Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du vore på ferie med ein annan fam. el. venner der alt har gått galt?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-03-08, 12:14   #21
Juste
Populærkulturjunkie

Juste sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har du vore på ferie med ein annan fam. el. venner der alt har gått gale?

Vi var i Danmark to somre på rad for noen år siden med en gammel kompis av meg og hans kone. Det gikk forsåvidt greit begge gangene, men han er en særing og kona hans er like sær og kronisk sjenert, hun sa vel ikke ti ord på en uke den første gangen vi var der. Ingen stor suksess, og vi reiser ikke på tur med dem igjen med det første. Det hjalp vel heller ikke på at vi ikke har særlig til felles, så det var ikke noe og ta tak i for å få igang en samtale heller. Den andre gangen hadde vi lært, så vi la opp et eget løp og reiste litt rundt på egen hånd.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-08, 12:24   #22
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Det er ikke særlig morsomt å være blant det paret som ødelegger turen for de andre heller. Jeg har vært på den siden pga min eks og det var ikke noe koselig opplevelse. Heldigvis har jeg fått bekreftet av min venninne med samboer at de gjerne vil reise på ferie med min nye samboer og meg en gang. De skjønte med andre ord hvor feilen lå. Jeg hadde blitt veldig lei meg om vennskapet hadde tatt slutt pga den turen, da hadde jeg vel ikke sett på de som så gode venner akkurat.

Gammel 23-03-08, 12:28   #23
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

For 2 somrer siden reiste vi 6 stk + storesøster til usa, vi var der i 3 uker. Det var meg og min mann, min mor, far, lillebror og min bestevenninne. For å si det slik, jeg kan fint reise med min bror og min bestevenninne igjen, men ikke med mine foreldre det ble for intenst Vi fikk heldigvis ikke noe dårligere forhold til dem, men en erfaring rikere.

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-08, 12:34   #24
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Det er sjeldent vi drar på ferie med andre. De gangene vi har gjort det har det vært ubetinget suksess. Nå må det sies at det er flere som har spurt om vi ikke skulle dra på ferie sammen, og vi har blitt enige om at "det passer ikke". Jeg er livredd slike ferier som ender med at ingen snakker med hverandre etterpå.

Før vi har dratt på fellesferietur har vi blitt enige med venner/slektninger om spilleregler som er viktige for dem/oss. Som f.eks. at det kan være en fordel å vente med de vanskelige spørsmålene til jeg har fått i meg mat og kaffe om morgenen . Eller at venninna trenger litt alenetid av og til. At det skal være lov å finne på ting på egenhånd, så vel som ting man gjør sammen.

De som har besøkt oss på hytta har vært greie folk som har gått utmerket sammen med oss.

Ferieturen fra helvete var det en av venninnene mine som opplevde, med feriepartner som ikke ville dele på verken utgifter eller arbeid, som røyka ved frokostbordet, oppi ansiktet på babyen, ville serveres med drinker og digg i hagen osv. Mannen hennes trodde alle hennes venninner var slik.

Forresten hadde jeg besøk av en kusine en gang for lenge siden. Telefonen vår ble misbrukt, ungen konstant sendt til naboen for å passes på, sutring over alt som var galt, middagen var ikke god nok, men å tilby å lage en middag selv på de to ukene hun var der? Ha! Henne har vi aldri tid til å få på besøk på ny.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-08, 12:46   #25
Nina
pretty ballerina

Nina sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Nina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Har hatt med en kompis på hyttetur som aldri får være med igjen. Han satt og førte regnskap over hvor mange øl folk drakk, og på slutten av turen krevde han å få ta med den siste ølen hjem siden han hadde drukket en(!) øl mindre enn alle de andre.
Alle andre bortsett fra gjerrigknarken hadde hatt med masse pålegg, vin, sjokolade osv. som alle delte på. I tillegg bodde han gratis på hytte lånt av min familie. Mitt forslag om å sette igjen ølen på hytta besvarte han med å åpne ølen og drikke den opp. Han blir aldri invitert på tur igjen.

