Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Ford-verkstedet har faktisk "drept" bilen vår

Autofil Bilsnakk.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-02-08, 18:56   #1
B@mbi
Aktiv

B@mbi sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Akershus
B@mbi er litt kul
Sint!

Ford-verkstedet har faktisk "drept" bilen vår

Gjett om jeg er sint da.
Vi leverte vår forholds nye Ford Mondeo på service sist onsdag. Skulle bare ta et par timer. Bilen har bare gått 37 000 km, så ingen store ting skulle gjøres. Den var dessuten i svært god stand.

Rett før henting fikk vi telefon om at den ikke ville bli ferdig, men vi kunne få låne en Fiesta til dagen etter. Tenkte at jaja, det går vel greit for en dag. Omtrent hele torsdagen gikk uten at vi hørte noe. Mannen min prøvde å ringe et par ganger, men fikk ingen oppdatering. På fredag begynte vi å bli svært utålmodige. Å gå helgen i møte med en liten Fiesta var ingen festlig tanke. Ringe flere ganger og etterlyste info. Og lurte selvsagt på hva pokker de drev med Rundt kl 14 prøvde mannen for siste gang. Han hørte da at servicemannen sto ved siden av kundeservice-damen og sa at hun skulle si at han ringte oss opp om 5 minutter. Da det gikk ennå 40 min uten at vi hørte noe, fant jeg ut at det greieste var å kjøre dit.

Snakk om arrogant gjeng! De hadde selvsagt surret med elektronikken og fikk ikke lenger start på bilen. Og nei, de kunne faktisk ikke ( og ville heller ikke) forstå at jeg absolutt ville ha en romsligere bil med automatgir. Har kun kjørt automatgir de siste 4 årene, med ryggesensorer og slikt. Fristet lite med en stor og ukjent bil + manuellgir og ingen reddende sensorer. Jeg mente og at siden DE var ansvarlig for det som hadde skjedd, så måtte de også stille tilsvarende bil tilgjengelig. De var selvsagt ikke enige. Så da ble det helg med Fiesta
Ikke det, Fiesta er helt ok, men ingen familiebil altså. Mannen har lenge ben, så den stakkaren som må sitte bak han får ikke særlig med benplass.

Mandag denne uken fikk vi ingen beskjeder. Ikke tirsdag heller før vi hadde mast lenge. Backup før software-oppgradering trenger man da ikke? Gikk jo som regel bra, i følge dem. Onsdag kom og gikk. Torsdag fikk vi etter mye mas en større bil med automat. Og beskjed om at de nok muligens hadde klart å ødelegge hele motoren. Snakk om drivstoff i stempler (eller noe...). Så de må faktisk bytte HELE motoren
Tar selvsagt omtrent en uke til siden alt må bestilles, i følge dem. Regner med at vi ikke ser noe til den neste uke heller, med det arbeidstempoet de har der...

Jeg er virkelig sjokkert over hvordan de kan ødelegge en nesten ny bil på service. Og med den kundebehandligen de har utvist i tillegg er det totalt utelukket at jeg kommer til å bruke verktedet der mer. Vi hadde i tankene å kjøpe en S-max etterhvert. Det blir i såfall IKKE derfra. Det er greit å gjøre en feil, det kan jeg være med på. Men all mangel på forståelse for situasjonen de satte oss i og mangelen på informasjon er ikke akseptabelt.

Jeg har nå krevd en betydlig reduksjon i service-regningen. Det bør jeg vel kunne kreve etter dette?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:08.