Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva gjør dere som familie på lørdagene?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-03-08, 22:06   #1
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør dere som familie på lørdagene?

I morgen skal det være noe middelaldergreier i byen. Og åpen dag eller noe sånt i Siddishallen.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 22:18   #2
Alexy
Lykkelig nygift.

Alexy sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

På lørdags morgen drar enten jeg eller mannen på vår sedvanlige ukeshandling. Barna er hjemme og ser på barnetv, og når handlinga er unnagjort sånn i 9-tiden, (ja vi er veeeldig tidlig våkne her i huset,) så finner vi på noe sammen.

Dersom vi ikke er i vogna drar vi en tur til byen og spiser lunsj, drar på besøk, Badeland, bowler, skitur, aketur. Jeg er hjemme på dagene, så helgevasken er jeg ferdig med til mannen kommer hjem på fredags ettermiddag. Godt å bare være sammen uten å tenke på at det er skittent her eller der. Men blir andre boller til høsten når jeg begynner og jobbe igjen.

Storebror 03 og lillesøster 06.
Alexy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 22:20   #3
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Alexy, her.

Barna er hjemme og ser på barnetv, og når handlinga er unnagjort sånn i 9-tiden, (ja vi er veeeldig tidlig våkne her i huset,) så finner vi på noe sammen.

Når åpner butikkene der dere bor?

Gammel 07-03-08, 22:55   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

I morgen skal det være noe middelaldergreier i byen. Og åpen dag eller noe sånt i Siddishallen.

Middelaldergreier? Tror kanskje vi må ta oss en tur til byen om været er greit, skal jo i bruktbua uansett. De turgreiene du har listet opp (Dalsnuten osv) er ypperlig når jeg ikke har bekkensmerter og kynnere, så det får jeg ta sent i vår og i sommer/høst. Da skal jeg fader ta igjen for alle de ukene jeg har vært lite mobil! Gleder meg!

Nå har jeg en fireåring som elsker å gå i matbutikker og andre butikker, så shopping på feks. Kvadrat og mathandel synes hun er gøy.

Gammel 07-03-08, 23:15   #5
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

De turgreiene du har listet opp (Dalsnuten osv) er ypperlig når jeg ikke har bekkensmerter og kynnere, så det får jeg ta sent i vår og i sommer/høst.

Ja, jeg listet bare opp alt vi pleier å gjøre, jeg, så får du plukke som du vil.

Det var en på jobben som fortalte om det middelaldergreiene. Jeg vet ærlig talt ikke noe om det. Skal sjekke litt. Hm.. hvor? Aftenbladet på nett, kanskje?

Gammel 07-03-08, 22:11   #6
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Tusen takk! Jeg har ikke vært i svømmehallen på mange år, så det er mulig de groteske badehettene er blitt bedre og lettere å få på seg. Jeg får gi det et forsøk.

Ja. IKke de plastikkgreiene. Man kjøper gode, elastiske stoffbadehetter for mindre enn en femtilapp i svømmehallen.

Gammel 07-03-08, 22:13   #7
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Vi er på fjellet på ski, i slalombakken, på hyttebesøk hos venner, i bowlinghallen, i svømmehallen, hjemme og slapper av osv. Vi koser oss rett og slett. Helgene er hellige.

Gammel 07-03-08, 22:15   #8
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Tusen takk! Jeg har ikke vært i svømmehallen på mange år, så det er mulig de groteske badehettene er blitt bedre og lettere å få på seg. Jeg får gi det et forsøk.

De groteske er fremdeles i salg, men prøv en Nike eller liknende på sportsbutikk.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-08, 15:24   #9
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Vi gjør alt og ingenting på lørdager. Jeg jobber som regel på lørdager framover, så mannen tar med ungene ut en plass og spiser gjerne litt. De går ofte i skogen, tar med mat og drikke. Jeg er ikke skog-tur-glad, så om de går det på en søndag også ( som i dag ) så blir jeg hjemme. Synes det er viktigere at de er sammen med noen som virkelig trives i skogen enn at jeg skal surmule og vil hjem.
Lekeplassen går fint, asfalt hele veien

Vi har ikke så mye penger alltid, så det blir sjelden bading, kino og kafé besøk. Vi besøker gjerne eller har besøk, men er ikke så ofte lenger nå. Føler meg litt "brent" og ingen vil " ta" i meg på en måte. Men det kan jo være tilfeldig.

Gammel 07-03-08, 22:19   #10
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Minst mulig. Vi slapper av. Sammen.

Gammel 07-03-08, 23:38   #11
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis du er lite mobil kan kanskje hoppeloppeland eller hva de nå heter alle sammen være noe, eller badebassenget.
Plukke stein, skjell, blader (kanskje ikke akkurat nå da) og lime på kartong, pynte med glitterlim, maling osv. Blir så fine kunstverk at! Eller lime sammen til figurer.
Dra på en besøksgård

(ellers: ri, ake, sparke, skøyting, skitur, gåtur, grille pølser eller ostesmørbrød på bål, sykkeltur, osv men med dårlig bekken faller det vel bort)

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 10:54   #12
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^3, her.

