Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er blomsterbuketter bortkastede penger?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-02-08, 22:34   #1
Left
Passiv

Standard

Sv: Er blomsterbuketter bortkastet penger?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Selvsagt er det ikke bortkastede penger å kjøpe blomster til noen som blir glad for dem (enten det er seg selv eller andre). Like lite som det er bortkastede penger å kjøpe sjokolade eller øl bare fordi det blir borte når man har spist/drukket det.

Nemlig. At de ikke varer så lenge, gjør jo bare at man setter ekstra pris på hvor fine de er når man har de

Svar med sitat
Gammel 22-02-08, 23:36   #2
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Selvsagt er det ikke bortkastede penger å kjøpe blomster til noen som blir glad for dem (enten det er seg selv eller andre). Like lite som det er bortkastede penger å kjøpe sjokolade eller øl bare fordi det blir borte når man har spist/drukket det.

Synes Skilpadda hadde et meget godt poeng her!

Gammel 22-02-08, 18:22   #3
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjøper ofte blomster selv, gjerne en tulipanbukett i uka eller ihvertfall annenhver uke.
Selvfølgelig kunne jeg brukt de pengene på noe annet, men bortkastet syns jeg ikke de er. Og så er det jo enda hyggeligere med blomster som man får av noen!

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-08, 18:40   #4
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

For meg handler det med bortkastet eller ikke om hyppighet. Å få sjokolade ofte oppfatter jeg som bortkastet og unødvendig. Å få sjokolade litt overraskende synes jeg er herlig.

Poenget mitt er jo likevel det samme: Det er ikke bortkastede penger å kjøpe noe til noen som blir glad for det. Hvis du ikke blir glad for å få blomster ofte, så er det selvsagt hverken lurt eller omtenksomt å bruke penger på å kjøpe blomster til deg ofte. (Eller sjokolade, eller hva det er.)

Gammel 22-02-08, 19:26   #5
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Å få sjokolade ofte oppfatter jeg som bortkastet og unødvendig.

Gammel 22-02-08, 22:49   #6
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Hadde mannen min kommet med blomster til meg hadde jeg vært sikker på at han hadde vært utro! Vi kjøper ikke blomster. Vi kan ikke ha noen form for blomstrer som blomstrer. Så her hadde det vært bortkastet.

Det er ikke bortkastet å gjøre noe fint for andre. Det er tanken som teller.

Gammel 22-02-08, 16:58   #7
cilen
re:designer

cilen sin avatar

cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Men hvis han syns det er mer riktig å kjøpe blomster i potte, kan han jo få lov til det.. sånn ca 1 gang i uka eller no. Orkideer, fredsliljer, krokus osv..

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-08, 22:54   #8
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Jeg liker jo å få blomster, men båd jeg og mannen er enig om å ikke kjøpe tide og utide. Jeg velger heller en orkidé som varer leeenge.. Da kan jeg nyte den.

Jeg blir glad for blomster, men like glad for en pakke servietter, pene stearinslys o.l. Ting som kan brukes ( les: bli kvitt etterhvert)

Gammel 22-02-08, 23:16   #9
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg dulter på Maximillia, både én og to ganger.

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg foretrekker planter eller blomster i potte, synes det er litt trist med blomsterbuketter som snart skal dø.

Vi har veldig forskjellig erfaring med potteplanter, ser jeg. : plantedödar:

Opprinnelig lagt inn av Superior, her.

Jeg liker jo å få blomster, men båd jeg og mannen er enig om å ikke kjøpe tide og utide. Jeg velger heller en orkidé som varer leeenge.. Da kan jeg nyte den.

Jeg blir glad for blomster, men like glad for en pakke servietter, pene stearinslys o.l. Ting som kan brukes ( les: bli kvitt etterhvert)

Det skjønte jeg ikke helt. På den ene siden vil du ha orkidé fordi det er varig, men vil heller ha servietter, fordi det blir borte?

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-08, 23:43   #10
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Det skjønte jeg ikke helt. På den ene siden vil du ha orkidé fordi det er varig, men vil heller ha servietter, fordi det blir borte?

Hvis jeg kjøper noe selv eller mannen ja.
Får jeg en bukett i gave er jeg selvfølgelig glad, men blir da like glad for servietter eller lys. Orkidéer kan jo være ganske kostbare, spesielt om du vil ha en som skal vare eller har flere greiner. Ikke såå vanskelig vel

Gammel 23-02-08, 09:39   #11
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Er blomsterbuketter bortkastet penger?

