Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Klær som er brukt, men ikke møkkete

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-02-08, 16:17   #21
MorStine
*elsker ENGA*

MorStine sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Øvre Romerike
Blogginnlegg: 2
MorStine er populærMorStine er populærMorStine er populærMorStine er populær
Standard

Sv: Klær som er brukt, men ikke møkkete

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

De legges tilbake i skapet, eller på en benk på badet, eller på sofaen der de ble skrellet av, eller over sengekanten, eller over trappegelenderet, eller over esken med bilbane.

:superhusmor:

Aldri i sofaen eller stuen...

Gammel 12-02-08, 20:09   #22
Marge
Bør lage seg en tittel selv

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Brukte, men rene klær legges tilbake i skapet. For meg er dette en selvfølge og jeg er forbauset over at så mange vasker klærne etter bare én gangs bruk og uten at de er skitne. Synes folk her inne virker over gjennomsnittet interessert i miljøet, og derfor overrasker dette meg.

Sist redigert av Marge : 12-02-08 kl 20:17.
Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 20:15   #23
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Skjørt, kjoler, bluser og litt penere klær som ikke bør vaskes for ofte henger jeg inn i skapet igjen. Bukser og gensere ligger på skittentøyskurven på badet, eller henges på knagger på soverommet. Barnas klær som ikke er skitne liger på krakken på badet til neste morgen.

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 20:15   #24
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Rypejenta, her.

Brukte, men rene klær legges tilbake i skapet. For meg er dette en selvfølge og jeg er forbauset over at så mange vasker klærne etter bare én gangs bruk, og uten at de er skitne. Synes folk her inne virker over gjennomsnittet interessert i miljøet, og derfor overrasker dette meg.

Signerer. Jeg har endelig innsett at en lur kurvløsning ikke fungerer og derfor skapet.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 20:21   #25
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Klær som er brukt en gang, og som skal brukes igjen, henges over sengegjerdet, eller legges på badet klart til bruk dagen etterpå også. Prøver jo å være litt miljøbevisst, samtidig som jeg hater klesvask. Hvis jeg ikke har lyst til å gå med samme antrekk to dager på rad, deler jeg opp antrekket og rekombinerer, eller henger det til side til dagen etter der igjen. Jeg legger aldri klærne tilbake i skapet, men jeg har en kurv-skuff under senga som eventuelt kan brukes til slikt (dvs hvis jeg må lynrydde unna alle klærne som henger over senga!)

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 20:44   #26
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er hakket mer sjuskete enn deg, Marit. De blir nemlig ikke liggende på noen benk eller stol, men i en stor haug på soveromsgulvet som vokser seg større hver gang. Jeg rensker opp der sånn ca hvert jubelår, og blir stadig overrasket over hvor mye mer klær jeg har enn jeg tror. Og når jeg da rensker opp, havner de selvfølgelig i vask før de blir liggende i den rene-klær-som-ingen-gidder-å-brette-haugen. Og DEN ligger på en benk.

Gammel 12-02-08, 20:48   #27
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Jeg prøver å bruke klærne til de er vaskeklare, men det er ikke uvanlig at vi har masse halvrene klær. Så blir jeg lei av det og samler alt i en diger haug, begynner å sortere dem og kaster dem frustrert inn i vaskemaskinen mens jeg lover meg selv at dette er siste gangen. Vi har altfor mange klær!

ullmor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 21:07   #28
Garbella
Til tider hjulbeint

Garbella sin avatar

Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

De blir liggende på vaskemaskine, over en stol på badet eller på tørkestativet på soverrommet.

