Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor lykkelig er du?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: På en skala fra 0 til 10, hvor lykkelig er du?
10 12 8,00%
9 27 18,00%
8 35 23,33%
7 29 19,33%
6 19 12,67%
5 9 6,00%
4 5 3,33%
3 4 2,67%
2 4 2,67%
1 5 3,33%
0 1 0,67%
Deltakere: 150. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-02-08, 18:20   #21
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor lykkelig er du?

Jeg er jo selve Lykken, så det må vel bli en 10.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-08, 18:22   #22
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg havnet på 8, og regner sykdommen min som -2, så hadde det ikke vært for de hadde jeg tatt 10. Har det veldig bra jeg!!

Gammel 28-02-08, 18:33   #23
Lucifer
Skummelt distré...

Lucifer sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Svarte 8 da rettssak med eierskifteforsikringsselskapet og mann som nettopp har fått påvist prolaps i ryggen og at jeg ville hatt mer tid til familien drar ned litt, men ellers er jeg lykkelig.

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-08, 18:39   #24
Gulla
Superduperaktiv

Gulla sin avatar

Gulla er populærGulla er populærGulla er populær
Standard

Jeg måtte krysse av på 2 jeg.
Begrunner det med at jeg går på antidepressiva - som ikke virker, har en kronisk, alvorlig sykdom, samlivsproblemer og befinner meg i en økonomisk bølgedal.
Selv om jeg ser mørkt på ting akkurat nå gir jeg to poeng: Et til verdens nydeligste datter som alene er god nok grunn til å leve. Et annet poeng fordi det våres, og jeg velger å tro at fremtiden blir lysere.

Gulla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-08, 19:16   #25
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er ganske lykkelig, ikke langt fra tiern iallfall.

Lever i et lykkelig ekteskap, har to skjønne og herlige barn, har det greit økonomisk og har stor familie-og vennekrets som betyr mye for meg.

Sliter med litt sånn gravidplager, men nå er det 7 uker igjen. Og da kan jeg egentlig ikke klage.

Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-08, 19:32   #26
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

En 7-er. Minus ett for at jeg ikke jobber, og savner det. Minus ett for at mannen og jeg har litt lite kjærestetid. Minus ett for mye sykdom i familien. Bortsett fra det er livet ganske så vidunderlig!

Gammel 28-02-08, 19:35   #27
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg er temmelig lykkelig for tiden, taster nok 8.
Gravideplagene og engstelse rundt forestående salg av leilighet trekker ned. Når barna er ute og vi er nyinnflyttet i ny bolig samt fått ett godt salg av den gamle, håper jeg at jeg er tett på toppen.

Jeg tror jeg skal erkjenne at jeg er heldig og har alle forutsetninger på plass for å ha det bra. Jeg har en nydelig og flott datter, to barn på vei, en flott samboer, flotte venner, flott familie, flotte kollegaer og en grei jobb.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-08, 20:11   #28
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En god 8'er. Jeg har en jobb jeg digger, selv om den er litt krevende, et nydelig barn, et til på vei, verdens aller besteste mann, flott familie (og noen gærne), herlige venner, god utdanning og mye å glede seg over. Det som skiller meg fra 10'eren er avklaring i fht bosted, litt kroppsissues og at bestevenninnen min er i Finnmark. Permanent. For bestandig.

Gammel 28-02-08, 20:15   #29
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sånn 9.
Mest pga hodepinen som virkelig sliter meg ut for tiden.

Ellers normalt sett er jeg på 10.

Gammel 28-02-08, 20:19   #30
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er en åtter akkurat nå. Det svinger mellom 6 og 9, tenker jeg? Selv om det er deilig å ha to flotte barn og permisjon, synes jeg det er litt slitsomt med småbarnstiden. Jeg savner å ha mer kjærestetid med min sjels elskede.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-08, 20:23   #31
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg stemte 6. Noen områder er bra, andre er mindre bra.

Gammel 28-02-08, 20:31   #32
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

En god 8'er. Jeg har en jobb jeg digger, selv om den er litt krevende, et nydelig barn, et til på vei, verdens aller besteste mann, flott familie (og noen gærne), herlige venner, god utdanning og mye å glede seg over. Det som skiller meg fra 10'eren er avklaring i fht bosted, litt kroppsissues og at bestevenninnen min er i Finnmark. Permanent. For bestandig.

