Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

En navnetråd

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-03-08, 20:56   #21
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: En navnetråd

River!

April, Zoe og Summer er vakre jentenavn!

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-08, 20:56   #22
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er veldig mange italienske navn jeg kunne tenke meg om vi bodde i Italia, men som ikke går helt her i landet. Andrea er et nydelig guttenavn i Italia men er jo jentenavn her. Jeg liker også navnet Rosetta og Rosita, men kun i Italia, ikke her.

Gammel 06-03-08, 20:57   #23
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Andrea. Og Joshua.

Gammel 06-03-08, 20:59   #24
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

Det er også mange jugoslaviske navn jeg synes er veldig fine på sitt språk. Kunne dog ikke tenkt meg å gi ungene slike navn.

Et par eksempler jeg kommer på nå er Dušanka og Ljubinka.

Dusanka (fant ikke den over s'en på latopen) er vakkert...

Jeg har mange navn jeg liker godt, fra mange land, men som jeg ikke vil bruke... Dzennan er ett vakkert bosnisk navn feks. Og mange albanske navn er kjempefine. Ardian, men da tror enten folk han er oppkalt etter Ardian Gashi, eller at man ikke klarte å stave Adrian...

Gammel 06-03-08, 21:01   #25
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

MacKenzie er også fint.

Gammel 06-03-08, 21:02   #26
malena

malena sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nabbe, her.

Dusanka (fant ikke den over s'en på latopen) er vakkert...

Jeg liker de navnene så godt mye pga betydningen. Duša betyr sjel og Ljubinka kommer av ljubiti som betyr å elske/være glad i.

Gammel 06-03-08, 21:04   #27
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg liker de navnene så godt mye pga betydningen. Duša betyr sjel og Ljubinka kommer av ljubiti som betyr å elske/være glad i.

I know... Dvs, jeg hadde glemt hva Dusa betyr, men visste det var noe søt...

Gammel 06-03-08, 21:04   #28
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er mange alminnelige engelskklingende guttenavn som jeg ikke liker noe særlig på norsk, men som er helt utmerket på engelsk, for eksempel Henry, Roger, Johnny, Jim og Roy. Særlig Henry synes jeg er et veldig pent navn på engelsk. (På norsk ville jeg i stedet brukt Henrik.)

Gammel 06-03-08, 21:06   #29
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

I know... Dvs, jeg hadde glemt hva Dusa betyr, men visste det var noe søt...

Nå ble jeg bittelitt nysgjerrig…

Gammel 06-03-08, 21:08   #30
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Standard

Nå ble jeg bittelitt nysgjerrig…

Nysgjerrig?

Gammel 06-03-08, 21:11   #31
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Ruth, Holly, Hannah, Grace, Matthew, Isaac.. Fine navn.

Men ingen er i nærheten av Dominic!

Gammel 06-03-08, 21:13   #32
malena

malena sin avatar

Standard

Nysgjerrig?

Ja, hvordan vet du hva de ordene betyr, lissom?

Gammel 06-03-08, 21:23   #33
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Standard

Ja, hvordan vet du hva de ordene betyr, lissom?

Jeg var mye sammen med bosniere en tid i livet mitt.

Og så er broren min samboer med en kvinne fra Kroatia.

Gammel 06-03-08, 22:03   #34
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Blant mine favorittnavn på jenter er: Siobhan, Moira, Niamh, Sinéad og Roisin.

Favoritter blant guttenavn er: Conor, Liam, Ciaran, Craig og Peadar.

Funker dårlig på norsk, ja.

Gammel 06-03-08, 22:08   #35
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ett av navnene på min topp-fem liste over guttenavn passer ikke inn noen steder i verden akkurat nå. Jeg har helt siden jeg var ganske ung, elsket navnet Usamah...

Hm. Fikk litt Osama-assosiasjoner.

En del franske navn klinger nydelig på fransk, men jeg ville ikke kalt barna mine det. Et eksempel er Amelie. (Jeg finner IKKE accent grave på tastaturet! Hvor i huleste er den? Jeg SER den, men det hjelper verken med shift eller Alt eller noe som helst.)

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-08, 22:09   #36
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Ciaran,

Kieran ville jeg skrevet det.

Gammel 06-03-08, 22:11   #37
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Kieran ville jeg skrevet det.

En engelsk kamerat av meg skriver navnet på sønnen sin slik.

Jeg har også sett varianten Kiaran - så kjært navn har mange stavemåter.

Gammel 06-03-08, 22:11   #38
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sean, Lawrence, Francois, Michael,

Heather, Joy, Tara, Claire, Jelena, Elaine,

Gammel 06-03-08, 22:11   #39
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Særlig Henry synes jeg er et veldig pent navn på engelsk. (På norsk ville jeg i stedet brukt Henrik.)

Ja, det holder jeg med deg i!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-08, 22:12   #40
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Sean,,

Hvordan kunne jeg glemme Sean?

For ikke å snakke om Seamus...

Emneord
navnevalg

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:29.