|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Hvilken situasjon beskriver best ditt navnvalg? | |||
| Jeg har valgt et mindre populært navn og handler ikke i Sverige/leser ikke Se og Hør |
|
93 | 40,97% |
| Jeg har valgt et mindre populært navn og handler i Sverige/leser Se og Hør |
|
34 | 14,98% |
| Jeg har valgt et populært navn og handler ikke i Sverige/leser ikke Se og Hør |
|
29 | 12,78% |
| Jeg har valgt et populært navn og handler i Sverige/leser Se og Hør |
|
7 | 3,08% |
| Dustepoll |
|
64 | 28,19% |
| Deltakere: 227. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff - navnevalg og åndssnobberiMine barns navn er ikke de mest vanlige. Jeg leser aldri Se & Hør, men vi handler av og til i Sverige.
|
|
|
#3 |
|
Går stille i dørene
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff - navnevalg og åndssnobberiNebbia: Jeg er enig i at det er interessant å se på utviklingen, ikke bare det spesifikke året. Samtidig synes jeg Tinetoffs "antall ikke-norske bokstaver (c, w, x, z samt h på uortodokse steder)" bør vektlegges for å si noe om snobbenivået. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
Sv: Spinoff - navnevalg og åndssnobberiHandler ikke i Sverige,leser ikke Se&Hør og har et ganske populært navn på minstejenta. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Fortynnet
|
Sv: Spinoff - navnevalg og åndssnobberiJeg skjønner ikke problemstillingen og hva som liksom skal bli sammenhengen her. Mener du at man er usnobbete hvis man handler i Sverige, leser Se og Hør og har "vanlige" navn på barna sine? Jeg tror vel kanskje at mange Se og Hør-lesere kan ha temmelig fantasifulle navn på barna. Det er mange former for navnesnobberi. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff - navnevalg og åndssnobberiJeg handler mye i Sverige fordi det økologiske vareutvalget er MYE større der borte, og det gjør ingenting at det er mye billigere enn hjemme. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff - navnevalg og åndssnobberiJeg kunne ikke krysse av på pollen. Vi har valgt uvanlig navn til lillesøster, vi handler i Sverige (dog ikke alkohol og tobakk), men vi leser ikke Se&Hør. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
In love with a fairytale
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Spinoff - navnevalg og åndssnobberiJeg leser ikke Se og hør, og handler ikke i Sverige (uteom hvis jeg er der på ferie da) |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Ekvilist
|
Sv: Spinoff - navnevalg og åndssnobberiJeg har en sønn med et middels vanlig navn (tror jeg, eller er det vanlig ?), handler i Sverige flere ganger i året, men leser ikke Se og hør. Er litt usikker på hva jeg skal stemme. At vi har campingvogn bikker oss kanskje over i Se og hør kategorien? Jeg vil ikke være folkelig.
|
|
|
#10 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Spinoff - navnevalg og åndssnobberi
|
|
|
#12 |
|
Henger i stroppen
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Spinoff - navnevalg og åndssnobberiBarna har relativt uvanlige navn (eldste sitt er uvanlig i hennes generasjon; yngste sitt er litt mer vanlig, men ikke på topp 40), vi handler over grensen 2-3 ganger i året, og jeg kan glatt finne på å bla i et Se & Hør dersom det skulle slumpe til å ligge foran meg. Men jeg kjøper det aldri.
|
|
|
#13 |
|
Ekvilist
|
Siden jeg er skikkelig såra og vondbråten måtte jeg inn på ssb for å finne ut at din sønn har et mye mer folkelig navn enn min. Hvem er mest folkelig. Hah! (Men begge navnene er bedårende vakre altså. )
|
|
|
#14 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Spinoff - navnevalg og åndssnobberiDustepoll |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Spinoff - navnevalg og åndssnobberiJeg vil våge å påstå at det å ta med alternativet "dustepoll" ødelegger mer for påstanden din i innlegg nr 18 enn det at hver svarer på flere alternativer.
|
|
|
#17 |
|
I farta ...
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff - navnevalg og åndssnobberiHe, he, jeg synes dette var en ganske festlig poll, jeg. Et problem er selvfølgelig hvordan man avgrenser begrepet "populært" i denne sammenheng. Er et f.eks tjue på topp i SSB sin navnestatistikk? |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Passiv
|
Topp 10, topp 20, topp 30, topp 40? Jeg har ingen klar oppfatning av hvor grensen for populært går. I tillegg til å publisere hele listen, gir SSB ut topp 10 og topp 40 til media. Jeg har inntrykk av at de som bevisst velger et annerledes navn holder seg unna topp 40, men populært er et subjektivt begrep i denne pollen. |
|
|
|
#19 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Spinoff - navnevalg og åndssnobberiJeg har valgt et populært navn og handler i Sverige/leser Se og Hør
|
|
|
|
#20 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Spinoff - navnevalg og åndssnobberiHm.. Jeg måtte dessverre svare "dustepoll" siden jeg ikke fant noen alternativer. Jeg verken leser Se & Hør eller handler i Sverige (skjønt det kunne jeg sikkert ha funnet på å gjøre dersom jeg bodde langs grensa, for eksempel), og ungenes navn er verken veldig populære eller spesielt sjeldne. |
|
|
|
![]() |
| Emneord |
| avsporing, navn, åndssnobberi |
|
|