Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvem skal ha barna om dere dør?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-02-08, 09:19   #1
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvem skal ha barna om dere dør

Mine foreldre, som ikke er gamle. (57).

Gammel 20-02-08, 09:35   #2
cora
både her og der

cora sin avatar

Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Tja, der er jeg usikker. Søsknene mine er bosatt i utlandet, så det er vel mer sannsynlig at svogeren min m/familie kan ta vare på barna våre. På den annen side har svigerinna mi ganske dårlig helse, så jeg tviler kanskje på om hun ville ha vært i stand til å ta seg av tre barn ekstra. Broren min kommer muligens til å ta med seg familien og flytte tilbake til Norge etter hvert, så det er mulig at de ville ta seg av ungene. Søsteren min har fire barn selv, og har dessuten bodd utenlands i over 20 år, så det er meget tvilsomt om hun ville hatt mulighet til å ta seg av dem.

Gammel 20-02-08, 08:26   #3
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Søsteren til sambo. Vi har snakket med henne om det også.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-08, 08:49   #4
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har ikke pratet så vledig om det, bare sånn lett overflateprat, men jeg ville enten at Poden skulle vokst opp hos den minste storesøstra mi, eller hos en venninne som jeg vet kunne tatt godt vare på ham.

Når jeg velger slik er det med bakgrunn i at vi har ganske like verdier, syn på barn og barneoppdragelse, livssyn og ikke minst at jeg vet at disse to er ressurssterke mennesker som har orden på prioriteringene sine.
Jeg har mest sannsynlig en hel haug av mennesker i umiddelbar nærhet som på utmerket vis kunne tatt seg av poden. Men man bør sikkert formalisere slike ønsker på et vis.

En ekkel tanke det der med at vi begge foreldrene kan dø samtidig, men jeg har ingen problemer med å snakke om, tenke på eller ta stilling til det.

Gammel 20-02-08, 08:56   #5
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er dessverre en situasjon jeg har vært nødt til å tenke gjennom.

Søsteren min skal ha barna. Alt det formelle er ordnet, med bevitnet viljeserklæring, og kopier av alt som er relevant for at hun skal vinne frem.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-08, 10:03   #6
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette har vi ikke tenkt på, men det er et vanskelig og alvorlig spørsmål. Hvis det er slik at besteforeldre sjelden får omsorgen, håper jeg vel egentlig at mannens yngste bror og kona kan få det. De er 27 og har ingen barn ennå, men vil bli veldig gode foreldre.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-08, 10:26   #7
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg tror foreldrene mine ville tatt barna. De er ikke mer enn ca 50, så slik sett er ikke alderen noe problem.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-08, 09:01   #8
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sliter med å ikke ane hvem jeg ville hatt som omsorgspersoner dersom både mannen min og jeg skulle falle fra.

Jeg har en viss peiling på at Lillemann nok vil bli boende i en barnebolig permanent. Det ville kreve uhorvelig mye av den/de som skulle overta omsorgen for ham. Storebror vet jeg ikke hvor jeg ville hatt...

Faren min, og foreldrene til min kjære, er alle for gamle til å ta over omsorgen. Broren min og samboeren hans er hyggelige mennesker, men altfor travle og de bor på en helt annen planet enn oss hva tanker, meninger etc angår.

Jeg håper vel egentlig at om det skulle gå så ille, ville søsteren til mannen min overtatt ansvaret. Hun har fire gutter fra før, som Storebror kjenner godt og er glad i. Hun har en liten en i magen, så hun ville hatt småbarn i huset lenge... Hun er ei flott jente og har oppdratt nydelige og hyggelige gutter.

Huff... Håper vi aldri havner i den sistuasjonen.

Gammel 20-02-08, 09:16   #9
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har skrevet mail til den ene søsteren min (for å ha det skrftlig) om at hun må ta begge ungene hvis begge vi to dør på likt. Det har hun sagt ja til. Da håper jeg hun vil flytte hit slik at ungene kan få fortsette å bo her.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-08, 09:18   #10
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Her er vel svigermor den innlysende kandidaten. Hun er jo bare et par år eldre enn min søster også. Men det er viktigere for meg at enkelte IKKE får ansvar. Ting endrer seg med tid, jeg har tantebarn i 20 årene som jo ville vært kandidater om noen år.