Nina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-08, 12:51   #26
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Vi var på ferie med 3 vennepar med unger til Danmark en gang midt på nittitallet. Vi har ikke snakket med 2 av familiene etter det. Det var deilig å komme hjem.......
De brukte felles matpenger på å kjøpe sprit og leker til ungene, vekte vår baby med vilje på dagtid (fordi de syntes det var så unødvendig at hun sov inne. Vi la henne inne når alle var ute, men med en gang de fant ut at jenta vår sov, sendte de sine tilsammen 5 gutter inn for å herje inne), festa hele natta og bare sendte ungene ut til oss til frokost osv osv. Kunne sagt mye mer, men generelt var det bare en total mangel på vilje til å ta hensyn til hverandre som overrasket meg veldig.

Har vært på ferie med venner mange ganger senere, og det har stort sett gått veldig fint Klart det hender man kan bli litt oppgitt eller lei av småting innimellom, men så lenge man er gode venner og snakker greit sammen går det som regel greit. For meg er det viktig å klarere på forhånd med dem vi skal reise med at det er helt greit å ikke være sammen 24/7 dersom man får lyst til å gjøre forskjellige ting eller være litt alene, uten at de andre blir sure eller tar det som en fornærmelse av den grunn.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-08, 16:39   #27
tiril
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Anuk, her.

Har vært på "syden-ferie" med to venninnner - aldri mer tre jenter på tur sier jeg bare. Det føltes bare som en bekreftelse på hele stemingen da det brøt ut krig i det landet året etter...

Her har eg motsatt erfaring. Vi er 3 venninder som har kjent kvarandre sidan vi brukte bleier. Og då vi var i beg. av 20 åra reiste vi 14 dagar til syden. Vi stor koste oss, og krangla ikkje en gang. En av mine beste ferier faktisk! Og eg hadde ikkje nølt med å gjere det igjen. Men så er vi erteris den dag i dag over ti år seinare.

Svar med sitat
Gammel 23-03-08, 16:41   #28
tiril
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nina, her.

Har hatt med en kompis på hyttetur som aldri får være med igjen. Han satt og førte regnskap over hvor mange øl folk drakk, og på slutten av turen krevde han å få ta med den siste ølen hjem siden han hadde drukket en(!) øl mindre enn alle de andre.
Alle andre bortsett fra gjerrigknarken hadde hatt med masse pålegg, vin, sjokolade osv. som alle delte på. I tillegg bodde han gratis på hytte lånt av min familie. Mitt forslag om å sette igjen ølen på hytta besvarte han med å åpne ølen og drikke den opp. Han blir aldri invitert på tur igjen.

Er det mulig?

Svar med sitat
Gammel 23-03-08, 17:03   #29
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg/vi tilbringer aldri mer hele påskeferien sammen med min familie.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-08, 17:12   #30
Oschi
Nykommer

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: UK
Oschi er litt kul
Standard

Vi har hatt vår del av mindre hyggelige ferier med venner. Men vi har også hatt mange fine ferier med venner og ders barn.

Håper ikke vi har oppført oss dårlig overfor andre. Man vet jo aldri hvordan andre oppfatter en.

Gammel 23-03-08, 17:28   #31
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Juste, her.

Vi var i Danmark to somre på rad for noen år siden med en gammel kompis av meg og hans kone. Det gikk forsåvidt greit begge gangene, men han er en særing og kona hans er like sær og kronisk sjenert, hun sa vel ikke ti ord på en uke den første gangen vi var der. Ingen stor suksess, og vi reiser ikke på tur med dem igjen med det første. Det hjalp vel heller ikke på at vi ikke har særlig til felles, så det var ikke noe og ta tak i for å få igang en samtale heller. Den andre gangen hadde vi lært, så vi la opp et eget løp og reiste litt rundt på egen hånd.

Hysj! Du vet at Skilpadda og Benmurphy leser her inne av og til, eller?