Til meg er blomster rimelig bortkastede penger.
Jeg har blitt veldig glad og satt stor pris på det de få gangene jeg har fått det, men det har vært spesielle anledninger.
Men ellers hadde Skilpadda et poeng, når mannen foreks. setter på en House episode han har lastet ned til meg blir jeg glad. Eller kommer med et par biter mørk sjokolade til meg, som i går.
Eller når han kommer hjem med en bok jeg har nevnt at jeg vil lese.
Det er ikke bortkastet når det er for å glede noen (uansett hvor mye, eller lite (ingenting), det koster).

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-08, 17:07   #12
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Mannen min er nok ikke av den sorten som kjøper blomsterbuketter så alt for ofte. I dag sa han at han så på det som bortkastede penger, da de visnet etter noen få dager likevel.

Prøvde å forklare ham at jeg blir veldig glad i blomster en gang i blant, og da er ikke pengene borkastet. Blomster lyser opp i hverdagen, men gleden over å motta er jo egentlig mye bedre enn selve blomsterkvasten.

Hva synes dere? Er en blomsterbukett bortkastede penger?
Eller er det verdt pengene i gleden over å gi og motta og den koselige kvasten i stua?

Der har vi bittelitt av grunnen til at jeg er separert.
Den blomsterbuketten jeg aldri fikk ble fryktelig viktig til slutt. Den symboliserer veldig mye.
Det å tenke på hva en kvinne blir glad for, det å gi og få oppmerksomhet, det lille ekstra, det betydningsløse som egentlig betyr så mye.

Gammel 22-02-08, 17:12   #13
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Blomster er ikke bortkastede penger. De lyser opp og gjør rommet helt annerledes. Og det er uansett ikke bortkastet å bruke noen penger for å vise at man setter pris på andre.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-08, 17:13   #14
Line*
Expired

Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Blomster er ikke bortkastede penger. De lyser opp og gjør rommet helt annerledes. Og det er uansett ikke bortkastet å bruke noen penger for å vise at man setter pris på andre.

Gammel 22-02-08, 17:15   #15
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

For meg betyr blomster svært mye og jeg setter stor pris på å få det.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-08, 17:24   #16
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg kjøper avskårne blomster hver helg. I dag har jeg ikke vært i butikken og det føles tomt i stua selv om den er full av unger. Blomster er virkelig en glede. Å nyte farger og form. Jeg elsker det.

Og av mannen får jeg blomster en gang i året. Bryllupsdagen. Det gjør ingenting at det er så sjelden. Så har jeg 51 andre uker å kjæle bort meg selv med noe vakkert til vasen.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-08, 22:29   #17
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Veldig enig.

Om en blomsterbukett er bortkastet fordi den visner innen en uke, er det da også bortkastet å bruke penger på en teaterbillett fordi forestillingen er over etter to timer?

Jeg kan ikke tenke meg noe bedre å bruke pengene på en gledesfyllte opplevelser - enten det er en ferietur, konsert eller en blomsterbukett.

Jeg elsker friske blomster og kjøper ofte selv.
Det hender mannen kommer med blomster også, men det viktigste er å kjenne oppmerksomhet fra han - om det er at han rydder stua når jeg er sliten, gir meg en ekstra klem eller kjøper blomster, er ikke så viktig.

Gammel 22-02-08, 17:10   #18
Line*
Expired

Standard

Presisering: Jeg fikk aldri noe annet heller.
Prøvde bare å forklare ham at "bare en blomsterbukett" hadde gjort meg til en gladere person en laaaaaang stund. Det manglet så mye i forhold til hva det å kjøpe en bukett til den man sier elsker innebærer.
Bare at man tenker på deg, setter pris på deg, ser deg, og forteller deg det.

Gammel 22-02-08, 17:32   #19
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg elsker blomster, og synes absolutt ikke det er bortkastede penger. Fikk nydelige tulipaner av svigermor idag, og jeg ble kjempeglad.

Gammel 22-02-08, 17:36   #20
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Ingen gaver er bortkastede penger så lenge det gleder!

Men jeg blir like glad for 1 rose som for 10. Blomster er dyrt, men man trenger ikke kjøpe de dyreste.

Jeg har og en mann som ikke kjøpe noe som helst noen gang. Vi har hatt mange diskusjoner om det å gjøre noe for å glede andre. Trenger ikke koste penger engang.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
nytteverdi, oppmerksomhet

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:21.