|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Ekvilist
|
Sv: Skal dere i 8. mars-tog på lørdag?Jeg har som en god rødstrømpe født sønnen min den 8.mars, så det blir fødselsdagsselskap og ikke tog den dagen. Jo, sjokoladekaketog. :tørr:
|
|
|
#23 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Skal dere i 8. mars-tog på lørdag?Jeg også stusser veldig over hvordan de tenker det skal skapes fred og trygghet for afghanske kvinner ved at soldatene hentes hjem...
|
|
|
#24 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skal dere i 8. mars-tog på lørdag?Jeg har aldri gått i tog, og gjør det ikke i år heller. Forøvrig har jeg arbeidshelg.
|
|
|
#25 |
|
Pauset
|
Sv: Skal dere i 8. mars-tog på lørdag?Jeg har aldri gått i tog 8. mars og kommer neppe til å gjøre det. Jeg har ikke tro på at det hjelper. Det er fint med en kvinnedag, men det er nok andre arenaer enn tog der kvinnene må kjempe for sine rettigheter. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skal dere i 8. mars-tog på lørdag?Skal ikke gå i tog, men kanskje på foredrag. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
blid
Sv: Skal dere i 8. mars-tog på lørdag?Det blir nok skitur og ikke 8. mars-tog på meg. Har aldri gått i 8. mars-tog
|
|
|
#29 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Skal dere i 8. mars-tog på lørdag?Jeg skal ikke gå i tog, men jeg kommer helt sikkert til å ha en diskusjon/krangel/furteseanse mot/med noen venninner og en kompis som mener dagen bare er tull og tøys. Det er på en måte blitt en tradisjon.
|
|
|
#30 |
|
Ansvar for egen luring
|
Sv: Skal dere i 8. mars-tog på lørdag?Jeg skal tenke hardt på AFP og førskolelærere der jeg sitter på tapasbar i Sør-spania.
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Ansvar for egen luring
|
Sv: Skal dere i 8. mars-tog på lørdag?Parolene i Tromsø var mye bedre formulert, mer rett på sak og mindre fjas, liksom.
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Hvor: Østfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skal dere i 8. mars-tog på lørdag?Jeg har aldri gått i tog, og det kommer ikke til å skje i år heller.
|
|
|
#34 |
|
Passiv
|
Sv: Skal dere i 8. mars-tog på lørdag?Jeg synes disse prarolene langt på vei viser at 8. mars har utspilt sin rolle. Togene blir bare ren symbolpolitikk. Mange av parolene har ingenting med kjønnskamp og likestilling å gjøre, men hører innunder klassisk lønnsforhandlingsargumentasjon. Det er kanskje et tegn på at vi begynner å nærme oss likestilling her i landet når man ikke klarer å komme opp med bedre paroler enn motstand mot norsk krigføring i Afganistan fordekt som kvinnekamp - uten tanke på hva alternativet med Talibanstyre innebærer for de samme kvinnene. |
|
|
|
#35 |
|
Jazzbabe
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Elvebyen
Sv: Skal dere i 8. mars-tog på lørdag?Mange bra paroler, men jeg kommer nok ikke til å gå i tog...
|
|
|
|
#36 |
|
Trøtt
|
Sv: Skal dere i 8. mars-tog på lørdag?Jeg kjenner at jeg begynner å nærme meg det punktet i tid hvor jeg begynner å gå i 8. mars-tog.
|
|
|
#37 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Skal dere i 8. mars-tog på lørdag?Vi skal feire storebrorbursdag hele dagen, så det blir ikke noe tog på meg. Jeg har faktisk aldri gått i tog, men jeg bruker røde strømper den dagen.
|
|
|
#38 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Skal dere i 8. mars-tog på lørdag?Har aldri gjort det og kommer neppe til å gjøre det...... |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Audacious
|
Sv: Skal dere i 8. mars-tog på lørdag?Så klart jeg skal gå i tog! Noe annet ville vært utenkelig. Og vi skal selvfølgelig gå hele familien.
|
|
|
#40 |
|
Ferdig!
Sv: Skal dere i 8. mars-tog på lørdag?Nei, har aldri gått og kommer nok ikke til å gå noen gang heller. |
|
|
|
![]() |
| Emneord |
| feminisme, indoktrinering, kvinnedag, mannedag?, paroler |
|
|