Om en vil ha slike ønsker dokumentert bør en jo ta det med advokat og få det tinglyst som del av et testamente.

Det kan da f.eks være mulig også å frigi den delen av arven som ikke er bundet i pliktarv til et fond som skal brukes på barnes oppvekst. Derav minke den økonomiske byrden på de som tar ansvaret.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-08, 10:25   #11
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 813
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har informert min mann om at min barnløse studievenninne skal ha dem. Han har nikket.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-08, 10:30   #12
Føniks
padawan

Føniks sin avatar

Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Den eldste skal til sin far og de to yngste til min bror og hans kone. Siden jeg har særkullsbarn holder jeg i disse dager på med å skrive testamentet, så det er ganske ferskt diskutert. I tilleg skal min bror være verge for den del av arven som tilfaller storebror, både hvis bare jeg eller vi begge dør.

Gammel 20-02-08, 10:40   #13
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

To vennepar er faddere for hver av barna. De vet at vi ønsker at de tar seg av dem om noe skulle skje.

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-08, 10:45   #14
Fara
Tenker fortsatt dobbelt

Fara sin avatar

Hvor: Stjørdal
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvis noe sånn skulle skje så står mamma og pappa øverst på den lista. De er ikke så gamle og kunne fint fått unger selv enda

Jeg kan faktisk ikke se noen andre alternativer, fordi ungene kjenner mannens familie svært dårlig og forhåpentligvis vil noen tenke på den delen. Min søster er yngre enn meg og tror vel ikke hun ville vært klar for noe sånt, selv om hun er utdannet førskolelærer.

Gammel 20-02-08, 10:42   #15
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det må bli min yngste bror og samboeren.
De har to barn som er litt yngre enn våre og vi er ganske så like i våre valg og prioriteringer.
Foreldrene mine er nok for gamle, selv om de er unge pensjonister i slutten av 60-årene.

Ellers kunne jeg faktisk tenkt at min eksmann, pappan til min 20-åring, kunne tatt hånd om de to yngste. Men han har nok mer enn nok med egen helse (sitter i rullestol). Han er allerede i dag en viktig del av vår familie. Flinke pedagogen.

Gammel 20-02-08, 10:59   #16
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

I utgangspunktet var det søsteren til mannen (og hennes mann) som skulle ha Malin dersom det verste skulle skje. Nå venter hun barn nr. fire, så da vil vi revurdere litt. Muligens min søster, eller mine foreldre.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-08, 11:03   #17
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg hadde egentlig avtalt med min søster (ung, singel og barnløs) at hun skal ta seg av Snuppa hvis noe skjer med oss. Men hun har vært syk, og selv om hun nå er frisk, har jeg snakket med foreldrene mine. De er bare litt over 50, er fortsatt spreke og har to barn som fremdeles bor hjemme.

Gammel 20-02-08, 11:07   #18
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Heller våre søsken/søskenbarn enn foreldre.

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-08, 11:08   #19
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Dette er noe jeg helst ikke vil tenke på, men jeg ser jo at jeg burde. Jeg er neimen ikke sikker på hvem det skulle ha vært, men tror nok at mine foreldre hadde vært sterke kandidater. Iallfall nå. Men de blir jo eldre de også, og vi vet jo ikke hvordan helsen deres vil være om f.eks 10 år. Min bror og samboeren hans har foreløpig bare ett barn (og kanskje blir det med det), så de kunne kanskje ha vært et alternativ.

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-08, 11:09   #20
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Hvem skal ha barna om dere dør

Ja, han jeg deler postkasse med, men dog med hjelp fra min tante og onkel iom. at avkommet krever så mye.
Det er avklart med bevitnet viljeserklæring og alle mulige andre papirer som skulle kunne behøves hos advokat osv.
Har måttet ta stilling til dette, og synes det er ganske viktig.
En annen vesentlig ting er jo også de i familien som jeg ikke ville overlatt barn til.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:33.