiere.
|
|
|
#29 |
|
weird
Medlem siden: Sep 2006
Sv: En liten håndsopprekningJepp. I tillegg har man jo også de som er midt i mellom. Som kanskje trenger mer oppfølging enn det man kan tilby på et vanlig sykehjem, men som allikevel er ferdigbehandlet.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
![]() |
|
|