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 21:19   #29
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg, derimot, overraskes over at noen legger brukte klær tilbake i skapet. Jeg kunne ikke tenke meg det, der havner kun nyvaskede klær. Klær som er brukte vaskes absolutt ikke mer enn nødvendig, men henger på knagger på soverommet. Det gjør også ungenes klær. Ungenes klær er såpass i sirkulasjon at de sjelden henger der lenge. Jeg synes derfor ikke at det henger unødig mye klær på knagger hos oss.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 21:35   #30
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mine klær ligger på en benk på badet.
Ungenes klær ligger på benken på vaskerommet(klar til bruk i morgen).
Fars klær henger på knagger på vaskerommet.

Gammel 12-02-08, 21:37   #31
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Jeg, derimot, overraskes over at noen legger brukte klær tilbake i skapet. Jeg kunne ikke tenke meg det, der havner kun nyvaskede klær. .

Vasker du f.eks. ullgensere, kjoler, draktjakker og skjørt etter bare en dags bruk? Da hadde klærne mine blitt fort utslitt, gitt. Og jeg er som regel veldig lite skitten etter en dag på jobb.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 21:40   #32
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Vasker du f.eks. ullgensere, kjoler, draktjakker og skjørt etter bare en dags bruk? Da hadde klærne mine blitt fort utslitt, gitt. Og jeg er som regel veldig lite skitten etter en dag på jobb.

Neida, ikke i det hele tatt, men de havner ikke tilbake i skapet. Som jeg sa, så henges de vanligvis opp på soverommet til de er tilstrekkelig skitne til å vaskes. (Kjoler vaskes forresten ofte etter en gangs bruk. De fleste kjolene mine er sånne som man har direkte på kroppen.)

Forøvrig vasker jeg så lite som absolutt mulig. Det er jammen nok klesvask som det er.

Gammel 12-02-08, 21:54   #33
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da ville soverommet mitt fort blitt fullt av klær.. Jeg varierer ganske mye og det kan godt være klær jeg bruker bare en sjelden gang. Så skapet er greiest for min del.

Gammel 12-02-08, 21:57   #34
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Ja, du bruker antakelig også en del penere klær på jobb? (Enn for eksempel meg, mener jeg.) Mange kler seg jo gjerne litt pent på jobb og skifter når de kommer hjem. Jeg bruker samme antrekk hele dagen. Jeg pynter meg ikke så mye når jeg jobber med de helt små.

Gammel 12-02-08, 21:59   #35
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Av en eller annen grunn blir de lagt oppå Champions lekekasse i stua. Bukser henger over gitarkassa.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 22:04   #36
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Kler meg nok litt penere på jobb enn om jeg hadde jobbet i barnehage/barneskole. Er det møter og jeg har dresset meg opp litt ekstra så hender det jeg skifter når jeg kommer hjem, ellers går jeg som oftest med det samme resten av dagen.

Gammel 12-02-08, 22:05   #37
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

I klesskapet legges og henges kun rent tøy. Enten er brukt tøy klar for en vask, eller så brukes det dagen etter. Om vi skulle lagt klær på vent, enten i klesskapet eller på badet, så ville det blitt et sant kaos allerede etter en dag.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 23:06   #38
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har to hyller i mitt klesskap, et for jobbtøy og et for hjemme-/helgetøy.
Jobbtøyet som er brukt en dag på jobb bruker jeg ikke en dag til, da blir det for svett. Det flytter jeg opp i hylla for hjemmetøy og bruker det en rolig dag hjemme før jeg legger det på vask. Eller henger det over den berømte stolen på soverommet...

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 23:10   #39
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi mellomlagrer klær; overalt. Derfor er det ganske rotete hjemme hos oss.

Mannen er langt verre enn meg. Jeg drev ikke med slikt før jeg traff ham, så jeg gir han skylda. :veldig lurt:

Gammel 12-02-08, 23:14   #40
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven75, her.

Vi mellomlagrer klær; overalt. Derfor er det ganske rotete hjemme hos oss.

Mannen er langt verre enn meg. Jeg drev ikke med slikt før jeg traff ham, så jeg gir han skylda. :veldig lurt:

Så bra! Dere roter for miljøet!

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:33.