|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Leser
|
![]() Sv: Hva stiller sterkest for deg når det gjelder flere barn?Jeg er ikke helt sikker på hva du spør om, men i vårt tilfelle er det slik at jeg er engstelig for at jeg skal greie med tre barn. (Kortversjon: Tre barn medfører en god del praktisk jobb + at jeg ble temmelig dårlig etter forrige fødsel.)
![]() |
#2 |
Flink jente
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva stiller sterkest for deg når det gjelder flere barn?Å følge opp de to vi allerede har, samtidig som begge jobber 100 % (mannen jobber nok litt mer enn den 100). Men vi er ikke helt bortevekk når det gjelder om vi skal ha nr 3 eller ei, vi må først sjekke ut hvordan det er å ha flere barn og jobbe. Jeg har høyere utdannelse, men har et lavtlønnet yrke, men foreløpig stopper verken plass eller økonomi oss til å få 3 mann. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Hva stiller sterkest for deg når det gjelder flere barn?Vi har plass og økonomi så det som stiller sterkest for meg er lysten. Jeg er ikke så veldig typisk småbarnsmor, så jeg må virkelig ha et ønske om enda et barn - slik at jeg orker en ny periode med bleier, nattevåk etc...
![]() |
#4 |
*_*
|
![]() Sv: Hva stiller sterkest for deg når det gjelder flere barn?Overskudd og økonomi. Sistnevnte fordi vi ønsker oss større plass før vi får en til, og da må jeg bli ferdig med studier og begynne i heltidsjobb, så vi kan betjene et større boliglån.
![]() |
![]() |
#5 |
Har fått nytt nick
|
![]() Sv: Hva stiller sterkest for deg når det gjelder flere barn?
Signerer. I tillegg er det en økende risiko for at barnet vil rammes av morkakesvikt og en overhengende fare for tidlig fødsel. Jeg har vært heldig og fått to flotte, friske unger. Nå gir jeg meg mens leken er god |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
VeloppDragen
|
![]() Sv: Hva stiller sterkest for deg når det gjelder flere barn?Hvis jeg forstår spørsmålet ditt riktig, er svaret for meg barnet i seg selv. Det valget har jeg jo allerede tatt da jeg ble gravid med et ikke planlagt barn nr tre.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Hva stiller sterkest for deg når det gjelder flere barn?Å ta seg av de du allerede har på en fullverdig måte. Og gode/stabile økonomiske forhold. Jeg synes det er viktig å kunne tilby det også; og litt uansvarlig å planlagt sette flere barn til verden når økonomien ikke går rundt som det er.
![]() |
![]() |
#8 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Hva stiller sterkest for deg når det gjelder flere barn?Slik livet vårt er nå er det økonomi som gjør at det ikke er aktuelt med flere barn.
![]() |
#9 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Her kan jeg bare signere :lat: |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
flisespikker
|
![]() Sv: Hva stiller sterkest for deg når det gjelder flere barn?Jeg er ikke helt sikker på hva du mener med spørsmålet - mener du å spørre om hva som er mest avgjørende for valget om vi skal ha flere barn eller ikke? Det vil jeg si er i hvilken grad vi ønsker flere barn - det er ikke primært praktiske, jobbrelaterte eller direkte økonomiske grunner til det (selv om disse tingene sikkert spiller inn på lysten). Jeg tror hverken jobbsituasjon eller økonomi ville lide voldsomt om vi fikk flere barn - ingen av oss har (eller ønsker) jobber med mye overtid eller ubekvem arbeidstid, og jeg tviler ikke på at vi ville greie å ta oss av flere. Da vil jeg heller si at det med overskudd er mer avgjørende.
![]() |
#11 |
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hva stiller sterkest for deg når det gjelder flere barn?Det som stopper meg er alt slitet med å komme dithen at man blir gravid (samt graviditeten) - kombinert med alder. Hadde jeg vært yngre og hatt lettere for å bli gravid (eller hadde jeg fått første barn i normal tid etter at vi begynte prøvingen i sin tid) tror jeg at jeg hadde vært/blitt trebarnsmor. Imidlertid har tiden som UFB'er satt sine spor på en sånn måte at jeg tror jeg skal være glad for de to vi har fått. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Hva stiller sterkest for deg når det gjelder flere barn?Økonomi og ork til å ta seg av flere barn.
![]() |
#15 |
Quiet, please
|
![]() Sv: Hva stiller sterkest for deg når det gjelder flere barn?Jeg ønsker meg ikke flere barn nå, og det er først og fremst fordi jeg vil ha tid og overskudd til de barna jeg har, samtidig som jeg får meg litt utdannelse og forhåpentligvis en interessant jobb senere. Jeg har ingen høyere utdannelse.
![]() |
#16 |
awesom
|
![]() |
#17 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Hva stiller sterkest for deg når det gjelder flere barn?Jeg tror at det er en blanding av barnet i seg selv, og evnen til å ta seg godt nok av behovene til barna som er viktigst for meg. Sånn ut i fra hva min/vår målestokk på "godt nok" er. Jeg har høyskoleutdanning.
![]() |
#18 |
Introvert optimist
|
For oss er det som veier tyngst at vi skal ha overskudd til å ta oss av barna slik vi ønsker. Sånn som situasjonen er for oss nå så kjenner vi at tre stykker nesten er i meste laget av og til og nummer fire som vi så for oss tidligere har vi ennå ikke funnet overskuddet til å tenke på. Vi har begge høyere utdanning og jobb med greie nok inntekter, så materielt sett hadde vi taklet både ett og flere barn tror jeg.
![]() |
#19 |
WF: Sausnebbet
|
![]() Sv: Hva stiller sterkest for deg når det gjelder flere barn?Vi setter nok strek nå. Det er koselig med unger, men jammen strevsomt og arbeidskrevende også. Og så mangler vi plass både i hus og bil, så en ny unge hadde ført med seg ganske store forandringer for oss slik også. Dessuten tror jeg ikke jeg vil utsette meg for nok et tungt svangerskap med hyperremesis, bekkenløsning og fare for svangerskapsforgiftning. Sist redigert av Kaija : 21-03-08 kl 17:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Etylbarbital
![]() Sv: Hva stiller sterkest for deg når det gjelder flere barn?Vi har plass, tid og økonomi, men ønsker fortsatt å ha god plass, godt med tid og god økonomi - derfor er det ikke aktuelt å få flere barn. Vi har begge lang utdannelse.
![]() |
|
|