Teller antall fellesnevnere her

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-08, 20:33   #33
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Veldig lykkelig .

I fjor på denne tiden var livet stort sett så bånn i bøtta som det kunne være, og jeg trodde umulig det kunne bli verre. Det kunne det . Men når man er på bunn kan det bare gå en vei: oppover, og det har det gjort etter at jeg traff bunn med et sternesmell.

Men det siste tre kvart året har jeg sakte men sikkert fått grep om tilværelsen igjen, og er nå kommet et sted hvor jeg rett og slett ikke tror jeg kan få det bedre . Ok, minstemann kunne kanskje vært hakket mindre trassig og eldstemann hatt hakket mindre selektiv hørsel, men det er jo nesten bare som krydder i hverdagen å regne .

Jeg har to nydelige barn, jeg er gjeldfri, jeg har fått kroppen min tilbake, jeg er rett og slett på vei til å bli SPREK, jeg har begynt på videreutdanning - eller kanskje snarere helt ny utdannelse, og ikke minst så har jeg verdens beste venn og elsker i mannen min. Jeg kan rett og slett ikke få det bedre, er på grensen til kvalmende lykkelig . Og det på tross av at jeg har mensen .

Gammel 28-02-08, 20:41   #34
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg krysset 7. Har et helt perfekt barn, et til på vei og en mann som stort sett også er godt brukbar og vel så det. Økonomisk har vi det bra, og jobbmessig så har jeg en god utdanning men er litt usikker på om jeg har havnet på rett hylle mht selve jobben. Men det går greit for en stund i allefall. Ellers er jeg mye sliten for tida, skulle hatt mer kjærestetid og mer tid sammen med venner. Min beste venninne bor også på feil kant av landet.

Gammel 28-02-08, 21:22   #35
Tusta
Aktiv

Tusta sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Tusta er litt kul
Standard

Ligger på 9 vil jeg si.
Stortrives på skole, har et herlig barn, er på leilighetsjakt (får håpe jeg vinner budrunden). Stortrives som singel og bare koser meg!

Tusta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-08, 21:46   #36
Optimist
Teacher.

Optimist sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Stemte 8 på skalaen, jeg. Hadde vekten min og økonomien vært mer positiv, så hadde det blitt en 10`er! Men- vekten kan jeg da bite sammen tennene og gjøre noe med, og økonomien er alltid trang disse etterjulsmånedene!! Så-optimistisk som jeg er, så blir det nok en 10`er på skalaen til våren!!

Gammel 28-02-08, 21:55   #37
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor ble det av "dustepoll"-alternativet?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-08, 21:58   #38
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Hvor ble det av "dustepoll"-alternativet?

Dette er seriøs forskning, dvs det er faktisk en nettversjon av en ordentlig skala som brukes i spørreskjemaer - Cantril's self-anchoring ladder of life satisfaction. Og i den skalaen er ikke "Dustepoll" med.

Gammel 28-02-08, 21:59   #39
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tror aldri jeg har ligget noe særlig høyere enn 8 jeg. Etter at vi fikk barn har livet blitt så rutinepreget og kjedelig at det har sunket til 6-7.

Gammel 28-02-08, 22:06   #40
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Wix, her.

Dette er seriøs forskning, dvs det er faktisk en nettversjon av en ordentlig skala som brukes i spørreskjemaer - Cantril's self-anchoring ladder of life satisfaction. Og i den skalaen er ikke "Dustepoll" med.

Vel. Den burde vært med. ...og for at dette skal bli seriøs forskning kreves mer konkretisering. "Hvor lykkelig er du i forholdet ditt?" "Hvor lykkelig er du som forelder?" "Hvor fornøyd er du med dagens TV-program?" "Hvor lykkelig er du på jobben din?"
Ellers blir det jo til at en dårlig dag på jobben kan ødelegge for resultatet for hele greia, tross House på TV og veloppdragne barn.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
absolutt lykke

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:02.