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-08, 17:35   #32
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Vært på ferie med foreldrene mine, og heldigvis har de skjønt at ting må gjøres annerledes neste gang. Var altfor mye "nå skal alle gjøre ting sammen". Var på besøk (ikke i Norge) til en del søskenbarn av min far, og der ble vi invitert til et nytt søskenbarn hver kveld til middag (ikke min far sin skyld). Når hverken jeg, min mann eller ungene skjønte språket og middager begynner rundt kl 21, så blir det ikke akkurat barnevennlig... Vi klarte å snakke oss ut av en kveld, og det var den fineste kvelden for oss. Da lekte ungene i gata med andre unger og jeg og mannen min koste oss med en flaske vin. Vi syntes ikke vi kunne klage eller protestere siden foreldrene mine spanderte turen.

Vi vurderer å reise til Danmark sammen med en annen familie i sommer og leie hus 1 uke. Men jeg er litt i tvil. Vi kommet selvsagt til å bli enig om at vi ikke trenger å gjøre alt "sammen". Men det er en del andre ting jeg er spent på, bl.a. at vi er en smule mer ryddig av oss enn dem... Ser for meg litt kaotisk hytte.... (kanskje lurt da med sluttrengjøring inkludert?....)

Gammel 23-03-08, 18:19   #33
Juste
Populærkulturjunkie

Juste sin avatar

Hvor: I Cyberspace.
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Hysj! Du vet at Skilpadda og Benmurphy leser her inne av og til, eller?

Ja for Skilpadda er jo kronisk sjenert så det var så klart dem jeg mente

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-08, 18:20   #34
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Juste, her.

Ja for Skilpadda er jo kronisk sjenert så det var så klart dem jeg mente

Ja, jeg gjettet også på henne med en gang!

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-08, 18:30   #35
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Ja, jeg gjettet også på henne med en gang!

En sann menneskekjenner, altså.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-08, 19:06   #36
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du vore på ferie med ein annan fam. el. venner der alt har gått galt?

Vi drar helst på tur alene. Julen for 3 år siden fikk vi ufrivillig med oss naboene vår til Gran Canaria. De bestilte på samme hotell og sørget for at vi hadde rom ved siden av hverandre. Det gikk fint, men de syntes nok vi var litt kjipe på kveldene, da var vi stort sett inne hos oss selv.

Når jeg var ferdig med vgs på begynneslsen av 90-tallet dro jeg på venninnetur til Malta. Det var ikke vellykket. Jeg har ikke hatt noe kontakt med noen av de etter at vi kom hjem......

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-08, 19:52   #37
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Ja jeg blir litt skremt nå. Vi skal 2 uker med 3 vennepar senere i år.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-08, 19:54   #38
Oschi
Nykommer

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: UK
Oschi er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Tror det kan være lurt å ha med seg masse tålmodighet og godvilje i bagasjen i tillegg til at man gjør ting også hver for seg i løpet av ferien.

Gammel 23-03-08, 19:55   #39
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Snakk litt sammen på forhånd om hvilke forventninger dere har, så går det nok bra.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-08, 20:04   #40
Doxa
hmmm

Doxa sin avatar

Doxa er populærDoxa er populærDoxa er populærDoxa er populær
Standard

Ja, vi har hatt en selsom påskeferie på hytta for noen årsiden med noen "venner".
En skilt kompis av sambo sørget hele påsken over at eksens nye kjæreste var på hytta til hans eks-svigers. Og det som visstnok var det verste av alt (som gikk som en matra gjennom hele påsken) var at denne nye kjæresten sannsynligvis brukte HANS gamle hyttetøfler

I tillegg til dette fikk en kvinnelig gjest tidlig en morgen for seg at hun skulle ta asken ut av peisen.
God tanke, men asken var fra kvelden før og ble den ble puttet i en plastbøtte (!). Denne ble så satt ut på tregulvet (!) i vedskjulet som var en del av hytta. Og gjett hva som begynte å brenne .... Gulvet i vedskjulet med ved, parafinkanner etc etc.
Heldigvis oppdaget vi det tildlig slik at vi fikk slukket brannen, men jeg var rimelig skjelven resten av dagen.

I tillegg til å være lite villige til å delta med matlagning, oppvask + vasking/ryddig når påsken var over, ble dette siste gang. Nok er nok!

Sist redigert av Doxa : 23-03-08 kl 20:11.
Doxa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:12.