|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Populærkulturjunkie
|
![]() Sv: Har du vore på ferie med ein annan fam. el. venner der alt har gått gale?Vi var i Danmark to somre på rad for noen år siden med en gammel kompis av meg og hans kone. Det gikk forsåvidt greit begge gangene, men han er en særing og kona hans er like sær og kronisk sjenert, hun sa vel ikke ti ord på en uke den første gangen vi var der. Ingen stor suksess, og vi reiser ikke på tur med dem igjen med det første. Det hjalp vel heller ikke på at vi ikke har særlig til felles, så det var ikke noe og ta tak i for å få igang en samtale heller. Den andre gangen hadde vi lært, så vi la opp et eget løp og reiste litt rundt på egen hånd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Har du vore på ferie med ein annan fam. el. venner der alt har gått gale?Det er ikke særlig morsomt å være blant det paret som ødelegger turen for de andre heller. Jeg har vært på den siden pga min eks og det var ikke noe koselig opplevelse. Heldigvis har jeg fått bekreftet av min venninne med samboer at de gjerne vil reise på ferie med min nye samboer og meg en gang. De skjønte med andre ord hvor feilen lå. Jeg hadde blitt veldig lei meg om vennskapet hadde tatt slutt pga den turen, da hadde jeg vel ikke sett på de som så gode venner akkurat.
![]() |
#23 |
Flink jente
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du vore på ferie med ein annan fam. el. venner der alt har gått gale?For 2 somrer siden reiste vi 6 stk + storesøster til usa, vi var der i 3 uker. Det var meg og min mann, min mor, far, lillebror og min bestevenninne. For å si det slik, jeg kan fint reise med min bror og min bestevenninne igjen, men ikke med mine foreldre |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du vore på ferie med ein annan fam. el. venner der alt har gått gale?Det er sjeldent vi drar på ferie med andre. De gangene vi har gjort det har det vært ubetinget suksess. Nå må det sies at det er flere som har spurt om vi ikke skulle dra på ferie sammen, og vi har blitt enige om at "det passer ikke". Jeg er livredd slike ferier som ender med at ingen snakker med hverandre etterpå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
pretty ballerina
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
![]() Sv: Har du vore på ferie med ein annan fam. el. venner der alt har gått gale?Har hatt med en kompis på hyttetur som aldri får være med igjen. Han satt og førte regnskap over hvor mange øl folk drakk, og på slutten av turen krevde han å få ta med den siste ølen hjem siden han hadde drukket en(!) øl mindre enn alle de andre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Har du vore på ferie med ein annan fam. el. venner der alt har gått gale?Vi var på ferie med 3 vennepar med unger til Danmark en gang midt på nittitallet. Vi har ikke snakket med 2 av familiene etter det. Det var deilig å komme hjem....... |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Passiv
|
![]() Sv: Har du vore på ferie med ein annan fam. el. venner der alt har gått gale?
Her har eg motsatt erfaring. Vi er 3 venninder som har kjent kvarandre sidan vi brukte bleier. Og då vi var i beg. av 20 åra reiste vi 14 dagar til syden. Vi stor koste oss, og krangla ikkje en gang. En av mine beste ferier faktisk! Og eg hadde ikkje nølt med å gjere det igjen. Men så er vi erteris den dag i dag over ti år seinare. |
![]() |
![]() |
#28 |
Passiv
|
![]() Sv: Har du vore på ferie med ein annan fam. el. venner der alt har gått gale?
Er det mulig? |
![]() |
![]() |
#30 |
Nykommer
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: UK
![]() |
![]() Sv: Har du vore på ferie med ein annan fam. el. venner der alt har gått gale?Vi har hatt vår del av mindre hyggelige ferier med venner. Men vi har også hatt mange fine ferier med venner og ders barn.
![]() |
#31 |
Prettiest mess ever seen
|
Hysj! Du vet at Skilpadda og Benmurphy leser her inne av og til, eller?
![]() |
#32 |
trenger lading
|
![]() Sv: Har du vore på ferie med ein annan fam. el. venner der alt har gått gale?Vært på ferie med foreldrene mine, og heldigvis har de skjønt at ting må gjøres annerledes neste gang. Var altfor mye "nå skal alle gjøre ting sammen". Var på besøk (ikke i Norge) til en del søskenbarn av min far, og der ble vi invitert til et nytt søskenbarn hver kveld til middag (ikke min far sin skyld). Når hverken jeg, min mann eller ungene skjønte språket og middager begynner rundt kl 21, så blir det ikke akkurat barnevennlig... Vi klarte å snakke oss ut av en kveld, og det var den fineste kvelden for oss. Da lekte ungene i gata med andre unger og jeg og mannen min koste oss med en flaske vin. Vi syntes ikke vi kunne klage eller protestere siden foreldrene mine spanderte turen.
![]() |
#33 |
Populærkulturjunkie
|
Ja for Skilpadda er jo kronisk sjenert så det var så klart dem jeg mente |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Har du vore på ferie med ein annan fam. el. venner der alt har gått galt?Vi drar helst på tur alene. Julen for 3 år siden fikk vi ufrivillig med oss naboene vår til Gran Canaria. De bestilte på samme hotell og sørget for at vi hadde rom ved siden av hverandre. Det gikk fint, men de syntes nok vi var litt kjipe på kveldene, da var vi stort sett inne hos oss selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Nykommer
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: UK
![]() |
![]() Sv: Har du vore på ferie med ein annan fam. el. venner der alt har gått galt?
Tror det kan være lurt å ha med seg masse tålmodighet og godvilje i bagasjen i tillegg til at man gjør ting også hver for seg i løpet av ferien.
![]() |
#39 |
Ser lyst på livet
|
![]() Sv: Har du vore på ferie med ein annan fam. el. venner der alt har gått galt?
Snakk litt sammen på forhånd om hvilke forventninger dere har, så går det nok bra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
hmmm
|
![]() Sv: Har du vore på ferie med ein annan fam. el. venner der alt har gått galt?Ja, vi har hatt en selsom påskeferie på hytta for noen årsiden med noen "venner". Sist redigert av Doxa : 23-03-08 kl 20:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|