Hvis du er lite mobil kan kanskje hoppeloppeland eller hva de nå heter alle sammen være noe, eller badebassenget.
Plukke stein, skjell, blader (kanskje ikke akkurat nå da) og lime på kartong, pynte med glitterlim, maling osv. Blir så fine kunstverk at! Eller lime sammen til figurer.
Dra på en besøksgård

(ellers: ri, ake, sparke, skøyting, skitur, gåtur, grille pølser eller ostesmørbrød på bål, sykkeltur, osv men med dårlig bekken faller det vel bort)

Takk for tips! Jeg og vesla elsker hobbyaktiviteter (og baking og lignende) så det å plukke skjell og kongler og sånt er jo egentlig genialt. Jeg bare glemmer det ut hele tiden, kommer aldri på sånt. Men nå SKAL jeg huske det! Unger elsker jo sånt. Vi har en stor eske med masse glitter, lim, maling og diverse her som jo aldri blir brukt.
Aking og ski faller litt ut her, siden det aldri er snø og ingen av oss har skiutstyr eller KAN gå på ski, hehe. Men spaserturer og slikt er vi som regel veldig flinke på når jeg ikke er gravid og litt lite mobil. Så jeg gleder meg veldig til sommeren og høsten, da skal jeg ta igjen for alle turene jeg har "mistet".

Gammel 08-03-08, 11:02   #13
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Takk for tips! Jeg og vesla elsker hobbyaktiviteter

Da har jeg et tips:

Gå på Kvadrat, selv om du er lei av det. Gå innom Kreaktiv og se i hyllene som står langs utgangen. Der har de mange fine sett fra Panduro. De inneholder alt man trenger for å lage kul pynt. For eksempel påskepynt. Nå har vi nettopp lagte ti engleegg med krone og det hele her hjemme. De ble så søte, atte.

En fin høygravid-ting er det også.

Gjøglerparade i byen i dag klokka 12. Kanskje jeg ser deg? Noe ridder- og hestegreie klokka 14.30.

Gammel 08-03-08, 00:51   #14
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lørdager....

Er det nyelig vær er vi kanskje på hytta. Hvis ikke liker vi å dra til byen. Da blir det litt kikking rundt omkring, en tur på biblioteket, ungene elsker å bli lest for. Så blir det veldig ofte lunsj, vi har vårt faste sted. Og etterpå et stykke kake et annet sted. Og så tusler vi hjem. Tar det ganske rolig, ikke for mye opplegg.

Andre dager har vi hundre ærend, og de må også gjøres, unger eller ei...

Om sommeren blir det stranden om det er fint vær.

Men vi bor vel sånn ca samme sted, og jeg kjenner at det ikke er der det er mest å finne på, for å si det sånn. Det blir de samme tingene, om og om igjen. Så enten må man si seg fornøyd med det, eller så må man flytte litt på seg. Vi heller mot det siste for et par år. Så lærer vi kanskje å sette pris på det vi har

Gammel 08-03-08, 01:29   #15
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Vi har ikke noe fast program, men sove litt lengre enn vanlig ( bare oss voksne det gjelder), frokost sammen, gå i pysj lenge og litt husarbeid er vel det som er fast.

Ellers pleier huset være fullt av unger.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 10:48   #16
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Men vi bor vel sånn ca samme sted, og jeg kjenner at det ikke er der det er mest å finne på, for å si det sånn. Det blir de samme tingene, om og om igjen. Så enten må man si seg fornøyd med det, eller så må man flytte litt på seg. Vi heller mot det siste for et par år. Så lærer vi kanskje å sette pris på det vi har

Ja, vi sitter og kikker på finn hver eneste dag, hehe. Hadde vi hatt hage/uteplass hadde det vært enklere å være hjemme, men siden vi bor i en lukket hermetikkboks av en jævelblokk føler vi liksom at vi MÅ ut og gjøre noe hele tiden. Spesielt om våren og sommeren, vi kan jo ikke sitte ute her. Men men, det er jo bare en overgang forhåpentligvis, vi SKAL jo flytte etterhvert.
Gleder meg til sommeren, da er det enklere å finne på noe synes jeg. Og høsten, da går det mye i bærplukking, noe både jeg og vesla elsker.

I dag blir det tur til Stavanger sentrum, med lunsj, bruktbua og litt småshopping. Som regel blir det bare Kvadrat og jeg er såå lei av det senteret nå. Usj.

Gammel 08-03-08, 23:01   #17
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I dag blir det tur til Stavanger sentrum, med lunsj, bruktbua og litt småshopping. Som regel blir det bare Kvadrat og jeg er såå lei av det senteret nå. Usj.

Stavanger sentrum er bare så ekstremt mye bedre enn Kvadrat. Får ikke med meg min kjære dit om det smeller. Kun om det er noe helt bestemt vi skal, og som bare kan gjøres der.

Og ja, sommeren er ti ganger bedre mht å finne på ting. Både pga temperatur og pga at det er lysere. Gleder meg til vår og sommer .

Hører forresten rykter om at været er helt forjævlig denne helgen. Kjenner at jeg ikke er så veldig lei meg for at jeg slipper å oppleve det

Forresten, jeg kan virkelig anbefale Trollskogen på Hundvåg. Fantastisk sted!

Gammel 08-03-08, 10:27   #18
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, si det.

Nå må jeg ofte innom sjefen, eller sjefen må innom meg for å utveksle litt permer og sånt på lørdagen, og ellers brukes den dagen til alt som vi ikke rekker resten av uka. Ungene er litt pussige og nyter tydeligvis å kunne få være hjemme sammen og leke mest mulig, så jeg har aldri stresset med at vi må _gjøre_ noe hver lørdag.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 10:37   #19
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har sløve morran'er med tv-titting for storebror og surfing for mor. Så drar vi ut på tur og prinsen vil på kafé for å spise kake og isbiter - så det gjør vi stort sett da!

Treffer ganske ofte venner på kafé, så da får vi voksne vært litt sosiale også.

Gammel 08-03-08, 10:43   #20
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Denne lørdagen skal vi på søppeldynga. Skikkelig spennende.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:17.