Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Skal dere i 8. mars-tog på lørdag?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-03-08, 22:38   #21
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal dere i 8. mars-tog på lørdag?

Jeg har som en god rødstrømpe født sønnen min den 8.mars, så det blir fødselsdagsselskap og ikke tog den dagen. Jo, sjokoladekaketog. :tørr:

Gammel 06-03-08, 22:39   #22
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Blitz' duskedamer er jeg imidlertid en smule skeptiske til.

Åh, de er veldig søte og pønkete.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-08, 22:53   #23
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg også stusser veldig over hvordan de tenker det skal skapes fred og trygghet for afghanske kvinner ved at soldatene hentes hjem...
Uansett... melder meg på i rekken av kvinner som gjør andre ting enn å gå i tog.

Gammel 06-03-08, 22:55   #24
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Jeg har aldri gått i tog, og gjør det ikke i år heller. Forøvrig har jeg arbeidshelg.

Gammel 06-03-08, 23:12   #25
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har aldri gått i tog 8. mars og kommer neppe til å gjøre det. Jeg har ikke tro på at det hjelper. Det er fint med en kvinnedag, men det er nok andre arenaer enn tog der kvinnene må kjempe for sine rettigheter.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-08, 23:13   #26
Muskat

Muskat sin avatar

Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Nei, for jeg har store planer om å være skikkelig fyllesyk på lørdag.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-08, 23:26   #27
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Skal ikke gå i tog, men kanskje på foredrag.

ullmor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-08, 23:30   #28
Selma
blid

Selma sin avatar

Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det blir nok skitur og ikke 8. mars-tog på meg. Har aldri gått i 8. mars-tog

Gammel 06-03-08, 23:35   #29
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skal ikke gå i tog, men jeg kommer helt sikkert til å ha en diskusjon/krangel/furteseanse mot/med noen venninner og en kompis som mener dagen bare er tull og tøys. Det er på en måte blitt en tradisjon.

Gammel 07-03-08, 01:26   #30
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg skal tenke hardt på AFP og førskolelærere der jeg sitter på tapasbar i Sør-spania.
(Hadde jeg gått, ville jeg valgt en av de om lønn, tror jeg. Mange gode paroler, men jeg synes noen av dem var klønete formulert.)

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 01:28   #31
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kolliderer med en 40-årsdag, gitt, så ikke i år.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 01:33   #32
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Parolene i Tromsø var mye bedre formulert, mer rett på sak og mindre fjas, liksom. Så jeg går i tog der i år. I ånden.
Ja til bedre formulerte paroler.

Opprinnelig lagt inn av Ekorn, her.

Paroler 8. mars Tromsø

Kvalitet = tid til alle
Ja til likelønn og ei lønn å leve av
Nei til tvungen deltid - ja til 6-timersdag
Forsvar dagens AFP - pensjonsreformen er kvinnefiendtlig
40 års boplikt for å oppnå minstepensjon er diskriminering

Min kropp, mine grenser - stopp seksuell trakassering
Stopp voldtekt - krev handling
Incest skal tales ihjel - ikke ties ihjel
Vi vil være vårt eget skjønnhetsideal
Ja til assistert befruktning også for lesbiske
Stopp salg av kvinner og barn
Nei til sosial dumping - nei til EUs tjenestedirektiv
Opphev blokaden av Gaza
For en mer human flyktninge- og asylpolitikk

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 01:33   #33
Manga

Manga sin avatar

Hvor: Østfold
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Jeg har aldri gått i tog, og det kommer ikke til å skje i år heller.

Gammel 07-03-08, 01:51   #34
Nebbia
Passiv

Standard

Jeg synes disse prarolene langt på vei viser at 8. mars har utspilt sin rolle. Togene blir bare ren symbolpolitikk. Mange av parolene har ingenting med kjønnskamp og likestilling å gjøre, men hører innunder klassisk lønnsforhandlingsargumentasjon. Det er kanskje et tegn på at vi begynner å nærme oss likestilling her i landet når man ikke klarer å komme opp med bedre paroler enn motstand mot norsk krigføring i Afganistan fordekt som kvinnekamp - uten tanke på hva alternativet med Talibanstyre innebærer for de samme kvinnene.

Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 02:18   #35
Mamarazzi
Jazzbabe

Mamarazzi sin avatar

Hvor: Elvebyen
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Mange bra paroler, men jeg kommer nok ikke til å gå i tog...

Gammel 07-03-08, 06:40   #36
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg kjenner at jeg begynner å nærme meg det punktet i tid hvor jeg begynner å gå i 8. mars-tog.
Hadde jeg vært i Oslo skulle jeg joinet deg, glitter.

Å bo i et land der alt er veldig liberalt, men en hver form for demonstrasjon blir sett på som sivil ulydighet og moetes med politi, arrester og utvisning gjoer noe med en. Når en kjenner kvinner som må ha ektemannens tillatelse for å få lov til å kjoere bil, få seg en jobb eller være ute alene,- fordi myndighetene mener at kvinnen ikke kan ta slike beslutninger selv.

Gammel 07-03-08, 08:53   #37
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi skal feire storebrorbursdag hele dagen, så det blir ikke noe tog på meg. Jeg har faktisk aldri gått i tog, men jeg bruker røde strømper den dagen.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 09:39   #38
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har aldri gjort det og kommer neppe til å gjøre det......

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 09:45   #39
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så klart jeg skal gå i tog! Noe annet ville vært utenkelig. Og vi skal selvfølgelig gå hele familien. Dessuten har jeg lyst til å dele en samtale som utspant seg om morgenen 8. mars 2007.

- Storesøster, hvis du synes det blir slitsomt å dra inn til byen etter barnehagen i dag og gå i tog, så skjønner jeg godt det.
- Hva mener du?
- Jo, altså, du behøver ikke gå i 8. marstog hvis du ikke vil, det bestemmer du helt selv.
- Mamma!?! Så klart jeg må gå i tog! Jeg er jo en liten kvinne!

Gammel 07-03-08, 09:48   #40
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Nei, har aldri gått og kommer nok ikke til å gå noen gang heller.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
feminisme, indoktrinering, kvinnedag, mannedag?, paroler

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:55.